انتخاب اول یاماها ماوریک وینالس است نه کوارتارارو!


موتوجی‌پی ایران – استبان گارسیا، رئیس گاراژ ماوریک وینالس می گوید که موتورسوار اسپانیایی مرجع تیم یاماها خواهد بود نه فابیو کوارتارارو. در فصل 2019 موتو‌جی‌پی شاهد پیوستن کوارتارارو به عنوان موتورسوار جدید به تیم پتروناس یاماها بودیم. می‌توان از این مرد بیست ساله ی فرانسوی به عنوان یکی از سوژه های فصل 2019 نام برد. اما در سمت دیگر ماوریک وینالس...

موتوجی‌پی ایران – استبان گارسیا، رئیس گاراژ ماوریک وینالس می گوید که موتورسوار اسپانیایی مرجع تیم یاماها خواهد بود نه فابیو کوارتارارو.

در فصل 2019 موتو‌جی‌پی شاهد پیوستن کوارتارارو به عنوان موتورسوار جدید به تیم پتروناس یاماها بودیم. می‌توان از این مرد بیست ساله ی فرانسوی به عنوان یکی از سوژه های فصل 2019 نام برد. اما در سمت دیگر ماوریک وینالس با بدست آوردن دو پیروزی در طول فصل توانست در جایگاه سوم رده بندی موتورسواران قرارگیرد، جایگاهی دو پله بالاتر از کوارتارارو و چهار پله بالا تر از ولنتینو روسی.

استبان گارسیا در مصاحبه خود با سایت موتوجی‌پی اینگونه گفت:

فابیو کوارتارارو را می‌توان به عنوان یک معیار در بین موتورسواران یاماها دانست. من بارها این را شنیده ام که با ورود کوارتارارو به یاماها، بقیه ی موتورسواران در حال انجام حداکثر تلاش خود بودند و خود کوارتارارو نیز به شدت فشار می‌آورد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

این طبیعی است زیرا زمانی که شما در حال مسابقه دادن در کنار افرادی چون ولنتینو روسی، فرانکو موربیدلی یا وینالس هستید، همیشه در حال مقایسه ی خود با آنان خواهید بود و با خود فکر می‌کنید که چه حرکتی می‌تواند شما را از آن چه که الان هستید بهتر کند.

انتخاب اول یاماها ماوریک وینالس است نه کوارتارارو!انتخاب اول یاماها ماوریک وینالس است نه کوارتارارو! ماوریک وینالس، مارک مارکز و فابیو کوارتارارو – هلند 2019

گارسیا در ادامه اینگونه گفت:

ما تغییرات زیادی طی زمستان گذشته در اطرافیان ماوریک وینالس ایجاد کردیم زیرا معتقدیم که او به این حس نیاز دارد که اطرافیانش در تیم با تمام وجود برای او تلاش کنند، بنابراین فکر می‌کنم دلیل اصلی بهبود نتایج او، این قضیه بوده است.

من فکر می‌کنم در ابتدای فصل ماوریک وینالس در حال دست و پنجه نرم کردن با بعضی مشکلات بود و در همین حین بود که کوارتارارو وضع بهتری داشت و به نظر من همین قضیه یک نیروی محرک برای وینالس محسوب می‌شد. او گاهی می‌گفت که “این غیر ممکن است. من باید سریع ترین موتورسوار یاماها باشم.” همین حس بود که باعث تحریک او شد.

به عقیده ی من وینالس آمادگی و سرعت لازم برای شروع فصل را داشت و نیازی به این تحریک از جانب کوارتارارو نبود.

در مسابقه ی اول ما در رده پول پوزیشن بودیم و این چیزی نبود که تا آن موقع کوارتارارو تجربه ی آن را داشته باشد. در آرژانتین ما برای پیروزی تلاش خوبی داشتیم، اما مشکلاتی که در دور آخر برایمان پیش آمد ما را از پیروزی باز داشت. در آستین سرعت ما از برنده مسابقه یعنی الکس رینز بهتر بود اما مشکل جامپینگ که در اول مسابقه برایمان پیش آمد ما را در وضعیت نا‌مناسبی قرار داد. بعد از آن شروع به حل مشکل خود در شروع مسابقه کردیم و توانستیم در آسن پیروز میدان باشیم و در نهایت جایگاه سوم را به خود اختصاص دهیم.

قبل از مسابقه ی آسن، من همچین پتانسیلی در تیم حس نمی‌کردم، به خصوص در مسابقات نخست. اما آنها مربوط به شروع بد مسابقه و بعضی بد شانسی های ما بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد