شهردار تهران برای دومین بار از شورا تذکر گرفت


شهردار تهران برای دومین بار از شورا تذکر گرفت

تهران - ایرنا- پس از تذکر هفته گذشته یک عضو شورای شهر، درباره عدم تحقق هوشمند سازی در پایتخت، «مرتضی الویری» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، نیز درباره این موضوع به شهردار تهران تذکر داد و گفت: شهرداری نسبت به اجرای تحقق تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ اقدامی انجام نداده است.

«مرتضی الویری» روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا، افزود: در راستای بند الف و ب تبصره 36 بودجه 98 ، شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر ، بهبود منظر شهری ،تسهیل توسعه کسب و کار های دیجیتال و شرکت های نو آور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل 500 میلیارد ریال در سال 98 اقداماتی حداکثر تا پایان تیر ماه سال 98 به انجام برساند.

الویری با بیان برخی اقدامات شهرداری تهران اظهار داشت: انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی ها و منابع نامشهود و داده های شهر اقدام نموده و برنامه مولد سازی این ذخایر را از طریق آزاد سازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین تهیه و به شورا ارائه کند.

عضو شورای تهران ادامه داد: تجدید نظر در فرایند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تامین زیر ساخت های ارتباطی شبکه های موبایلی شهر تهران به نحوی که ضمن کمک به ارتقا گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش بیست درصد درآمد نسبت سال 97 در این شرکت شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از هیأت رئیسه شورا خواست تا با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران، این تذکر به شهردار ابلاغ شود .

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران نسبت به عدم تحقق هوشمند سازی در پایتخت گلایه کرد.

سید آرش حسینی میلانی نیز رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در تذکری خواستار توقف عملیات عمرانی از سوی شهرداری در محدود رودخانه فرحزاد شد.

وی در مورد احداث پارک در روددره فرحزاد گفت: حفاظت از باقی مانده اکوسیستم روددره‌ای شهر تهران مورد تاکید برنامه سوم شهرداری تهران است.

میلانی با بیان اینکه این منطقه از معدود پهنه‌های باقی مانده اراضی اطراف حریم رودخانه فرحزاد است، خاطرنشان کرد: ظاهرا شهرداری منطقه ۲ در صدد احداث پارک در این محدود است که با توجه به ضرورت رعایت سیاست‌های مصوب به شهرداری تهران تذکر می‌دهم ضمن توقف عملیات عمرانی در محدود مذکور گزارشی از میزان انطباق طرح پارک پیشنهادی با اسناد و مطالعات مصوب بالادستی تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید