گرایش مردم اشنویه به مطالعه کتاب 11 درصد افزایش یافته است


گرایش مردم اشنویه به مطالعه کتاب 11 درصد افزایش یافته است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه گفت: گرایش مردم این شهرستان به مطالعه کتاب امسال در مقایسه با پارسال11 درصد افزایش یافته است.

خالد خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم این شهرستان امسال ۱۲ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب به امانت گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۰ جلد بیشتر است.

وی با بیان اینکه در این مدت کودکان و نوجوانان شامل رده سنی هفت تا ۱۲ سال بیشترین تعداد کتاب را به امانت گرفته‌اند، اظهار داشت: ادبیات، روان‌شناسی و دین و مذهب به ترتیب پرطرفدارترین کتاب‌ها در این شهرستان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یکهزار و ۴۲۷ نفر از شهروندان اشنویه‌ای عضو فعال کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

«خضری»، بیان کرد: امسال ۷۶۲جلد کتاب جدید در قالب موضوع‌های مختلفی از جمله ادبیات، فلسفه و روان‌شناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف مردم به کتابخانه‌های این شهرستان هدیه شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۰ هزار و ۵۶ نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را پرداخت نشدن نیم درصد درآمد شهرداری به اداره کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: این امر باعث شده تا برنامه‌های این اداره در امر توسعه و افزایش تعداد کتاب‌ها با مشکل مواجه شود.

خضری اضافه کرد: این سهم از سال ۹۶ تاکنون از سوی شهرداری اشنویه به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پرداخت نشده است.

هم‌اکنون ۲ کتابخانه عمومی در شهرستان اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق