طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری یا آرانچینی بسیار خوشمزه


کوفته برنجی سوخاری پنیری که معمولا با نام آرانچینی نیز مشهور است، یک پیش‌غذای محبوب ایتالیایی به شمار می‌رود. در این دستورالعمل، دانه‌های آبدار و کوچک انار می‌توانند... نوشته طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری یا آرانچینی بسیار خوشمزه اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

کوفته برنجی سوخاری پنیری که معمولا با نام آرانچینی نیز مشهور است، یک پیش‌غذای محبوب ایتالیایی به شمار می‌رود. در این دستورالعمل، دانه‌های آبدار و کوچک انار می‌توانند طعم قوی پنیرهای پارمسان و فونتنای موجود در این غذای خوشمزه را متعادل کنند.

طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری یا آرانچینی بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری یا آرانچینی بسیار خوشمزهمواد مورد نیاز

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن هسته‌ی انگور
ب. ۱ عدد پیاز کوچک، خرد شده (به اندازه‌ی یک فنجان)
پ. ۴۵۰ گرم برنج آربوریو (دو و یک‌سوم فنجان)
ت. ۱ فنجان آب انگور سفید
ث. ۶ فنجان آب (در صورت نیاز، می‌توانید از آب بیش‌تری استفاده کنید)
ج. ۳ ساقه‌ی کوچک رزماری
چ. ۱ فنجان پنیر پارمسان رنده شده (۱۱۵ گرم)
ح. حدود ۳۰ گرم (۲ قاشق غذاخوری) کره بدون نمک
خ. نمک درشت و فلفل تازه‌ی آسیاب شده
د. ۱ فنجان پنیر فونتینا یا ماسکارپونه خرد شده به صورت مکعبی (۱۱۵ گرم)
ذ. ۱ فنجان دانه‌ی انار
ر. ۴ فنجان آرد سوخاری ساده
ز. ۴ عدد تخم مرغ بزرگ (زده شده به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب)
ژ. روغن گیاهی، برای سرخ کردن – حدود ۸ فنجان

طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری

الف. روغن هسته‌ی انگور را داخل یک ماهیتابه‌ی متوسط بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تقریبا به مدت ۷ دقیقه سرخ کنید تا نرم و شفاف شود. اکنون، برنج را نیز به پیازداغ اضافه کنید و دائما هم بزنید – حدود به مدت ۲ دقیقه.

ب. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. آب انگور را به آن بیفزایید. سپس، ظرف را مجددا روی حرارت بگذارید و دائما به هم بزنید تا حجم آب انگور به نصف برسد – حدود ۳ دقیقه. ۲ فنجان آب و رزماری را نیز اضافه کنید. هم‌چنان به هم زدن ادامه دهید؛ و پس از مدتی، دو فنجان دیگر نیز آب داخل ظرف بریزید – در صورت نیاز، می‌توانید آب بیش‌تری نیز به آن بیفزایید؛ در هر بار آب ریختن، اجازه دهید آب داخل ظرف توسط برنج جذب شود؛ در نهایت، برنج باید به اصطلاح “‌آل دنته‌“‌ شود – رسیدن به این وضعیت، حدودا به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اکنون، ساقه‌های رزماری را از ماهیتابه خارج کنید.

پ. اکنون، پنیر پارمسان و کره را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه کنید (در این مرحله، مواد باید تا حدودی شل باشد ولی در عین حال، باید بتواند شکل خود را حفظ کند). سپس، مواد را داخل یک سینی بریزید و درون یخچال قرار دهید تا خنک شود – حدود ۲ ساعت یا یک شب.

ت. ترکیب برنج و سایر مواد را داخل یک کاسه بریزید و پنیر فونتینا و دانه‌های انار را به آن اضافه کنید. این مواد را با دست بردارید و توپ‌‌هایی به قطر تقریبا ۴ سانتی‌متر از آن‌ها درست کنید. این توپ‌ها‌ را داخل یک سینی بچینید. اکنون، آن‌ها را داخل بشقابی حاوی آرد سوخاری قرار دهید و کاملا سطح‌شان را با آرد بپوشانید. توپ‌ها را داخل بشقاب بغلتانید، و سپس درون کاسه‌ی حاوی تخم مرغ بیندازید؛ مجددا آن‌ها را بردارید و داخل بشقاب حاوی آرد سوخاری بغلتانید؛ و در نهایت، توپ‌ها را مجددا داخل سینی بچینید.

ث. داخل یک ماهیتابه، به ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر روغن دانه‌ی گلرنگ بریزید؛ آن را حرارت دهید تا به دمای حدود ۱۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. توپ‌های برنجی را با دقت و به آرامی داخل روغن بندازید، و اجازه دهید کاملا طلایی شوند – حدود ۲ الی ۳ دقیقه. در نهایت، توپ‌ها را روی یک دستمال مخصوص جذب روغن بگذارید تا روغن آن‌ها به خوبی گرفته شود. روی توپ‌ها کمی نمک بپاشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: marthastewart

طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری پنیری یا آرانچینی بسیار خوشمزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان