زمان تشییع پیکر فرود گرگین‌پور اعلام شد


زمان تشییع پیکر فرود گرگین‌پور اعلام شد

مراسم بدرقه پیکر فرود گرگین‌پور، پیشکسوت موسیقی قشقایی در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) از تالار وحدت به سمت شهر آباده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نازلی جهانگیری ،خواهر افسانه جهانگیری خواننده قشقایی و همسر فرود گرگین‌پور با اعلام خبر برگزاری مراسم بدرقه این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران گفت: بعد از این مراسم پیکر مرحوم گرگین‌پور برای خاکسپاری به زادگاه او شهر آباده در استان فارس منتقل می‌شود.

«فرود گرگین‌پور» شامگاه سه شنبه، دهم دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در تهران درگذشت.

فرود گرگین‌پور که نوازنده سازهای کمانچه، ویلون، پیانو و آهنگساز قشقایی بود، خواهرزاده محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایری در ایران و برادر دکتر فرهاد گرگین‌پور آهنگساز موسیقی قشقایی است.

وی آموزش موسیقی را زیر نظر اساتیدی چون علی تجویدی، حبیب الله بدیعی، علی اضعر بهاری و نورعلی برومند فرا گرفت و تحصیلات تکمیلی در حوزه موسیقی را در دانشگاه تهران تمام کرد.

«ترکمن صحرا»، «هجران»، «کورآغلو»، «منظومه صنم و غریب» و «مجموعه موسیقی قشقایی» از جمله آثار به جامانده از این هنرمند پیشکسوت موسیقی قشقایی است که بیشتر منابع پژوهشی در حوزه موسیقی اقوام ایران است.

همچنین از فرود گرگین‌پور که خود ردیف‌دان بود، آهنگ‌هایی در مایه‌های موسیقی ایرانی به جا مانده که برای خوانندگان مختلف ساخته شده است.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور