پاسداشت شهید قاسم سلیمانی در کنگره «سربداران»


پاسداشت شهید قاسم سلیمانی در کنگره «سربداران»

تهران- ایرنا- کنگره بین المللی «سربداران» در دومین سال اجرای خود، به پاسداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خواهد پرداخت. 

در این کنگره که سال گذشته با تجلیل و نکوداشت رشادت‌های شهید «محسن حججی» شکل گرفت، از فیلم سازان و هنرمندان هنرهای تجسمی و شعر و ادبیات و سایر هنرمندانی که با محوریت مدافعان حرم به تولید آثار هنری پرداخته بودند تقدیر شد و از کتاب "جون خادم المهدی" که مجموعه ی اشعار شاعران پارسی زبان برای شهید حججی بود رو نمایی و تقدیر بعمل آمد.

در دومین کنگره سربداران نیز از دو مجلد کتاب «عقیق سلیمانی» در شاخه های شعر و هنرهای تجسمی با محوریت شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی خواهد شد.

دبیر هنری این کنگره با اعلام فراخوانی همزمان با شهادت شهید سلیمانی از شاعران و هنرمندان دعوت کرد تا با ارسال آثار خود در رثای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این فراخوان شرکت کنند.

سید حسین متولیان گفت: در تعداد و قالب‌ها و زمان ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد و دبیرخانه این کنگره تا پیش از چاپ کتاب، آثار واصله را مورد پذیرش قرار خواهد داد.

وی اعلام کرد این کنگره به همت موسسه فرهنگی هنری کساء و با حضور فرماندهان سپاه پاسداران، همرزمان و دوستان شهید سلیمانی، خانواده جمعی از شهدای مدافع حرم و هنرمندان شاخه های مختلف هنری در دهه سوم دی ماه برگزار خواهد شد.

هنرمندان محترم می‌توانند برای ارسال آثار خود با نشانی «عقیق سلیمانی» در فضای تلگرام و شماره تلفن ۰۹۱۰۹۲۷۲۰۱ در فضای واتس آپ مرتبط شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو