چگونه تصمیم‌های خود را عملی کنیم؟


چگونه تصمیم‌های خود را عملی کنیم؟

در زندگی مواقعی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیریم کاری را انجام دهیم. اما بیشتر مواقع در عملی کردن آنها موفق نمی‌شویم. چگونه می‌توانیم در این کار موفق شویم؟ به گزارش سایک نیوز وبه نقل از گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، بیشتر ما اهداف بلند یا کوتاه‌مدتی در سر می پرورانیم و تصمیم‌هایی چون کاهش وزن، ترک سیگار، یادگیری مهارت جدید یا کسب درآمد...

در زندگی مواقعی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیریم کاری را انجام دهیم. اما بیشتر مواقع در عملی کردن آنها موفق نمی‌شویم. چگونه می‌توانیم در این کار موفق شویم؟

به گزارش سایک نیوز وبه نقل از گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، بیشتر ما اهداف بلند یا کوتاه‌مدتی در سر می پرورانیم و تصمیم‌هایی چون کاهش وزن، ترک سیگار، یادگیری مهارت جدید یا کسب درآمد بیشتر می‌گیریم. اما هنوز یک ماه از آن نگذشته، بیشتر آنها را فراموش می‌کنیم.

بنابر بررسی‌های محققان مرکز پزشکی وکسنر (Wexner) دانشگاه ایالتی اوهایو، تصمیم‌گیری‌های حداقل ۴۰ درصد آمریکایی‌های مورد بررسی، محقق نمی‌شوند.

این محققان روش‌هایی پیشنهاد داده‌اند که چنانچه آنها را به‌کار برید می‌توانید امیدوار به تحقق یافتن تصمیم‌‌‌گیری‌هایتان شوید:

۱. اهداف واقعی کوتاه‌مدت (۳۰ روزه) برای خود برگزینید. هرقدر اهداف‌تان خاص و واقعی باشند، رسیدن به آنها آسان‌تر می‌شود.

۲. اهداف بلندمدت خود را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها به دلیل اینکه تحقق آنها زمان بسیاری می‌طلبد، عملی نمی‌شوند. مثلا، اگر می‌خواهید مهارت جدیدی بیاموزید، باید این هدف را به قسمت‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید تا با رسیدن به هر بخش از مهارت مورد نظر تشویق شده و کار را ادامه دهید و به هدف نهایی خود دست یابید. اهدافی که بسیار بلندمدت هستند، گاهی‌اوقات خسته‌کننده و دلسردکننده می‌شوند.

۳. تصمیم‌ها و اهداف‌تان را یادداشت کنید. با خواندن هر روزه یادداشت‌هایتان و موفقیت‌هایی که در مورد آنها کسب می‌کنید، می‌توانید انگیزه خود را تا پایان و زمان رسیدن به اهداف‌تان حفظ کنید و در تصمیم‌گیری‌تان موفق باشید.

۴. موفقیت‌تان را تجسم کنید. وقتی عملی شدن تصمیم‌گیریتان و خوشحالی بعد از آن را تجسم کنید، نگرشی مثبت به هدف‌تان پیدا می‌کنید و احتمال عملی شدن آن بسیار بیشتر می‌شود.

۵. تصمیم و هدفی که در سر دارید، با یکی از دوستان و اعضای خانواده‌تان که علاقه‌مند به موفقیت‌های شما هستند، در میان بگذارید. می‌توانید از آنها بخواهید که گاه‌گاهی تشویق‌تان کنند و پیام‌هایی انگیزه‌بخش برایتان بفرستند. بررسی‌ها نشان داده است که این روش در پیشرفت افراد و عملی کردن تصمیم‌گیری‌هایشان بسیار موثر بوده است.

۶. برنامه‌ریزی منعطف داشته باشید. اگر به دلیلی برخی از برنامه‌های روزانه‌تان به‌خوبی پیش نرفت، می‌توانید برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشید. این کار کمک می‌کند که از تلاش برای انجام کارهایتان دلسرد نشوید و تا عملی شدن هدف‌تان پیش بروید.

محققان دانشگاه اوهایو معتقدند، به‌کارگیری روش‌های فوق تاثیر بسیار زیادی روی محقق شدن تصمیم‌گیری‌هایتان خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی