خودکشی دومین عامل مرگ و میر جوانان آمریکایی


خودکشی دومین عامل مرگ و میر جوانان آمریکایی

هم اکنون خودکشی دومین عامل مرگ و میر میان جوانان آمریکایی پس از سوانح رانندگی است

خودکشی دومین عامل مرگ و میر جوانان آمریکایی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم ریچارد فریدمن نوشت: یک بحران سلامت روان در حال تباه کردن نوجوانان و جوانان در آمریکا است و ما هیچ کاری در این خصوص انجام نمی‌دهیم.
از سال ۲۰۱۷، آمار‌ها نشان می‌دهند شمار نگران کننده‌ای از این افراد از افسردگی رنج می‌برند و یا در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. در حقیقت، اکنون خودکشی دومین عامل مرگ و میر میان جوانان است که پس از سوانح رانندگی قرار گرفته است.
بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میزان خودکشی میان آمریکایی‌های ۱۰ تا ۲۴ ساله، پس از سیر نزولی در حدود دو دهه، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷، ۵۶ درصد افزایش یافت.
همچنین برای نخستین بار، شکاف جنسیتی در خودکشی کاهش یافته است: اگرچه شمار خودکشی‌ها در جنس مذکر بیشتر است، میزان خودکشی جوانان مونث هر ساله ۱۲.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که این آمار برای جوانان مذکر ۷.۱ درصد بود.
در عین حال، میزان افسردگی نوجوانان ۶۳ درصد افزایش یافته است، یک روند نگران کننده، اما غیرتعجب آور با توجه به پیوند میان خودکشی و افسردگی: بر اساس نظرسنجی ملی درباره سلامت و استعمال مواد مخدر، در مقایسه با آمار ۸ درصدی گزارش شده در سال ۲۰۰۸، در سال ۲۰۱۷، ۱۳ درصد از نوجوانان دست کم یک اپیزود از افسردگی را طی یک سال گذشته گزارش داده اند.
چطور ممکن است بسیاری از جوانان ما دچار افسردگی باشند و خود را بکشند در حالی که کاملا می‌دانیم چگونه این بیماری را درمان کنیم؟ اگر هزاران نوجوان بر اثر یک مرض عفونی جدید یا بیماری قلبی در حال مرگ باشند، اعتراض عمومی به راه خواهد افتاد و فراخوان ملی برای اقدام صادر خواهد شد.
در حالی که جوانان عموما از لحاظ جسمی سالم هستند، از نظر روانی آسیب پذیرند. سه چهارم همه بیماری‌های روانی که در بزرگسالان می‌بینیم هم اکنون تا سن ۲۵ سالگی رخ می‌دهند. از آنجا که در عصری زندگی می‌کنیم که مردم عموما پذیرش بیشتری در رابطه با بیماری‌های روانی دارند و سرافکندگی ناشی از آن کاهش یافته است، شکست جمعی ما در مواجهه با این بیماری همه گیر، بسیار گیج کننده است.
شاید تصور کنید اینکه پزشک خانوادگی خود یا یک درمانگر را ببینید و افسردگی خود را مانند هر مشکل پزشکی دیگری درمان کنید، زیاد اهمیت نداشت باشد اما داده‌ها حاکی از خلاف این است: تنها ۴۵ درصد دختران نوجوان که در سال ۲۰۱۹ دچار اپیزودی از افسردگی بودند، تحت درمان قرار گرفتند و تنها ۳۳ درصد پسران نوجوان مبتلا به افسردگی این درمان را دریافت کردند. در مقابل، دو سوم بزرگسالان با اپیزود اخیر افسردگی تحت درمان قرار گرفتند.
چه چیزی این همه گیری خودکشی و افسردگی نوجوانان را توجیه می‌کند؟ نظریات زیاد، اما پاسخ‌های قطعی کمی وجود دارد.
برخی محققان بر نقش احتمالی قرار گرفتن در معرض رسانه‌های اجتماعی و استفاده از تلفن‌های هوشمند تاکید می‌کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دخترانی که میزان بیشتری از افسردگی را در مقایسه با پسران نشان داده اند، به دلیل استفاده بیشتر از تلفن‌های همراه و پیام کوتاه، آزار و اذیت‌های سایبری بیشتری را تجربه کرده اند. اما اکثر مطالعات مربوط به فناوری دیجیتال و سلامت روان همبستگی دارند و نمی‌توانند رابطه علت و معلولی را اثبات کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد