سردار دهقان منطقه را برای نیروهای آمریکایی ناامن دانست


سردار دهقان منطقه را برای نیروهای آمریکایی ناامن دانست

تهران - ایرنا - مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، گفت: منطقه برای نیروهای آمریکایی، دیگر امن نیست.

سردار حسین دهقان درگفت وگو با شبکه خبری المیادین، واکنش ایران را بازدارنده توصیف و تاکید کرد که اقدام آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به معنای پایان حضور نظامی آمریکا در منطقه خواهد بود.

وی اقدام آمریکایی‌ها در این زمینه را از حیث نظامی و اطلاعاتی کم اهمیت دانست و گفت: واشنگتن انتقام تلفاتی را گرفت که از سوی شهید سلیمانی متحمل شده بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور دفاعی همچنن تاکید کرد که فقدان سپهبد سلیمانی به معنای پایان محور مقاومت نخواهد بود بلکه سرآغاز نهضت تازه‌ای در جبهه مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی مبتنی بر درایت، عقل و نیز اقدامی بازدارنده و موثر خواهد بود، اظهارداشت که تهران تحت هیچ شرایطی وارد یک جنگ فراگیر با واشنگتن نخواهد شد.

دهقان افزود: پاسخی معادل حمله آمریکا خواهیم داد و زمان و مکان مناسب حمله را خودمان مشخص خواهیم کرد.

وی در عین حال ضمن هشدار به واشنگتن نسبت به هرگونه حمله به ایران، گفت: تهران دست بسته نخواهد بود. اگر آمریکا به فکر جنگ علیه ما باشد، جنگ جهانی تازه‌ای را عیله خود گشوده است. ما آمریکا را در منطقه هدف قرار خواهیم داد. میلیون تن از مردم منطقه خواهان انتقام هستند.

دهقان با اشاره به اینکه آمریکا از طریق برخی پیام‌ها خواستار خودداری ایران از دادن پاسخ است، خاطرنشان کرد که آمریکا از انتقام بیم دارد و رفتارش بیانگر این موضوع است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403