یک بیمار تالاسمی سالانه 28 میلیون تومان برای حوزه سلامت هزینه دارد


علی نقی‌زاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هم‌اینک...


علی نقی‌زاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هم‌اینک ۱۷۵بیمار تالاسمی در خاش و جود دارند اظهار داشت: پیشگیری از تولد فرزندان مبتلا به بیماری تالاسمی نیازمند فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و مشارکت جمعی و دور شدن از تعصبات جاهلانه است.
وی بیان کرد: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان حساسیت بالایی برای مقابله و پیشگیری از بیماری تالاسمی وجود دارد که بر همین مبنا توصیه می‌شود خانواده‌ها به برنامه‌های پیشگیرانه و مراقبتی قبل و بعد از ازدواج توجه کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) خاش نیز گفت: بیماران تالاسمی حدود ۶۵ درصد از خون‌های اهدایی سطح شهرستان را دریافت می‌کنند.

محمود کردی با اشاره به اینکه بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) خاش با ۱۳ تخت از فعال‌ترین بخش‌های ارائه خدمات درمانی در این مرکز به شمار می‌رود افزود: میانگین پذیرش بیماران تالاسمی روزانه در بخش تالاسمی بیمارستان خاش ۱۲ بیمار است.
وی اظهار داشت: آموزش به خانواده‌ها، اطلاع رسانی و آزمایشات قبل ازدواج و آزمایشات PND از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار حوزه بهداشت و درمان خاش بوده که در حوزه پیشگیری و مراقبتی مورد توجه قرار دارد.
به گزارش ایرنا کودکان تالاسمی خاش در گرامیداشت هفته پرستار در اقدامی زیبا با اهدای گل و شیرینی از خدمات ارزشمند پرستاران شاغل در بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) تقدیر کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا