سهامداران «پکویر» منتظر کاهش سود باشند


سهامداران «پکویر» منتظر کاهش سود باشند

پول نیوز - در حالی «پکویر» خبر از افزایش سرمایه داده که در گزارش توجیهی سود خالص را 98 با افت قابل توجه نسبت به سال مالی 97 عنوان شده است.

سهامداران «پکویر» منتظر کاهش سود باشند
به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، هیئت مدیره «کویر تایر» پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 700 به 2180 میلیارد ریال را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، به منظور اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید به میزان 10.777 تن تایر رادیال تمام سیمی، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به کار گرفته خواهد شد و بخشی از سرمایه لازم جهت اجرای این طرح، با افزایش سرمایه 211 درصدی تأمین خواهد شد.

طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید تایر رادیال تمام سیمی خرداد ماه سال 99 به صورت آزمایشی و در تیر ماه همان سال به صورت قطعی به بهره برداری می رسد.

«پکویر» برآورد کرده با ورود سرمایه های جدید به شرکت، سود خالص سال سال 99 به رقم 159 میلیارد ریال نزدیک شود و در سال 1400 با جهشی بلند به 523 میلیارد ریال سود دست یابد.

نکته جالب توجه این است که در این گزارش سود خالص سال مالی منتهی به آذر ماه 98 حدود 128 میلیارد ریال ذکر شده که نسبت به سود سال 97 افت 47 درصدی را حکایت می کند. بنابراین، «پکویر» سال مالی 98 را با درآمد 4730 میلیارد ریالی و افت سود به پایان رسانده است.
سهامداران «پکویر» منتظر کاهش سود باشند
اکنون حسابرسان نیز گزارش افزایش سرمایه را تأیید کردند و حال «پکویر» در انتظار مجوز سازمان بورس است تا نسبت به برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه تصمیم گیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان