بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی


بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

آاس رم همواره یکی از تیم های خوب سری آ در دهه اخیر بود، اما موفق به کسب هیچ جامی نشد و کارنامه اش از این...

طرفداری- آاس رم بدون کسب حتی یک جام در سطح داخلی و بین المللی دهه گذشته را سپری کرد، اما تلخ تر از این موضوع خداحافظی دو اسطوره تکرارنشدنی این باشگاه بود: فرانچسکو توتی، دنیله ده روسی.

مروری بر عملکرد آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

برای مشاهده پوستر در سایز اصلی، عکس را در پنجره جدید باز کنید

افتخارات در دهه 10

جالوروسی طی دهه اخیر صرفاً موفق به کسب چهار عنوان دومی سری آ شد و مقام قابل توجهی کسب ننمود.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

تیم منتخب

آلیسون بکر، فدریکو فازیو، کوستاس مانولاس، الساندرو فلورنتزی، الکساندر کولاروف، دنیله ده روسی، کوین استروتمن، راجا ناینگولان، میرالم پیانیچ، فرانچسکو توتی، ادین ژکو

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین بازیکن: فرانچسکو توتی

اسطوره جالوروسی بدون شک بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه است و در دهه گذشته نیز به این روند ادامه داد، هر چند در سال های پایانی اوضاع بر وفق مرادش پیش نرفت. 68 گل در 230 بازی توسط کاپیتان ابدی جالوروسی در دهه اخیر به ثبت رسید و وی قطعاً محبوب ترین فرد در میان رمی ها نیز بود.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین مربی: رودی گارسیا

سرمربی فرانسوی سابق رم بین سال های 2013 تا 2016 هدایت این باشگاه را بر عهده گرفت و طی 118 بازی به عنوان مربی این باشگاه 61 برد، 34 تساوی و 23 شکست به ثبت رسانید. رم دو بار تحت هدایت وی در فصول 2013/14 و 2014/15 موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی سری آ شد. اما در فصل 2015/16 پس از کسب چند نتیجه ضعیف در میانه راه اخراج و لوچانو اسپالتی جایگزینش شد. در مجموع فصولی که گارسیا سرمربی رم بود، بیشترین شانس برای قهرمانی رم در سری آ نصیب این تیم شد. کسب 10 برد متوالی در ابتدای فصل 2013/14 و ثبت رکوردی جدید در تاریخ سری آ توسط تیم وی بود.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین عملکرد فردی در یک فصل: ادین ژکو در فصل 2016/17

مهاجم بوسنیایی رم در سال 2015 به صورت قرضی به این باشگاه پیوست و سال بعد قراردادش را دائمی کرد. به ثمر رساندن 29 گل در 37 بازی سری آ در فصل 2018/19 و کسب جایزه کاپوکانونیره موجب شد فصل فوق العاده ای را سپری کند. ژکو 10 باز نیز در سایر رقابت ها گلزنی کرد تا با ثبت 39 گل رکورد فوق العاده ای به نام خود ثبت کند.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین خرید: راجا ناینگولان

ستاره بلژیکی جالوروسی از ژانویه 2014 به جمع گرگ ها پیوست و به یکی از محبوب ترین بازیکنان این تیم بدل شد و 33 گل در 203 بازی برای رم به ثمر رساند. نقش او در تنها حضور رم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (1992/93 به بعد) غیر قابل انکار بود و بارها با تمام وجودش برای باشگاه جنگید.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

بهترین فصل: 2017/18

کسب رتبه سوم سری آ با 77 امتیاز در فصلی که یوونتوس و ناپولی بیش از 90 امتیاز کسب کردند، حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالیکه در مرحله گروهی بالاتر از چلسی و اتلتیکو مادرید به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کرد و موفق به حذف شاختار دونتسک و بارسلونا شد و در مجموع دو دیدار نیمه نهایی با نتیجه 7-6 مغلوب لیورپول شد حاکی از یک فصل فوق العاده خوب برای رم است، هر چند در کوپا ایتالیا و در مرحله یک هشتم نهایی خیلی زود توسط تورینو از دور رقابت ها کنار رفت.

بهترین فصل در سری آ: 2013/14

فصلی که رم رکورد تاریخ امتیازات خود را شکست و حتی از فصولی که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود، بیشتر امتیاز کسب کرد، اما در کمال بدشانسی با 85 امتیاز به نایب قهرمانی اکتفا کرد، زیرا یوونتوس با کسب 102 امتیاز رکورد کسب امتیاز در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی را در آن فصل شکست. در آن فصل ژروینیو و فرانچسکو توتی هر دو از رم به صورت مشترک با آلسیو چرچی بهترین پاسورهای سری آ شدند.

بهترین های آاس رم در دهه 10 میلادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی