بزرگ‌ترین مراسم‌ تشییع جنازه‌‌ جهان


بزرگ‌ترین مراسم‌ تشییع جنازه‌‌ جهان

شاهزاده ها، ستارگان ورزشی، ستاره های پاپ، شخصیت‌های سیاسی، شاعران، انقلابیون، فرمانرواها و هر فرد دیگری می تواند یک مراسم تشییع جنازه باشکوه داشته باشد تنها کاری که باید انجام دهد این است که اطرافیانش را با عشق نگه دارد. بعضی افراد به روش های شگفت انگیزی در دل ها نفوذ می کنند و افراد […]

شاهزاده ها، ستارگان ورزشی، ستاره های پاپ، شخصیت‌های سیاسی، شاعران، انقلابیون، فرمانرواها و هر فرد دیگری می تواند یک مراسم تشییع جنازه باشکوه داشته باشد تنها کاری که باید انجام دهد این است که اطرافیانش را با عشق نگه دارد. بعضی افراد به روش های شگفت انگیزی در دل ها نفوذ می کنند و افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کنند. زمانی که این افراد از دنیا می روند، مراسم تشییع جنازه آن ها به یک عزای عمومی تبدیل می شود. در گذشته افراد محبوبی در سراسر جهان از دنیا رفتند که مرگ آن ها باعث شد میلیون ها نفر به خیابان ها بیایند و در مراسم تشییع جنازه آنها شرکت کنند. بزرگترین مراسم تشییع جنازه های جهان در این مطلب بیان شده است.

این مطلب پس از تشییع سردار قاسم سلیمانی که بطور گسترده در ایران و عراق برگزار شد و انتشار آمار آن، بازنویسی خواهد شد. تا لحظه نوشتن این یادداشت تعداد شرکت کنندگان در مراسم تشییع در شهرهای اهواز و قم و تهران بیش از ۵ میلیون نفر اعلام شده است.

۱- امام خمینی(ره)
در وب سایت گینس از مراسم تشییع پیکر پاک امام خمینی(ره) به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده نام برده شده است. به نوشته‌ گینس، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که حدود یک ششم کل جمعیت ایران بود در مراسم تشییع شرکت کردند و این مراسم به عنوان بزرگترین و شلوغ‌ترین تشییع جنازه ثبت شده است. در کتاب رکوردهای گینس سال ۲۰۱۲ میلادی، نام امام خمینی(ره) دو بار به عنوان رهبری محبوب، ثبت شده است. کتاب رکوردهای گینس که هر ساله نسخه تازه ای از آن منتشر می‌شود در سال ۲۰۱۲، نام امام خمینی(ره) را در بخش پرجمعیت‌ترین و باشکوه ترین استقبال‌ها و نیز گسترده‌ترین تشیع جنازه‌های مردمی در طول تاریخ، ثبت کرده بود.

۲- شاهزاده دایانا
شاهزاده دایانا به عنوان شاهزاده مردم معروف بود. جهان به خاطر مرگ ناگهانی او شوکه شد و مرگ او باعث شد که از یک شاهزاده خانم، به یک قهرمان ملی تبدیل شود. مراسم تشییع جنازه دایانا در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۹۷ در لندن برگزار شد. این مراسم تقریبا سه میلیون نفر را به خیابان های لندن کشاند تا با شاهزاده خود وداع کنند.

۳- آیرتون سنا
آیرتون سنا یک راننده مسابقه بود که توسط بسیاری از همتایانش به عنوان بزرگترین فرد ستایش می شد. او خیلی بیشتر از آنچه که مرگش نشان می داد، مهم و بزرگ بود. مرگ سنا توسط بسیاری از طرفداران برزیل، یک تراژدی ملی بود. پس از مرگ او کشور برزیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. در این مراسم حدود ۳،۰۰۰،۰۰۰ نفر به جاده های سائو پائولو آمدند تا در مراسم خاکسپاری او شرکت کنند. او یک قهرمان واقعی برای مردم برزیل بود و در روز خاکسپاری او تمام خیابان های سائو پائولو پر از ازدحام جمعیت بود.

۴- مایکل جکسون
شاهزاده ها و ستارگان ورزشی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما گروه دیگری از مردم که طرفداران بسیاری دارند ستاره های پاپ هستند. هیچکس تاکنون بزرگتر و محبوب تر از مایکل جکسون نبوده است. مراسم خاکسپاری او خصوصی بود و تنها خانواده اش حضور داشتند. با این حال، این مراسم به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد. در این مراسم تمام جاده های لندن بسته شده بودند و جسد وی را به مرکز استاپلس بردند تا به خاک بسپارند. تقریبا یک میلیون هوادار خارج از مرکز جمع شدند تا به خواننده محبوب خود ادای احترام کنند.

۵- C.N. اندوری (آنا)
مردم هند می توانند متعصب ترین مردم دنیا باشند. در سال ۱۹۶۹ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر به خیابان ها آمدند تا در مراسم تشییع جنازه C. N. Anadurai شرکت کنند. این تعداد مردم از مردمان نیویورک هم بیشتر هستند. مردم هند معتقد بودند تنها زمانی که ممکن است مغلوب شوند، زمانی است که ساچین تندولکار افسانه کریکت بمیرد. این رهبر انقلابی بیشتر به آنا (یعنی برادر بزرگتر در زبان تامیل) معروف است.

۶- پاپ جان پل دوم
پیروان دینی بسیار مقدس هستند. پاپ به عنوان تظاهرات خدا بر روی زمین در نظر گرفته می شود و از این رو پیروی از آنها به عنوان زیارت محسوب می شود. در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۰۵ بین ۲ تا ۴ میلیون نفر در مراسم تشییع جنازه پاپ جان پل دوم در رم شرکت کردند. این افراد بیشتر از افرادی هستند که معمولا در جاده های پایتخت ایتالیا دیده می شوند. این نشانۀ قدرت دین است و اینکه دین هنوز هم در جهان امروزی اهمیت دارد.

۷- کیم جونگ ایل II
در زمستان سال ۲۰۱۱، کیم جونگ ایل، فرمانروای کره شمالی، در سن ۶۹ سالگی در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد. این مراسم در یک حرکت دست جمعی حدود سه ساعت به طول انجامید که توسط یک لیموزین رهبری می شد، این لیموزین حامل نقاشی بزرگی از کیم جونگ ایل بود. میلیون ها نفر از کره شمالی به خیابان ها شتافتند تا عزاداری کنند. تابوت او با یک پرچم قرمز و گلهای سفید زیبا پوشانده شده بود و اطراف تابوت پر از سربازانی بود که از شلوغی و ازدحام جمعیت جلوگیری می کردند.

۸- Umm Kulthum
در تاریخ ۵ فوریه سال ۱۹۷۵ یک بت واقعی از جهان عرب درگذشت. مراسمی که بیش از ۴ میلیون نفر در آن حضور داشتند و مردم در یک حرکت دسته جمعی به دنبال تشییع جنازه خواننده مصری در قاهره بودند. او یک ترانه سرا، خواننده و بازیگر مصری بود که توانسته بود دلهای بسیاری را تسخیر کند. در واقع، ۳۰ سال پس از مرگ او، بسیاری از افراد هنوز او را به عنوان زیباترین و معروف ترین خواننده مصری در قرن بیستم می دانند. این خواننده هنوز هم در قلب بسیاری از مردمان مصری قرار دارد.

۹- رئیس جمهور ناصر
جمعیتی که در اکتبر ۱۹۷۰ برای مراسم خاکسپاری ناصر، رئیس جمهور مصر به قاهره آمده بودند، حدود ۴ میلیون نفر بود. رئیس جمهور ناصر، در سال ۱۹۵۲ انقلاب مصر را رهبری می کرد، سپس پادشاهی را رها کرد و دوران جدیدی از صنعتی شدن را در مصر به ارمغان آورد.

۱۰- ویکتور هوگو
شاید زیباترین نمونه از مراسم تشییع جنازه با شکوه متعلق به ویکتور هوگو باشد. او یک شخصیت مشهور در دنیای مدرن به شمار می رود، زیرا با وجود سخنان بسیار زیبایی که نوشته است قلب بسیاری از افراد را بدست آورده است. برای شرکت در مراسم خاکسپاری ویکتور هوگو بین ۲ تا ۳ میلیون نفر در پاریس جمع شدند. ویکتور هوگو شاعر و نویسنده مشهور قرن نوزدهم بود. آثار شناخته شده او، رمان های بینوایان و گوژپشت نتردام می باشد.

۱۱- گاندی
بسیاری از مردم از او به عنوان “روح بزرگ” یاد می کنند. در ژانویه سال ۱۹۴۸، بیش از ۲ میلیون نفر در مراسم خاکسپاری گاندی شرکت کردند. بسیاری افراد گاندی را به عنوان رهبر سیاسی و روحانی پیشرو زمان خود می دانند، او پدر استقلال هند نیز به شمار می رود. او جنبش های الهام بخشی برای آزادی و حقوق مدنی در سراسر جهان به ارمغان آورده است که همین او را تبدیل به یک شخصیت تاریخی فراموش نشدنی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند