عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!


عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!

برای رعایت این رژیم غذایی، فرد نباید مبتلا به فشار خون بالا و همچنین اختلالات قلبی یا کلیوی باشد.

پرسش: میخواهم رژیم پسردار شدن را برایم کامل بگویید.

پاسخ: نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین اثبات شده است. اما بیشتر در مورد نوع رژیم غذایی باید تغییر ایجاد شود، تا اضافه کردن یک یا چند ماده غذایی. چیزی که مسلم است داشتن یک دختر سالم از داشتن چند پسر ناسالم بسیار بهتر است و همچنین باید بدانید که جنسیت نوزاد تا حد زیادی به شانس بستگی دارد و عملکرد شما در این زمینه تاثیر چندانی نخواهد داشت. این موارد را با شوهر خود نیز مطرح کنید، تا از شما توقع بیش از حدی نداشته باشند.
عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!
باید از خدا بخواهید که نوزاد سالمی به شما بدهد، چون در راه تولد نوزاد خطرات و عوارض بسیاری وجود دارد، که فقط لطف خدا و توجه شما نوزاد را از این خطرات مصون می دارد. به هر حال این رژیم غذایی باید حداقل از 1 ماه قبل توسط خانم ها اجرا شود. البته اجرای این رژیم توسط مردان ادامه این روند را اسان تر خواهد کرد.
برای افزایش احتمال پسر دار شدن شما باید غذاهایی را دریافت کنید که سدیم و پتاسیم بالایی دارند، اما حاوی کلسیم و منیزیم پایینی هستند. برای رسیدن به هدف باید توصیه های زیر را به کار بندید:
افزایش دریافت سدیم: با اضافه کردن نمک به غذاها
افزایش دریافت پتاسیم: با دریافت میوه (تازه و خشک)، سبزی (مثل سالاد) و حبوبات
کاهش دریافت کلسیم: با کاهش دریافت لبنیات
توصیه می شود این نوع رژیم غذایی حداقل چند دوره قاعدگی پیش از باردار شدن اغاز شود. با توجه به تاثیراتی که این نوع رژیم در مادر دارد و این که مواد غذایی مورد استفاده باید تامین کننده تمامی نیازهای بدن به مواد مغذی باشد، برای جلوگیری از بروز کمبودهای تغذیه ای باید صرفا تحت نظر متخصص تغذیه به رعایت این رژیم مبادرت کرد.
با توجه به این که اغلب والدینی که صاحب فرزند هستند بیشتر نسبت به نوع جنسیت فرزند بعدی خود حساسیت نشان می دهند، توصیه می شود این مادران پیش از اقدام به رعایت رژیم غذایی خاص نسبت به وجود بیماری یا اختلالات دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند، چون با افزایش سن احتمال بروز بیماری های یاد شده افزایش پیدا می کند. البته در این زمینه باید محتاط باشید و در زمینه مصرف مکمل فولات با پزشک خود مشورت کنید.
تذکر: برای رعایت این رژیم غذایی، فرد نباید مبتلا به فشار خون بالا و همچنین اختلالات قلبی یا کلیوی باشد.
عرق کاسنی هم از این نظر دارای مقادیر بالای پتاسیم است که با این مکانیسم می تواند در افزایش احتمال پسر دار شدن موثر باشد. اما مهمتر از ان رعایت رژیم غذایی ذکر شده است.
مهمترین مطالب در این باره:
دلیل اینکه عرق کاسنی باعث می‌شود که جنسیت جنین پسر شود، چیست؟
از لحاظ علمی در مورد تعیین جنسیت بشر می‌توان به این نکته اشاره کرد که ترکیب کروموزوم y از مرد با کروموزوم x از زن باعث می‌شود که جنین پسر شکل بگیرد و ترکیب کروموزوم x از مرد با کروموزوم x از زن باعث تشکیل جنین دختر خواهد شد.
پس در این زمینه می‌توان گفت دلیل اینکه عرق کاسنی باعث می‌شود که جنسیت جنین پسر شود این است که کاسنی بر روی کروموزوم y مردان تأثیر می‌گذارد. در رحم زن هم کروموزوم x و هم کروموزوم y وجود دارد.
اولویت ترکیب با کروموزوم y مرد است که با کروموزوم x از زن ترکیب می‌شود؛ اما گاهی ممکن است به دلیل ضعیف بودن کروموزوم y مرد، اولویت ترکیب با کروموزوم x مرد باشد و جنسیت جنین به دختر شدن تمایل پیدا کند.
با تقویت کردن کروموزوم y در مردان می‌توان احتمال ترکیب کروموزوم y مرد و کروموزوم x زن را بیشتر کرد و درنتیجه جنسیت جنین به سمت پسر شدن پیش خواهد رفت.
کاسنی این خاصیت را دارد که کروموزوم y مردان را تقویت کند به همین دلیل مصرف کاسنی توسط مردان پیش از اقدام به بارداری باعث می‌شود که احتمال پسر شدن جنین بیشتر باشد.

عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!
کاسنی چطور باعث تقویت کروموزوم‌های y می‌شود؟
ممکن است بپرسید که کاسنی چطور باعث تقویت کروموزوم‌های y می‌شود. کروموزوم‌های y در کبد مردان تولید می‌شود و هرچه بتوان کبد مردان را پاک‌سازی و تقویت کرد به همان اندازه می‌توان کروموزوم‌های y را نیز تقویت کرد. کاسنی از بهترین مواد جهت سالم‌سازی، پاک‌سازی و تقویت کبد به شمار می‌آید. به همین دلیل مصرف کاسنی توسط آقایان باعث می‌شود تا کبد آن‌ها پاک‌سازی شود و کارایی بهتری داشته باشد و درنتیجه این موضوع هم به‌نوبه خود باعث می‌شود تا کروموزوم‌های y تقویت شوند و درنهایت شانس پسردار شدن افزایش یابد.
بنا بر آنچه گفته شد می‌توانیم بگوییم که مردانی که به هر دلیلی به مشکلات کبدی ازجمله کبد چرب دچار هستند، کمتر احتمال دارد که پسردار شوند. این مردان اگر می‌خواهند که فرزند پسر داشته باشند باید ابتدا به درمان و سالم‌سازی کبد خود بپردازند و مصرف کاسنی یکی از بهترین راه‌های درمان می‌باشد. کاسنی را هم می‌توان به‌صورت دم‌کرده و هم به‌صورت عرق مصرف کرد که معمولاً مصرف آن به‌صورت عرق کاسنی رایج‌تر و راحت‌تر است.
با توجه به آنچه گفته شد با کاسنی خواص آن و تأثیر آن در جنسیت جنین آشنا شدیم؛ اما توجه داشته باشید که عوامل متعددی در تعیین جنسیت جنین مؤثر هستند و مصرف کاسنی فقط یکی از آن‌هاست. پس طبیعی است که نمی‌توان فقط با مصرف کاسنی امیدوار بود که صاحب فرزند پسر باشید.
اما نکته مهمی که وجود دارد این است که طول عمر کروموزوم‌های y کمتر از طول عمر کروموزوم‌های x است، بنابراین اگر عمل آمیزش جنسی به‌منظور بارداری چند روز پیش از آزاد شدن تخمک زن صورت بگیرد، احتمال دارد که کروموزوم‌های y از بین بروند و کروموزوم‌های x مرد زنده بماند و درنتیجه احتمال جنسیت پسر کم و احتمال جنسیت دختر بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید که فرزند پسر داشته باشید باید علاوه بر مصرف کاسنی توسط مرد، مسائل دیگری را نیز رعایت کنید؛ مثلاً لازم است تا در زمان‌های خیلی نزدیک آزاد شدن تخمک آمیزش جنسی داشته باشید.
در آخر توصیه می‌شود که برای گرفتن نتیجه بهتر و گرفتن نتایجی که در روایات به آن‌ها اشاره‌شده کاسنی را در باغچه حیاط یا در گلدان بکارید و از آن استفاده کنید. همچنین کاسنی تقریباً با همه افراد و با هر مزاجی سازگاری دارد و خیلی کم پیش می‌آید که کسی با خوردن کاسنی دچار مشکل شود. کاســنی، خاصــیت مســکن داشــته و بعضــی از قنــدهای موجــود در آن (اولیگوساکاریدها) دارای خاصیت افرایش میکروب‌های مفید و کاهش باکتری‌های بیماری‌زا در روده می‌باشد. اگر حس می‌کنید که ممکن است مصرف کاسنی به هر صورتی برای شما مشکل ایجاد کنند، پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
برای داشتن رژیم غذایی، حداقل باید دو پریود ماهیانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه به طور جدی و دقیق رعایت شود. ضمناً حداقل زمان برای رعایت رژیم غذایی دو ماه است.
چون امکان دارد همیشه پس از دو ماه و دو پریود، بارداری اتفاق نیفتد، باید تا زمانی که بارداری با انجام تست‌های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص شود، رژیم ادامه داشته باشد.
پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.

نحوه تأثیر رژیم غذایی
این رژیم غذایی سبب تغییر یونی محیط درونی و محیط رحم شده و موجب تغییر تمایل غشای اوول می‌شود. بدین ترتیب بر حسب نوع رژیم تجویز شده و جنسیت مورد نظر، زمینه و شانس برای ورود اسپرماتوزوئیدهای نر نسبت به اسپرماتوزوئیدهای ماده و یا برعکس مساعد می‌شود.

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسردار شدن
ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد زیر است و افراد مبتلا به بیماری‌های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند:
- فشار خون بالا
- ناراحتی‌های قلبی و عروقی
- نارسایی‌های کلیوی
پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست

رژیم غذایی برای پسردار شدن
سدیم زیاد مصرف شود: هنگام تهیه غذا، به مقدار زیاد نمک اضافه کنید. ضمناً مواد غذایی مصرف نمایید که طبیعتاً نمک زیادی داشته و یا در هنگام تهیه به آن‌ها نمک زیادی اضافه شده است؛ مانند سوپ‌های آماده، بیسکویت شور، زیتون شور و غیره.
پتاسیم زیاد مصرف کنید: میوه‌های خشک (برگه زردآلو، آلوی خشک، انجیر، خرما و کشمش) و حبوبات (عدس، لوبیا، نخود و غیره) غنی از پتاسیم هستند.
متخصصان تغذیه و پزشکانی که در این زمینه فعالیت دارند متقاعد شده‌اند که برای پسردار شدن می‌توانند توصیه به مصرف پتاسیم نموده و اینکه کلسیم به کمترین مقدار ممکن مصرف شود.
بنابراین در طول دوران اجرای رژیم، مصرف هر نوع فرآورده‌های لبنی ممنوع است.

عرق کاسنی احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهد!
توصیه به مصرف این غذاها
این ها غذاهایی هست که واسه پسر دار شدن توصیه به مصرف میشه:
مرکبات- زردآلود- آناناس- موز- هلو- گلابی- سیب- گوجه سبز- آلو- خیار- خرما- گیلاس- تمشک- توت فرنگی- انجیر- خربزه- آب میوه و سبزی- حبوبات- کنگرفرنگی- گوجه فرنگی- پیاز- چغندرقرمز- زیتون- قارچ- کلم- ذرت- نخودسبز- سیب زمینی- سبوس- گندم- شاه بلوط- تره شاهی- کنسرو ماهی- ژامبون- کره- ماء الشعیر- کلوچه- نوشابه گازدار- نقل- قهوه- چای- مایونز.
یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می گیرد ، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.
بالا رفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است. مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.
از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشورهای انگلستان، فرانسه، کانادا و همراه با روش جدا کردن‌ اسپرماتوزوئید ها استفاده می شود ولی در آمریکا کمتر از این روش استفاده می شود.
استفاده از میوه های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری محیط را برای جلب اسپرماتوزوئیدy مناسب تر می کند. همچنین بهتر است از غذاهای زیر بیشتر استفاده را کنید ؛ چراکه قند خون شما را به سرعت بالا می برند.
این غذاها شامل : گلوکز- ساکاروز(قند ساده یا شکر)- شربت ذرت- عسل- آب نبات- غلات صبحانه شیرین شده- هویج- بیسکوئیت- سیب زمینی پخته- کشمش- نان گندم سفید- نوشابه های دارای شکر و یا پلی مرهای گلوکز است.

خوردن لیمو بیشتر
لیمو در دسته مرکبات است و همه فکر می کنند این میوه بدن را اسیدی می کند اما این باور غلط است. با خوردن لیمو محیط بدن قلیایی می شود و احتمال پسردار شدن زیاد می شود. پس اگر می خواهید پسردار شوید حتما لیمو را در رژیم غذایی خود جای دهید.
بهترین روش استفاده لیمو درست کردن لیموناد تازه بدون شکر است. هرگز لیمو را با شکر استفاده نکنید چون بدن شما اسیدی می شود و نتیجه عکس می گیرید. استفاده آبلیمو همراه با سالاد هم توصیه می شود.

بیشتر ژلاتین بخورید
یکی از روش های پسردار شدن افزایش سطح تستسترون بدن است. هر چه سطح تستسترون در بدن بیشتر باشد احتمال داشتن فرزند پسر بیشتر است.مصرف ژلاتین را در برنامه روزانه خود جای دهید. خوردن ژلاتین باعث به وجود آمدن آمینو اسید های زیادی در بدن می شود و به هضم راحت تر غذا کمک می کند. از طرفی هم اسپرم هایی که در محیط های مغذی نگه داری می شوند احتمال پسر شدن فرزند را.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403