عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق


عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق مقتدی صدر روحانی و سیاست‌مدار عراقی است که ما در این مقاله به بیوگرافی و زندگینامه شخصی و خانواده و نسبت محمد صدر و خاندان صدر و سوابق و فعالیت ها و عکسهای کودکی تا امروز و خانواده و همسر و فرزندان و مواضعش نسبت به […] نوشته عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه....

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

مقتدی صدر روحانی و سیاست‌مدار عراقی است که ما در این مقاله به بیوگرافی و زندگینامه شخصی و خانواده و نسبت محمد صدر و خاندان صدر و سوابق و فعالیت ها و عکسهای کودکی تا امروز و خانواده و همسر و فرزندان و مواضعش نسبت به ایران را بطور کامل میخوانید

بیوگرافی مقتدی صدر

سید مقتدی صدر روحانی شیعه متولد ۲۱ مرداد ۱۳۵۲ ( ۱۲ آگوست ۱۹۷۳) چهارمین فرزند سید محمدصادق صدر مجتهد بانفوذ عراقی است که در دوران حاکمیت صدام ترور شد.

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق
نسبت با خاندان صدر

وی چهارمین فرزند سید محمد صدر و شناخته‌ شده‌ترین بازمانده از خاندان صدر است و در حال حاضر رهبر جریان صدر است

سوابق سیاسی و دیدگاه ها

مقتدا صدر از مخالفین حکومت صدام حسین، طرفدار ایجاد حکومت اسلامی و مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق است.
نیروهای شبه‌نظامی مسلح تحت امر او؛ معروف به جیش المهدی در مقاطعی درگیری‌هایی با نیروهای آمریکایی ائتلاف و افراطیون سنی و حکومت مرکزی عراق داشته‌اند.
مهم‌ترین پایگاه طرفداران صدر در استان‌های جنوبی عراق، به ویژه در شهرک صدر، محله شیعه‌نشین بغداد مستقر هستند.

خانواده و خویشاوندان

مقتدی صدر پنجمین فرزند سید محمد صدر، از مراجع شیعه عراق در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود، که به همراه دو پسرش، در دوران حکومت حزب بعث به ریاست صدام حسین، به شهادت رسیدند

نسب خانواده صدر به پیشوای هفتم شیعیان؛ موسی بن جعفر منتهی می‌شود.
سید موسی صدر رهبر سابق شیعیان لبنان که بحث‌هایی دربارهٔ ناپدید شدنش توسط معمر قذافی وجود دارد نیز پسر عموی پدر مقتدی است.

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

همسر مقتدی صدر

همسر وی دختر سید محمدباقر صدر و فاقد فرزند است.

تحصیل در قم

مقتدی چهار سال برای تکمیل دروس فقهی اجتهاد خود در شهر قم ایران سپری کرد

پس از حادثه ترور پدرش ۱۹۹۸ بدست صدام، مقتدای جوان مخفی شد و به زندگی پنهانی و زیرزمینی روی آورد.
مقتدی که در حیات پدرش مسوولیتهای حوزوی و فرهنگی تشکیلات گسترده پدرش را انجام می‌داد، فعالیت خود را صرف بازیابی روابط با بخشی از طرفداران پدرش کرد که همچنان پیرو وی باقی‌مانده بودند.
این گروه هسته اولیه تشکلی شد که ابتدا با عنوان «جماعت صدرثانی» به طرفداری از مقتدی صدر فعالیت می‌کردند.

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

فعالیتی به نام جریان صدر

پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳، مقتدی صدر اگر چه جوان ۳۰ ساله بود اما توانست میلیون‌ها نفر از طیف‌های فقیر و محروم شهرهای شیعی عراق به ویژه «شهرک صدر» در حومه بغداد را به سوی خود جذب کند.
مقتدی صدر با برخی اقدامات گسترده، موسسات خیریه و دفاتر دینی پدرش در شهرهای مختلف عراق را دوباره فعال ساخت و اشخاص مهم و تأثیرگذاری را که مقلد صدر پدر بودند، سازماندهی کرد
سپس با تدوین مرامنامه‌ای که در آن به لزوم تشکیل حکومتی براساس احکام اسلامی و اقامه حدود شرعی برای آینده عراق تأکید شده با داعیه رهبری عراق وارد صحنه سیاسی و اجتماعی این کشور شد.
او ضمن مخالفت با تجزیه عراق و حفظ یکپارچگی کشور، بر اتحاد همه اقوام شیعه، سنی، کرد، ترکمان حتی غیرمسلمان؛ تأکید دارد. تشکیلات جریان صدر با محبوبیت میلیونی بین شیعیان و گستردگی بسیار در مسایل اجتماعی، خدماتی، مذهبی، سیاسی، بین‌الملل، رسانه‌ای و نظامیان قدرتمندش به مثابه یک دولت، پهلو به پهلوی دولت عراق می‌زند

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

گروه جیش المهدی

مقتدا صدر در تابستان سال ۲۰۰۳ با تشکیل گروه شبه نظامی «جیش المهدی» که تعدادشان در زمان اوج به ۶۰ هزار نفر می‌رسید مخصوصاً در چند سال اول بعد از صدام، در غیاب دولت مرکزی قدرتمند و حضور اشغالگران، از امنیت عمومی بیمارستان‌ها مدارس خیابان‌ها منازل و اموال مردم محافظت می‌کردند و خدمات عمومی به شهروندان شیعی داده و با احیای مساجد و نمازجمعه با شرکت ده‌ها هزار نفر برگزار می‌کردند.

