کاهش نرخ خودکشی با افزایش یک دلار درآمد


کاهش نرخ خودکشی با افزایش یک دلار درآمد

محققان دریافتند، افزایش حداقل یک دلار دستمزد می‌تواند 3.5 تا 6 درصد نرخ خودکشی در میان افراد با تحصیلات پایین را کاهش دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر در بین جوانان در کشورهای پردرآمد است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، محدودکردن دسترسی به سموم دفع آفات که افراد برای خودکشی از آنها استفاده می‌کنند، می‌تواند آمار خودکشی‌ها را کاهش دهد. با این وجود، محققان معتقدند که افزایش حداقلی دستمزد نیز می‌تواند منجر به بهبود سطح زندگی افراد شود و در کاهش آمار خودکشی تأثیر داشته باشد.

با توجه به پیشرفت‌های انجام‌شده در سراسر جهان، بازهم در هر 40 ثانیه یک نفر به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

تقریبا یک پنجم مرگ و میرها(19 درصد) در میان افراد 18 تا 24 ساله در سال 2017 مربوط به خودکشی بوده است.

محققان اظهار کردند: آمار مرگ و میر ناشی از خودکشی در سالیان متمادی در ایالات متحده افزایش یافته است و در بین سال‌های 1999 تا 2017، میزان خودکشی در نیمی از ایالات متحده بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

عوامل فردی، روابط، جامعه ، اجتماع، سابقه خانوادگی در خودکشی، سوء مصرف الکل و موادمخدر و بیماری‌های جسمی از موارد دخیل در ایجاد انگیزه خودکشی هستند.

عوامل استرس‌زای مالی همیشه با افزایش خطر خودکشی همراه بوده، اما کمتر درباره تأثیر احتمالی برخی مداخلات اقتصادی بر میزان خودکشی تحقیق شده است.

در این بررسی حداقل دستمزد افراد 18 تا 64 ساله در بین سال‌های 1990 تا 2015 تجزیه و تحلیل شد.

نتایج این مطالعه نشان داد، افزایش حداقل دستمزد در بین افراد با مدرک دانشگاهی هیچ تأثیری در میزان خودکشی نداشته است و سایر عوامل استرس‌زای غیر مالی در این امر مؤثر بوده است. اما در بین افراد با تحصیلات پایین‌تر، افزایش اندکی در میزان دستمزد با کاهش 3.5 تا 6 درصدی خودکشی در ارتباط است.

تخمین زده شده که با افزایش حداقل یک دلار دستمزد، می‌توان سالانه از 13 هزار و 800 خودکشی جلوگیری کرد و این آمار با افزایش دو دلار به 25 هزار و 900 نفر افزایش پیدا می‌کند.

نتایج این بررسی می‌تواند نقش مهمی در سیاست‌های دولت برای بهبود امنیت اقتصادی افراد با میزان تحصیلات کمتر در کاهش نابرابری‌های اقتصادی در سلامت داشته باشد.

خودکشی یکی از این نابرابری‌هاست و در ایالات متحده خودکشی و افسردگی که اغلب با عوامل استرس‌زای مالی از جمله بیکاری و بدهی در ارتباط است، بر روی افراد با تحصیلات کمتر و درآمد پایین‌تر تأثیر بیشتری دارد.

نتایج این بررسی در مجله Epidemiology Community Health ارائه‌شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان