باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد


باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

قشم- ایرنا- افزایش سرعت لحظه‌ای باد و مواج شدن دریا باعث تعطیلی اسکله‌های گردشگری قشم شد.

رییس بنادر و دریانوردی قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا از فعالیت شناورهای گردشگری در اسکله های گردشگری برای سفرهای تفریحی به سمت جزیره هنگام و خلیج دلفین‌ها جلوگیری شد.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

وی ادامه داد: اسکله های‌مسافری و تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است.

رییس بنادر و دریانوردی قشم گفت: هم اکنون سرعت بادهای جنوب غربی به ۲۸ نات و طول موج ها به پنج پا رسیده است.

وی افزود: بارش باران و رعد برق به ویژه برای بعد از ظهر پیشبینی شده است که با توجه به این امر احتمال بازگشایی اسکله ها وجود ندارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی