«فرود گرگین پور» متعلق به همه ایران است/ نام فرود در دل فرهنگ ایرانی باقی خواهد ماند


«فرود  گرگین پور» متعلق به همه ایران است/ نام فرود در دل فرهنگ ایرانی باقی خواهد ماند

آهنگساز برجسته موسیقی ایران با بیان این که فرو گرگین پور» متعلق به همه ایران است، گفت: می دانم نام فرود در دل فرهنگ ایران باقی خواهد ماند و مطمئن هستم در موسیقی ایرانه جادودانه خواهد ماند .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم بدرقه پیکر فرود گرگین پور صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دیماه از تالار وحدت به سمت زادگاهش آباده برگزار شد.

در این مراسم استاد«حسین علیزاده» با تسلیت درگذشت فرود گرگین پور گفت: «فرود گرگین پور» متعلق به همه ایران است و کسی بود که نقش بسزایی در معرفی ایل قشقایی و موسیقی قشقایی داشت.

این آهنگساز برجسته موسیقی کشورمان اظهار کرد: از افتخارات من است که سالیان درازی است با این خانواده دوستی و نزدیکی داشتم و دارم و می توانم بگویم همانطور که همه بهره بردند از هنرهای خانواده گرگین پور من هم بی بهره نبودم و واقعا خیلی یاد گرفتم و ذهنم با موسیقی زیبای قشقایی باز شد و در هر کاری از این موسیقی در کارهایم استفاده کردم.

استاد حسین علیزاده با تقدیر از همسر فرود گرگین پور در همراهی با این هنرمند در دوران بیماری اش گفت: باید سپاسگذار بود از افسانه جهانگیری که طی تمام این سالها عصای دست فرود گرگین پور بود و به صبای عزیز که با او همدریدیم تنها باید قدردان بود؛ با همه مشقتی که فرود کشید ولی همیشه اطرافیانش از ذوق و از عشق و موسیقی که داشت بهره بردند.

وی تصریح کرد: می دانم نام فرود گرگین پور در دل فرهنگ ایران باقی خواهد ماند و مطمئن هستم در موسیقی ایرانه جادودانه خواهد ماند .

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود