نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل دشمن را از ماجراجویی علیه کشور باز می‌دارد


نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل دشمن را از ماجراجویی علیه کشور باز می‌دارد

سمنان- ایرنا- معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیدهایی که اخیرا از سوی دشمنان مطرح شده است گفت: نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل دشمن را از ماجراجویی علیه کشور باز می‌دارد.

محسن محبی روز چهارشنبه در ادامه سفر خود به استان سمنان ضمن بازدید از خبرگزاری ایرنا این سمنان ابراز داشت: تمرکز و تاکید پدافند غیرعامل کشور بر نقاط حیاتی و حساس است تا تمهیدات با توجه به شرایط اتخاذ شود و در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی دستورهای لازم داده شده است.

وی ادامه داد: در مورد کاهش آسیب پذیری‌های تمام مراکز حساس و حیاتی کشور پیش‌بینی‌هایی از سوی سازمان پدافند غیرعامل انجام شده و تمهیدات لازم انجام داده شده است همچنین سازمان پدافند غیرعامل با ایجاد تمهیدات بر خدمات ضروری که باید در شرایط بحران کارآمدتر باشد، متمرکز شده است.

ضرورت مجهز شدن مراکز حیاتی و حساس استان‌ها به برق اضطراری

وی به ضرورت مجهز شدن مراکز حیاتی و حساس استان‌ها به برق اضطراری تاکید و بیان کرد: دستورهایی به تمام استان‌ها در این خصوص داده شده است و مسوولان استانی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: با اقدام‌ها و تمهیدات اندیشیده شده، دشمن از فکر ضربه زدن به ایران اسلامی منصرف می‌شود.
محبی با بیان ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: خلاءهای موجود در حوزه سایبر در اغتشاش‌های آبان ماه شناسایی و بررسی شد و براساس کارآمدی و ناکارآمدی سیستم فعال شده در این مدت، بر رفع و برطرف‌سازی این خلاءها سعی شود.
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: جلسه‌های متعددی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و امید می‌رود با رفع خلاءها، به زودی تکمیل این فضا انجام شود.
وی ادامه داد: آمادگی جامعه برای مقابله با این شرایط نسبت به قبل بهتر شده چرا که اشکالات مشخص شده و آرام آرام به سمت بهبود شرایط و حذف موانع و اشکالات پیش می‌رویم.
محبی خاطرنشان کرد: پایداری شبکه ارائه خدمات امور بانکی و مالی در برگزاری رزمایش‌ها مدنظر است و برای بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی تمهیدات لازم برای استمرار خدمات در هر گونه شرایطی اندیشیده شده است.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در حوزه سایبری برنامه‌هایی در گذشته طراحی شده و حدود ۱۰۰ رزمایش سایبری با رویکردهای مختلف برای آمادگی جامعه برگزار شد.

محبی به منظور دیدار با استاندار و شرکت در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان روز چهارشنبه به این استان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...