ساخت عروسک شیر نمدی دوست داشتنی و زیبا با آموزش ساده و راحت


شیر حیوانی با ابهت و قوی است که به خاطر بسیاری از خصایص و ویژگی های رفتاری که دارد آن را سلطان جنگل لقب داده اند؛ در این مطلب قصد داریم ساخت حیوان شیر با استفاده از نمد که می تواند مورد علاقه بسیاری کودکان باشد را آموزش دهیم و امیدواریم بعد از یادگیری، بتوانید آن را به راحتی بسازید و به عنوان یک اسباب بازی زیبا برای بچه ها و یا تزیین دکوری اتاق...

شیر حیوانی با ابهت و قوی است که به خاطر بسیاری از خصایص و ویژگی های رفتاری که دارد آن را سلطان جنگل لقب داده اند؛ در این مطلب قصد داریم ساخت حیوان شیر با استفاده از نمد که می تواند مورد علاقه بسیاری کودکان باشد را آموزش دهیم و امیدواریم بعد از یادگیری، بتوانید آن را به راحتی بسازید و به عنوان یک اسباب بازی زیبا برای بچه ها و یا تزیین دکوری اتاق نوزاد و کودک استفاده نمایید.

هنر کاردستی و خلاقیت ساخت وسایل و عروسک ها زمینه ای برای بروز احساسات و عقاید می باشد و کودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز به ابراز احساسات و عقایدشان دارند، در نتیجه با استفاده از هنر و از طریق ساخت کاردستی موش زیبا، کاردستی پنگوئن، ساخت عروسک خرگوش و انواع کاردستی های دیگر که با برخی از آنها در مطالب قبلی آشنا شده اید، می توان این کار را به صورت بصری و به شکل صحیح و سالم انجام داد، ضمن اینکه این نوع خلاقیت ها پایه های یادگیری کودکان را در آینده محکم تر می کنند.

ساخت عروسک شیر نمدی دوست داشتنی و زیبا با آموزش ساده و راحت

به طور کلی انجام کارهایی چون ساختن وسایل، کشیدن نقاشی، دوختن و خلق یک چیز جدید در افزایش اعتماد به نفس کودکان تاثیر بسزایی دارد. از این رو در ادامه می توانید با ساخت عروسک نمدی زیبا آشنا شوید.

ساخت عروسک شیر نمدی و زیبا

به منظور دوخت عروسک نمدی در ابتدا الگوی عروسکی که در اینجا قصد ساخت آن را داریم از روی الگوی زیر برش بزنید، برای راحتی بیشتر می توانید از روی تصویر الگوی عروسک شیر پرینت بگیرید.

ساخت عروسک شیر نمدی دوست داشتنی و زیبا با آموزش ساده و راحت

در مرحله بعدی با استفاده از یک کاربن خیاطی، طرح عروسک مورد نظر خود را بر روی پارچه نمدی کپی کنید و سپس دور تا دور آن را با قیچی برش بزنید.

بعد با نخ و سوزن و بر طبق الگوی عروسک شیر، تمام اجزای بدن شیر را بر روی هم بدوزید، توجه داشته باشید که در ابتدا قسمت های بزرگتر بدن را بدوزید، مثلا اول از سر شروع نمایید، سپس قطعات کوچکتر از جمله گوش ها، دم و تاج و یال آن را درست کرده و اضافه کنید، از آنجا که این نوع عروسک از نوع عروسک های تخت است، بنابراین نیازی نیست، برای پر کردن داخل آن از پنبه یا پولیش استفاده کنید، اگر چه با پر کردن داخل عروسک با پولیش می توانید کمی حجم به آن بدهید.

ساخت عروسک شیر نمدی دوست داشتنی و زیبا با آموزش ساده و راحت

اکنون بعد از دوخت کامل عروسک شیر با استفاده از نمد به اتمام رسیده و حال می توانید بعد از یادگیری آن را به راحتی در منزل درست کنید. در پایان امیدواریم این مطلب رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشد و در صورت تمایل با مراجعه به قسمت هنر در خانه می توانید از دیگر مطالب خواندنی و مفید آرگا دیدن نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد