جشنواره‌ی ترامپیسم ابزاری برای انتقام خون سردار دلهاست


جشنواره‌ی ترامپیسم ابزاری برای انتقام خون سردار دلهاست

نشست خبری تشریح مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی ترامپیسم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش شیرین طنز ، به نقل از... ادامه مطلب... نوشته جشنواره‌ی ترامپیسم ابزاری برای انتقام خون سردار دلهاست اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

نشست خبری تشریح مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی ترامپیسم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تشریح مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی ترامپیسم با حضور علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر آثار، سید مسعود شجاعی طباطبایی و خبرنگاران در ساختمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در ابتدای مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی ، طی سخنانی اظهار کرد: با روی کار آمدن ترامپ ، نوع رفتار و تصمیم‌گیری‌هایش نشان داد که جهان با یک پدیده نامتعادل و انسان شرور مواجه شده است.

من از آقای ترامپ تشکر می‌کنم

وی افزود: بعد از جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «من از آقای ترامپ تشکر می‌کنم، چون چهره اصلی آمریکا را بدون دستکش مخملی به همه نشان داد»، تصمیم گرفتیم مسابقه جهانی را درباره نقض قوانین بین المللی، حمایت نادرست از رژیم‌ کودک‌کش صهیونیستی در منطقه و ظلم بزرگی که علیه ملت ایران انجام داد، برگزار کنیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، با اشاره به اولین دوره این جشنواره که در سال گذشته برگزار شد؛ گفت: خوشبختانه امسال، هنرمندان سراسر دنیا در این جشنواره حضور یافتند و ۱۵۰۰ اثر از ۵۰۰ هنرمند شاخص ۷۵ کشور دنیا به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: هنرمندان همیشه در جریان‌های ضداستبدادی پیشگام بوده اند. این اقبال و پذیرش برای ما نوید خوبی بود، البته دوره اول در زمانی برگزار شد که شخصیت منفور ترامپ به طور کامل برای جهانیان ثابت نشده بود.

در ایام و بعد از جشنواره بازخورد‌های مثبت و منفی بسیاری را از رسانه‌های خارجی دریافت کردیم؛ عده‌ای این رویداد را مثبت می‌دانستند، اما رسانه‌های وابسته، آن را سرکوب می‌کردند.

جعفری با بیان اینکه در دوره گذشته آمریکایی‌ها دو تن از هنرمندانشان که در این جشنواره حاضر بودند را محکوم کرده و اجازه حضور در اختتامیه را به آن‌ها نداده بودند، توضیح داد: همزمان با دوره دوم جشنواره خشم جهانی نسبت به ترامپ بیشتر شد و هم اکنون که در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه هستیم، وحشیانه‌ترین اقدام او علیه ملت ایران را شاهد هستیم.

ترامپ فاقد حداقل‌ترین رفتار‌های یک رئیس جمهور است

وی ادامه داد: ترامپ که فاقد حداقل‌ترین رفتار‌های یک رئیس جمهور است، با وقاحت اعلام کرد که دستور ترور سرداری که موجب امنیت و آرامش در دنیا بود را او صادر کرده است. در دوران جنگ و بعد از آن هم بسیاری از بزرگان ما ترور شده و به شهادت رسیدند که آمریکا در تمامی آن شهادت‌های مظلومانه دست داشت.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد دفاع مقدس، با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی، تنفر از ترامپ و گرایش به آرمان‌های انقلاب بیشتر شده است؛ گفت: شهادت سردار سلیمانی در عین حال که برای ما تلخ بود، اما انسجام ملی، وحدت جهان اسلام و دستاورد‌های این سردار بزرگ را تکمیل کرد.

وی ادامه داد: در دوره دوم جشنواره باز هم استقبال بی نظیری از سوی هنرمندان شکل گرفت و در نهایت ۶۲۵ هنرمند از ۷۹ کشور، ۱۸۶۴ اثر ارسال کردند. این مشارکت نشان می‌دهد که منطق جمهوری اسلامی مورد پذیرش و مقبولیت قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به حضور هنرمندان بزرگ کارتون و کاریکاتور در این جشنواره، عنوان کرد: روز شنبه مراسم اختتامیه دومین جشنواره ترامپیسم برگزار می‌شود؛ اگر عمر ترامپ تا سال آینده تمام نشود، در سومین دوره شاخه‌های دیگر تجسمی را هم به این رویداد اضافه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این مسابقه بتواند موج جدیدی علیه استکبار جهانی ایجاد کند و یکی از پاسخ‌های مقابله با ترامپ همین آثار هنری باشد.

سردار سلیمانی طومار داعش را در هم پیچید

در ادامه سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره ترامپیسم ، با بیان اینکه سردار سلیمانی طومار داعش را در هم پیچید؛ گفت: شهادت سردار سلیمانی اثراتی به همراه داشت؛ بعد از شهادت سردار دلها، پارلمان عراق بلافاصله واکنش نشان داد و خواستار خروج آمریکایی‌ها شد.

وی افزود: هنرمندان سراسر دنیا به شدت نسبت به این جنایت موضع گرفته اند. جشنواره ترامپیسم در ایامی برگزار می‌شود که سوگوار شهادت سردار سلیمانی هستیم؛ به نظرم جشنواره ترامپیسم ابزاری برای انتقام خون سردار دلها از طریق جنگ نرم است.

در هرجای دنیا اگر درباره ترامپ مسابقه برگزار می‌شد تا این حد مورد خشونت قرار نمی‌گرفت؛ اما چون توسط ایران برگزار میشود باعث ناراحتی دولت آمریکاست. دنیا همیشه نگاه جدی به اتفاقات دارد و گویا فقط انتظار دارند که ایران برگزار کننده چنین رویدادهایی باشد؛ زیرا جسارت و شجاعت لازم را دارد.

دبیر جشنواره ترامپیسم درباره آثار رسیده به دبیرخانه توضیح داد: در این دوره ۱۹۸ هنرمند ایرانی شرکت کردند. آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، بلژیک، اسپانیا، هلند، فرانسه، اوکراین، یمن، عراق، اردن و سوریه هم بیشترین آثار را پس از ایران داشتند.

حضور هنرمندان چینی و اندونزی از آسیای دور

همچنین حضور هنرمندان چینی و اندونزی از آسیای دور هم در این جشنواره قابل توجه است. در این دوره به دلیل حضور گسترده هنرمندان ایرانی، ۱۰ جایزه ویژه شامل یک میلیون تومان جایزه نقدی به همراه مدال جشنواره، به بخش برگزیدگان داخلی اضافه شد.

شجاعی طباطبایی درخصوص تیم داوری جشنواره بیان کرد: ترکیب تیم داوران از داوران ایرانی و خارجی بود؛ آقایان محمد حسین نیرومند ، سعید صادقی ، شانکار پامارثی ، جی تید کاستانا و بنده آثار را داوری کرده ایم.

نمایشگاه آثار برگزیده، روز شنبه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح و پس از آن در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. منتخبی از آثار در سایت ایران کارتون بارگذاری شده و تاکنون بیش از نیم میلیون بار بازدید خورده که این هم از عنایات خدای متعال است.

شجاعی طباطبایی خاطرنشان کرد: کار اصلی ما جنگ رسانه ای و نرم در فضای مجازی است. با توجه به آثار بسیاری که در این چند روز تولید شده است، امکان دارد یک نمایشگاه ویژه سردار سلیمانی هم داشته باشیم.

گفتنی است مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین المللی ترامپیسم روز شنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