گروه سرایا السلام مقتدی صدر

صدر در پی اختلاف مواضع عملکرد با حکومت مرکزی شیعه[نوری المالکی] برای ایجاد حکومت اسلامی در بصره بهار ۲۰۰۸ با نوری مالکی ارتش عراق درگیر شد که باعث جنگ خونین تلفات زیادی گردید.
بعد از مقاومتها و رایزنی‌های میانجیگران نهایتاً سال ۲۰۰۸ او فعالیت نظامی جیش المهدی را بخاطر مصلحت حفظ حاکمیت شیعه منحل کرد.
او در حال حاضر شبه نظامیان «سرایا السلام» (گردان‌های صلح) را دارد که اعضایش همان جیش المهدی سابق هستند

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

گروه های تاثیر گذار عراق در عرصه سیاست

در شیعیان مذهبی عراق که حدود ۶۰ ٪ جمعیت عراق را تشکیل می‌دهند، در عرصه سیاست در ششگانه قدرت: مالکی-عبادی-صدر-حکیم-حشدالشعبی-علاوی؛ مقتدی صدر بسیار تأثیرگذار و با نفوذ است، هم در شوراهای استانی دارای نمایندگان بسیار بوده و هم در پارلمان عراق با فراکسیون «سائرون» حضور دارد.
او ۵۴ کرسی نماینده در آخرین انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ بدست آورد که سهم چند وزیر و معاون را در دولت عراق نیز دارد

او از سال ۲۰۰۷ در شهر قم چهار سال را در ایران برای تکمیل تحصیلات فقهی خود در حوزه علمیه قم سپری کرد و در سال ۲۰۱۱ به شهر نجف عراق بازگشته است

مقتدی صدر روحانی شیعه بانفوذ که سیاست مستقل و ملی‌گرای عراقی دارد، نسبت به دخالتهای دیگر کشورها حتی دوست در عراق مخالف است و تأثیرگذاری آن‌ها را در اختلافات و ناآرامی‌های قومی گروه‌های مختلف عراقی را نمی‌پذیرد.
وی در ۲۰۰۵ در آغاز شهرت طی سفر رسمی به ایران با اشاره به وظیفه جیش‌المهدی در حمایت از اسلام گفته بود:اگر کشورهای اسلامی و همسایه از جمله ایران مورد حمله قرار گیرند، از آن کشورها حمایت می‌کنیم.

وی در خطبه‌های نماز جمعه کفن پوش خود در شهر کوفه بارها اعلام کرده‌است که خواستار اسلامی شدن جامعه و اجرای قوانین اسلامی و ممنوعیت فروش مشروبات الکلی و بی‌حجابی و دیگر مظاهر ضداسلامی است

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

خواهان لغو توافق امنیتی عراق با آمریکا

مقتدی صدر بعد از شهادت شهدای مقاومت و سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در ۱۳ دی ۹۸ در پیامی به پارلمان عراق خواهان لغو توافق امنیتی با آمریکا شد.

وی که طی نامه‌ای به پارلمان عراق این درخواست را مطرح کرده همچنین خواستار ایجاد محور مقاومت جهانی شد.

از سوی دیگر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد.

پیش از این وزارت خارجه عراق «ماتیو لوتر» سفیر آمریکا در بغداد را احضار و اقدام آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق توصیف کرد.

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

فعالیت های سیاسی

صدر در سال ۲۰۰۴ پس از سقوط صدام با تدوین مرامنامه ای بر لزوم تشکیل حکومتی اسلامی و اقامه حدود شرعی برای آینده عراق رسما وارد صحنه سیاسی و اجتماعی این کشور می شود. او که زمانی قائل به تشکیل حکومت اسلامی است و به پوشیدن کفن در نماز جمعه کوفه، محلی که سال ها تریبون خاندان صدر بوده است ،خواستار اسلامی شدن جامعه و اجرای قوانین اسلامی و ممنوعیت فروش مشروبات الکلی و بی‌حجابی و دیگر مظاهر ضداسلامی می شود.

عکسهای مقتدی صدر

پدر مقتدا و «سید محمد باقر صدر» پسر عموی پدر او که هر دو از مراجع تقلید عراق بودند به همراه دو برادر مقتدا در دوران رژیم بعثی صدام به دلیل نقش محوری در مبارزه مردمی عراق علیه رژیم دیکتاتوری به شهادت رسیدند در ادامه چند تصویر از این شخصیت تاثیر گذار در عراق را مشاهده کنید

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

عکسها و بیوگرافی مقتدی صدر و همسرش و سوابق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل