تشخیص سریع عفونت مجاری ادرار با استفاده از گوشی هوشمند


تشخیص سریع عفونت مجاری ادرار با استفاده از گوشی هوشمند

تهران- ایرنا - محققان دانشگاه بث در انگلیس یک آزمایش جدید توسعه دادند که امکان تشخیص سریع عفونت‌های مجاری ادرار را با استفاده از گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این آزمایش در فرایندی مشابه آزمایش بارداری، امکان شناسایی ویروس ای کولای در نمونه‌های ادرار را تنها در ۲۵ دقیقه فراهم می‌کند. این باکتری در ۸۰ درصد از موارد عفونت مجاری ادرار وجود دارد و در صورت وجود آن در نمونه ادرار می‌توان مطمئن بود که استفاده از آنتی بیوتیک‌ها ضروری است.
برای اجرای این آزمایش از شناساگرها و مواد میکرو مهندسی شده به همراه دوربین گوشی هوشمند استفاده می‌شود. در این آزمایش از آنتی بادی‌ها برای به دام انداختن سلول‌های باکتری و سپس شناسایی آن‌ها با استفاده از روش‌های اپتیکی به جای روش‌های بیولوژیکی فعلی استفاده می‌شود.
در حال حاضر برای تشخیص عفونت‌های ادراری از روش‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود که دقت بالایی دارند، اما بسیار زمان‌بر هستند. همین موضوع موجب می‌شود در بسیاری از موارد، مصرف مجموعه‌ای از داروهای غیرضروری شامل انواع آنتی بیوتیک به چنین بیمارانی تجویز شود. این رویکرد موجب افزایش احتمال مقاومت باکتریایی در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود.
به گفته محققان، این آزمایش یک روش جدید را برای تشخیص سریع روش‌های درمانی بیماران مبتلا به عفونت مجاری ادراری به ویژه در مناطق محروم فراهم می‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی