سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !


سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !

یافتن راهکارهای مؤثر برای مهار شلوغی و بی نظمی در خانه تلاش همیشگی طراحان داخلی و دکوراتورها است و می تواند موضوعی چالش برانگیز برای همگان در دکوراسیون محسوب شود در واقع اگرچه راهکارهای زیادی برای نظم و ترتیب در...

یافتن راهکارهای مؤثر برای مهار شلوغی و بی نظمی در خانه تلاش همیشگی طراحان داخلی و دکوراتورها است و می تواند موضوعی چالش برانگیز برای همگان در دکوراسیون محسوب شود در واقع اگرچه راهکارهای زیادی برای نظم و ترتیب در دکوراسیون وجود دارد اما یافتن راهی برای منظم ساختن در حین ایجاد زیبایی و جلوگیری از خشک و سردی فضاها دشوار است اما موضوع مهم برای طرح های سازمان دهنده فقط زیبایی نیست بلکه در واقع کاربرد و عملکرد موثری است که به همراه می آورند از جمله مواردی که در دکوراسیون به مشکل بر می خوریم قفسه های کتاب و سازماندهی کتاب های زیادی است که در منزل یا دفتر کار وجود دارد.

سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !

راهکارهای زیادی برای سازماندهی و مهار بی نظمی برای دسترسی آسان و سریعتر به اقلام مورد نیاز در منزل وجود دارد اما ایده جدید و مورد علاقه طراحان، سازماندهی براساس رنگ هاست این ایده می تواند از کتاب های قفسه کتاب گرفته و برای حتی لباس ها و ظروف نیز قابل اجرا باشد.

برای این نوع سازماندهی کافی است تعداد زیادی از کتاب یا لباس یا ظروف را در دکوراسیون داشته باشید تا خارج کردن طیف رنگی از آن ها آسان تر باشد اینکار را به سه طریق بسته به رنگ های موجود ، سلیقه و تعداد اقلام انجام دهید با دکوبوم همراه باشید…..

تک رنگ :

استفاده از یک تک رنگ خاص یا پالت رنگی تک رنگ در طیف های مختلف باعث ایجاد یک صحنه متمرکز تر می شود و زیبایی فضا را با نظم بصری چشم نوازتر میکند.

سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !

رنگ های خنثی:

اگر رنگهای جسورانه طبق سلیقه شما نیستند ، نگران نباشید: سازماندهی کتاب را با با ترکیب های خنثی ترکیبی از طوسی، کرم ، سیاه حتی رنگ های روشن و سفید همچنین با اضافه کردن بافت و کاراکتر به آن انجام دهید.

سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !

هماهنگی رنگ ها:

می توانید هر صورت که می خواهید از طریق الگوهای هماهنگ اینکار را انجام دهید این هماهنگی میتواند طیف های رنگی چرخه رنگ را به هم متصل نماید و یا شامل همه رنگ ها شود یا فقط از رنگ های موجود در دکور خود استفاده کنید انتخاب با شماست.

سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !سازماندهی براساس رنگ ، ایده مورد علاقه دکوراتورها !

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که احتمالاً روشهای مختلفی برای سازماندهی کتابهای خود از نظر اندازه ، نویسنده ، ترتیب حروف الفبا و… امتحان کرده اید بهتر است این ایده را نیز در دکوراسیون امتحان کنید زیرا این نوع نظم رنگی به شما امکان می دهد بدون نیاز به صرف زمان برای سازماندهی همه چیز ، کتاب های جدیدی را پیدا و اضافه کنید. اما چه چیزی باعث می شود این تکنیک بسیار مؤثر باشد؟

کاربرد

شاید فکر کنید که یک کتابخانه با هماهنگی رنگی تنها برای عکس های اینستاگرام مناسب است نه زندگی روزمره و واقعی! اما در واقع اینگونه نیست. ساماندهی بر اساس ژانر یا نویسنده لزوما برای همه کاربردی نیست ، به خصوص اگر مجموعه بزرگی داشته باشید. فراموش کردن نام نویسندگان یا دقیقاً ژانر موضوعی ایست که ممکن است فراموش کنید به ویژه اگر مدتی آن کتاب را نخوانده باشید.

اما قدرت حافظه بصری را دست کم نگیرید. بسیاری از افراد کتابها را با جلد خود به خاطر می آورند.

تأثیر بصری

بسیاری از عاشقان کتاب کتاب های خود را به عنوان آثار هنری گرانقدری می پندارند ، اما می توانید گام برای این ایده را یک قدم جلوتر بردارید و از آنها برای تزئین خانه خود استفاده کنید. اگر می خواهید ، حتی می توانید کتاب های خود را با بقیه اجزای دکوری هماهنگ کنید.

سرگرم کننده

این یک روش واقعا جالب برای سازماندهی قفسه های کتاب های کودکان یا بخش کودکان کتابخانه شما است. بعلاوه ، رمان های کودکان معمولاً بسیار پر رنگ تر از بزرگسالان هستند … و این دقیقاً همان چیزی است که کتابخانه شما به آن نیاز دارد.

کتابخانه هماهنگ با رنگ

اگر هنوز در مورد سازماندهی کتابخانه خودبا هماهنگی رنگ قانع نیستید ، شاید وقت آن رسیده است که به برخی از نمونه های مورد علاقه ما نگاهی بیندازید با دکوبوم همراه باشید …..

تحریریه دکوبوم

منبع:decortips، onekingslane

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته