وزیر راه: پرواز‌های بین‌المللی و امنیت در آسمان ایران برقرار است


وزیر راه: پرواز‌های بین‌المللی و امنیت در آسمان ایران برقرار است

درپی پاسخ قاطع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی چند روز قبل آمریکا که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، برخی کشور‌ها و شرکت‌های هواپیمایی آن‌ها در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اعلام کردند که پرواز‌های خود بر فراز آسمان ایران و عراق و پروازهایشان را به مقصد تهران و بغداد را ممنوع، متوقف یا تعلیق کرده‌اند.

وزیر راه: پرواز‌های بین‌المللی و امنیت در آسمان ایران برقرار است

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این باره اظهارکرد: آسمان ایران امن است و مشکلی برای پروازهای ایران نداریم چرا که در حالت عادی و طبیعی این پروازها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تنها آمریکا و سنگاپور پروازهای خود را ممنوع کرده اند، افزود: اگر کسی چنین خبری منتشر کرده، یک اقدام خاص از یک مرجع خاص است. دستوری که آمریکایی‌ها صادر کرده‌اند برای هواپیماهای خودشان است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از پروازهای لغو شده به مقصد بغداد و اطلاعیه‌های صادر شده در این زمینه خبری ندارم اما کشورهای مذکوری که پروازهای خود را به ایران ممنوع یا لغو کرده‌اند سهم چندانی در پروازهای عبوری نداشته‌اند.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا با وجود اطلاعیه‌ها و بیانیه های رسمی منتشر شده، همچنان معتقدید به غیر از آمریکا و سنگاپور هیچ شرکت هواپیمایی یا کشوری پروازهای‌شان به تهران یا بر فراز ایران را ممنوع، لغو یا تعلیق نکرده‌اند؟ گفت: تا کنون به صورت رسمی هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

اظهارات وزیر راه درحالی مطرح می‌شود که تعدادی از ایرلاین‌های جهان اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به مقصد عراق و ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند. شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه اعلام کرد که همه پروازهای خود در حریم هوایی عراق و ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند. ایرفرانس این تصمیم را اقدامی پیشگیرانه و واکنشی به شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه دانسته است. سخنگوی هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان نیز اعلام کرد که این شرکت پروازهای روزانه خود از فرانکفورت به تهران را به حالت تعلیق درآورده و پرواز بعدی به اربیل را نیز که قرار بود روز شنبه انجام شود کنسل کرده است. این شرکت در ساعات آینده درباره ادامه این وضعیت تصمیم خواهد گرفت.

پیشتر اداره هوانوردی فدرال آمریکا از خطوط هواپیمایی مسافربری این کشور خواسته بود که از پرواز بر فراز ایران، عراق، خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند. آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه (Rosaviatsia) نیز به شرکت‌های هواپیمایی روسیه توصیه کرده که تا اطلاع ثانوی از پرواز بر فراز ایران، عراق، خلیج فارس و دریای عمان پرهیز کنند. خبرگزاری ریا روسیه روز چهارشنبه به نقل از این آژانس اعلام کرده که این توصیه شامل پروازهای ترانزیت هم می‌شود. شرکت هواپیمایی چاینا ایرلاینز تایوان نیز اعلام کرده که هواپیماهای این شرکت به دلیل تنش منطقه‌ای بر فراز ایران و عراق پرواز نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید