الویری: شهردار تهران در زمینه اجرای طرح تهران هوشمند گزارش دهد


الویری: شهردار تهران در زمینه اجرای طرح تهران هوشمند گزارش دهد

تهران - ایرنا- «مرتضی الویری» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تذکر به شهردار تهران در باره طرح هوشمندسازی پایتخت گفت: شهرداری نسبت به اجرای تحقق تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ اقدامی انجام نداده است.

«مرتضی الویری» روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا در حالی این تذکر را بیان کرد که هفته گذشته نیز یک عضو دیگر شورای شهر از عدم تحقق هوشمند سازی در پایتخت انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الویری امروز در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: در راستای بند الف و ب تبصره 36 بودجه 98 ، شهرداری موظف بوده است با هدف برپایی و تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر ، بهبود منظر شهری ،تسهیل توسعه کسب و کارهای دیجیتال و شرکت های نو آور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل 500 میلیارد ریال در سال 98 اقداماتی حداکثر تا پایان تیر ماه سال 98 به انجام برساند.

وی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری تهران در این زمینه افزود: شهرداری باید با انجام مطالعات لازم نسبت به احصای اقلام دارایی ها و منابع نامشهود و داده های شهر اقدام نموده و برنامه مولد سازی این ذخایر را از طریق آزاد سازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین تهیه و به شورا ارائه کند.

به گفته این عضو شورای تهران، تجدید نظر در فرایند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تامین زیر ساخت های ارتباطی شبکه های موبایلی شهر تهران از دیگر اقداماتی است که شهرداری باید در زمینه هوشمند سازی انجام دهد.

الویری گفت: تامین زیرساخت های ارتباطی باید به گونه ای باشد که ضمن کمک به ارتقای گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش بیست درصد درآمد نسبت سال 97 در شرکت ارتباطات مشترک شهر شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از هیأت رئیسه شورا خواست تا با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران، این تذکر به شهردار ابلاغ شود .

هفته گذشته نیز سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران نسبت به عدم تحقق هوشمند سازی در پایتخت گلایه کرده بود.

احداث پارک در دره فرحزاد متوقف شود

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز هم امروز در قالب تذکر، خواستار توقف عملیات عمرانی از سوی شهرداری در محدوده رودخانه فرحزاد شد.

وی در مورد احداث پارک در روددره فرحزاد گفت: حفاظت از باقی مانده اکوسیستم روددره‌ای شهر تهران مورد تاکید برنامه سوم شهرداری تهران است.

میلانی با بیان اینکه این منطقه از معدود پهنه‌های باقی مانده اراضی اطراف حریم رودخانه فرحزاد است، خاطرنشان کرد: ظاهرا شهرداری منطقه ۲ در صدد احداث پارک در این محدوده است که با توجه به ضرورت رعایت سیاست‌های مصوب به شهرداری تهران تذکر می‌دهم ضمن توقف عملیات عمرانی در محدوده مذکور، گزارشی از میزان انطباق طرح پارک پیشنهادی با اسناد و مطالعات مصوب بالادستی تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید