بلندگوهای داخلی ترامپِ تروریست دوباره به کار افتادند


بلندگوهای داخلی ترامپِ تروریست دوباره به کار افتادند

تعداد معدودی از مدعیان اصلاحات، در اظهاراتی عجیب‌وغریب روحیه ضدآمریکایی مردم و مسئولان نظام را نشانه گرفتند و نشان دادند که نقشی جز جاده‌صاف‌کنی و جری کردن آمریکایی‌ها ندارند.

به گزارش مشرق، بااینکه سه روز از آسمانی شدن سردار دل‌ها می‌گذرد و افکار عمومی جهانیان، اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار را محکوم می‌کند، اما عده‌ای در داخل در مواضعی مشمئزکننده و منفعلانه هنوز در گوشه و کنار، از مذاکره سخن می‌گویند؛ عده‌ای که به نظر می‌رسد نقشی جز جاده‌صاف‌کنی و جری کردن آمریکایی‌ها ندارند.


شایان‌ذکر است که در ماجرای ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکاییان تروریست، بخشی از مدعیان اصلاحات با انتشار بیانیه‌ها و پیام‌های تسلیت سعی کردند با افکار عمومی همراه شوند، بخشی از آنان هم سکوت اختیار کرده و یا حداکثر بی‌آنکه آمریکای جنایتکار را محکوم کنند و یا مثل تمام کاربران ایرانی هشتگ «انتقام – سخت» بزنند، صرفاً به پیام‌های تسلیت اکتفا کردند اما تعداد انگشت‌شماری از آنان که سودای احیای برجام و یا اندیشه غرب‌گرایی را در سر داشته و دارند، بازهم پیاده‌نظام و بلندگوی ترامپ شده و در اظهاراتی عجیب‌وغریب درصدد تعدیل روحیه ضدآمریکایی مردم و مسئولان نظام برآمده‌اند.


نماینده لیست امید: با آمریکا مذاکره کنیم!


شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با یک سایت خبری درباره پیامدهای شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در منطقه گفته است: شهادت قاسم سلیمانی باعث انسجام بیشتر مردم منطقه شده است، همان‌طور که مشاهده کردید در کشورهای منطقه و حتی آفریقا و هندوستان هم مراسم خودجوشی علیه اقدام تروریستی آمریکا انجام شد.


اما نکته ماجرا که به نظر می‌رسد اراده‌ای مرموزانه هم سعی در رسانه‌ای کردن آن داشته، آنجاست که وی در پاسخ به این سؤال که بهترین پاسخ به جنایت آمریکا چیست، عنوان کرده است: «پیشنهاد من، خویشتن‌داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است!»


بی‌مقدار در پایان گفته است: «امیدوارم جنگی بین دو کشور رخ ندهد، زیرا پیروزی در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش یعنی انگلیس و فرانسه کاری سخت به نظر می‌رسد!»


این در حالی است که بعد از خبر شهادت سردار سلیمانی، یکی از مهم‌ترین و پربحث‌ترین موضوعاتی که کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی همگی بر آن اتفاق‌نظر داشتند، محکوم کردن حامیان مذاکره با آمریکا بود.


واکنش جوانان غیور تبریز به بی‏مقدار


جمعی از جوانان غیور تبریزی روز گذشته با تجمع مقابل دفتر این نماینده مجلس به این موضع ذلیلانه وی اعتراض کردند. تجمع‌کنندگان شعارهای «مرگ بر منافق» و «اینجا سفارت آمریکا در ایران» سر دادند و پرچم آمریکا را بر درب دفتر وی نصب کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن عکس‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی خواستار انتقام سخت از عاملان این جنایت شدند.


دبیرکل حزب اتحاد ملت: «انتقام» نه، «وعده انتقام» آری!


گفتنی است که علاوه‌بر اظهارات این نماینده اصلاح‌طلب، ادبیات حاکم بر یادداشت دبیرکل حزب اتحاد ملت هم قابل‌تأمل به نظر می‌رسد.


علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت روز شنبه در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «کارکرد وعده انتقام سخت» نوشت: «مقام معظم رهبری وعده انتقام سخت داده‌اند و طنین آن در گفتار نظامیان و به‌خصوص فرماندهان سپاه و کسانی که خود را پیرو ولایت می‌نامند تکرار می‌شود. انتقام‌جویی، ساده‌ترین و طبیعی‌ترین واکنش نسبت به این جنایت است و شاید نشود آن را نفی و تخطئه کرد اما وعده آن می‌تواند کارکرد دیگری داشته باشد.»


شکوری راد بین «انتقام» و «وعده انتقام» تفکیک قائل شده و به‌طور تلویحی می‌گوید «بلوف» زدن بهتر از «عمل کردن» است! او نوشته است: «تندروها کسانی هستند که بیش از بقیه بر آتش جنگ انتقام‌جویانه می‌دمند» و «خردورزانه‌ترین و دوراندیشانه‌ترین کار همان‌طور که در بیانیه مرجعیت عالی عراق آمده بود خویشتن‌داری و جلوگیری از شعله‌ور شدن حالت برانگیخته و بحران کنونی است.»


شکوری راد اضافه کرده است که «باید بدون توجه به هیاهوی تندروها و ترغیب آنها به تعجیل در واکنش، خویشتن‌دارانه بر وعده انتقام سخت تأکید کرد» و «این سرمایه نمادین (شهید حاج قاسم سلیمانی) را با عصبانیت و به‌پای انتقام‌جویی محض تباه نکنیم.»


بیانیه مدعیان اصلاحات و القای هراس و ناامنی


بر اساس همین تحلیل بود که جمعی از مدعیان اصلاحات در بیانیه‌ای تأکید کردند «مسئولان کشورمان از افتادن در دامی که جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی پهن کرده‌اند، پرهیز کنند» و «مسئولان حفظ امنیت عمومی و ملی و نیز آبادانی و رفاه ملت را بر هر موضوع دیگری اولویت دهند.»


در بیانیه روز شنبه جمعی از اصلاح‌طلبان، ضمن تسلیت ضایعه تأسف‌بار شهادت سپهبد سلیمانی به ملت ایران، نیروهای مسلح میهن و خانواده این عزیز، آمده است: «ما امضاکنندگان زیر حمله تروریستی روز گذشته دولت آمریکا را که منجر به شهادت سردار رشید قاسم سلیمانی شد و با تیره‌تر کردن چشم‌انداز صلح در منطقه پرآشوب خاورمیانه، راه بر ماجراجویی، تشدید تنش‌ها و تخاصم بیشتر گشود، قاطعانه محکوم می‌کنیم و از دولت‌ها و ملت‌های جهان می‌خواهیم با نشان‌دادن واکنش مؤثر سیاسی و حقوقی علیه جنگ‌افروزی کاخ سفید، از احتمال بروز جنگی جدید در منطقه ما بکاهند.»


این بیانیه افزوده است: «ما همچنین مسئولان کشورمان را به پرهیز از افتادن در دامی که جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد اختلال در روند طبیعی تحولات در ایران و گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و فروش سلاح بیشتر پهن کرده‌اند، دعوت می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم با این جنایت مصیبت‌بار، هوشیارانه و همه‌جانبه مواجه شوند و حفظ امنیت عمومی و ملی و نیز آبادانی و رفاه ملت را بر هر موضوع دیگری اولویت دهند.»


محمدرضا خاتمی، محسن آرمین، ابراهیم اصغرزاده، جواد امام، محسن امین‌زاده، علی تاجرنیا، مصطفی تاجزاده، حمیدرضا جلایی‌پور، سعید حجاریان، عبدالله رمضان‌زاده، پروانه سلحشوری، محسن صفایی‌فراهانی، غلامرضا ظریفیان، فیض‌الله عرب‌سرخی، علیرضا علوی‌تبار، فخرالسادات محتشمی‌پور، علی مزروعی، عبدالله مؤمنی، عبدالله ناصری و... از امضاکنندگان این بیانیه هستند.


عده معدودی از اصلاح‌طلبان باآنکه در ظاهر اقدام تروریستی آمریکا را محکوم نموده‌اند اما مواضعشان حاکی از نکات قابل‌تأملی است؛ اولاً آنان صریحاً اعلام می‌کنند که با خواست مردم مبنی بر انتقام سخت مخالف هستند و ثانیاً این عده از مدعیان اصلاحات با ادبیاتی که در واقع درصدد القای ترس و ناامنی است، نشان دادند صرفاً بلندگوی ترامپ بوده و جز خدمت‌رسانی به هیئت حاکمه آمریکا، رسالت دیگری ندارند. پیشنهادهای عجیبی مانند تشکیل موسسه صلح قاسم سلیمانی به عنوان انتقام سخت از آمریکا، یکی از نسخه‌های این جماعت است که مشخص نیست از کجا به آنها دیکته می‌شود.


شایان‌ذکر است برخی احزاب اصلاح‌طلب در پی شهادت سپهبد سلیمانی، بیانیه‌هایی صادر کردند اما تنها عده معدودی از چهره‌های رادیکال این جریان هستند که گویا با برخی فعالان رسانه‌ای اپوزیسیون فارسی‌زبان تقسیم‌کار کرده‌اند و بسیار روشن است که این واقعیت نباید از چشم افکار عمومی و البته متصدیان حوزه امنیت پنهان بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا