نکات کاربردی و راهنمای خرید بخاری گازی


نکات کاربردی و راهنمای خرید بخاری گازی بخاری گازی : اگر شما نیز قصد خرید بخاری گازی دارید ممکن است با سوالات مختلفی روبرو باشید. ازجمله آن سوالات این که بخـاری گازی زمینی بخرم یا دیواری؟ آیا هر دو نوع، قدرت حرارتی یکسانی دارند؟ آیا بخاری های بدون دودکش موجود در بازار استاندارد هستند؟ ترموکوپل […] نوشته نکات کاربردی و راهنمای خرید بخاری گازی اولین...

نکات کاربردی و راهنمای خرید بخاری گازی

بخاری گازی : اگر شما نیز قصد خرید بخاری گازی دارید ممکن است با سوالات مختلفی روبرو باشید. ازجمله آن سوالات این که بخـاری گازی زمینی بخرم یا دیواری؟

آیا هر دو نوع، قدرت حرارتی یکسانی دارند؟ آیا بخاری های بدون دودکش موجود در بازار استاندارد هستند؟

ترموکوپل چیست و چه وظیفه ای در بخاری گازی دارد؟ برای تعمیر و تعویض به موقع قطعات، چه معیاری را درنظر بگیریم؟

همه این ها سوالاتی است که هر خریدار بخاری گازی می بایست به دنبال پاسخ آن ها باشد. البته نگران نباشید!

در ادامه به تک تک سوالاتی که مطرح کردیم پاسخ داده ایم.

نکات کاربردی و راهنمای خرید بخاری گازی

بخاری گازی دیواری یا زمینی؟ کدام بهتر است؟

یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب بخاری گازی درنظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری گرمابخش آنجا باشد.

بر این اساس، بخاری های گازی به دو دسته دیواری و زمینی دسته بندی شده اند که با توجه به نیاز خود می توانید نسبت به خرید بخاری از نوع دیواری یا زمینی اقدام کنید.

بخاری دیواری در مقایسه با بخاری زمینی کوچک بوده و فضای کمتری را اشغال می کند و عمدتاً برای مکان هایی طراحی شده است که متراژ پایینی دارند.

پس اگر صاحب مغازه یا محل کاری هستید که متراژ پایینی دارد، و یا یک اتاق کوچک مدنظرتان است، بخاری های دیواری می توانند بهترین انتخاب شما باشند.

در مقابل، حرارت این نوع بخاری نسبت به بخاری زمینی کمتر بوده و قدرت آن نهایتاً تا هفت هزار کیلوکالری در ساعت است.

از ایرادات دیگر بخاری دیواری این است که به دیوار چفت می شود و جمع آوری در ابتدای فصل گرما و نصب دوباره در ابتدای فصل سرما دردسر ایجاد می کند.

مگر آن که حاضر باشید با فرارسیدن فصل بهار و تا رسیدن دوباره فصل زمستان، این بخاری را هرچند خاموش در مقابل دیدگان داشته باشید.

این در حالی است که بخاری های زمینی را می توانید در پایان زمستان به راحتی جمع کنید تا فضای اضافی در منزل اشغال نکند.

همچنین بخاری های گازی دیواری از خود مقداری رد سیاهی به جا می گذارند و ممکن است در طول مدت استفاده، ترک هایی نیز بر روی دیوار ایجاد کنند.

بخـاری گازی دودکش دار بخریم یا بدون دودکش؟

برخلاف باور عموم که شاید فکر می کنند بخاری های بدون دودکش غیراستاندارد هستند، باید بدانید که تمام بخاری های بدون دودکشی که در بازار هستند، با علامت استاندارد از موسسه استاندارد به فروش می رسند.

در ادامه لازم می دانیم به استفاده صحیح از این بخاری های گازی اشاره نماییم. بخاری گازی بدون دودکش عمدتاً برای مغازه و یا مکان های پررفت و آمد و یا اماکن زیر ۵۰ متر که به علت میزان بالای رفت و آمد، هوا در آن ها گردش دارد، مناسب هستند.

این نوع از بخاری های گازی به هیچ عنوان برای اتاق خردسالان، اتاق خواب، حمام، زیرپله، مهدهای کودک و در مجموع برای مکان هایی که جریان هوا و تهویه مناسبی ندارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

بخاری های بدون دودکش می بایست مجهز به سیستم ODS باشند. این سیستم به طور دائم میزان اکسیژن فضا را کنترل می کند و بر اساس آن، جریان گاز را در بخاری برقرار می کند.

در صورتی که به هر دلیل میزان اکسیژن فضایی که بخاری در آن قرار دارد به کمتر از ۱۸ درصد برسد، این سیستم به طور اتوماتیک جریان گاز را قطع می کند و تا زمانی که محیط کاملاً تهویه و پاک نشده و همه چیز به حالت عادی برنگشته، اجازه روشن شدن بخاری را به کاربر نمی دهد. به همین خاطر است که سیستم ODS جذاب و کارامد به نظر می رسد.

از اهمیت ترموکوپل در بخاری گازی چقدر می دانید؟

ترموکوپل از قطعاتی است که برای امنیت بیشتر بخاری بسیار ضروری است.

عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت خاموش شدن شعله یا قطع و وصل شدن جریان گاز، گردش گاز به طور اتوماتیک متوقف می شود و از این رو از نشت گاز در محیط جلوگیری شده و خطر گاز گرفتگی یا انفجار محل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

چقدر به خدمات پس از فروش بخاری گازی اهمیت می دهید؟

قبل از خرید در مورد کارخانه سازنده بخاری گازی و شرایط خدمات پس از فروش به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید.

خدمات پس از فروش معتبر کلیه خدمات مربوط به نصب، راه اندازی، تست خروج گاز مونو اکسید کربن، تعمیر و تعویض قطعات که بعدها بخاری به آن نیاز دارد را شامل می شود که در افزایش ایمنی بخاری نقش مهمی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی