گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک در ATMها حذف شده است


گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک در ATMها حذف شده است

بانک مرکزی مهلتی را برای بانک‌های سراسر کشور جهت اصلاح ساختار ارسال رمز یکبار مصرف از طریق پیامک تا پایان دی 98 در نظر گرفت، اما اکنون گزینه فعال‌سازی رمز پویا از طریق پیامک در ATMها حذف شده است. بانک مرکزی در راستای مقابله با کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت‌های اینترنتی به ویژه فیشینگ طرح استفاده اجباری از... نوشته گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف از...

بانک مرکزی مهلتی را برای بانک‌های سراسر کشور جهت اصلاح ساختار ارسال رمز یکبار مصرف از طریق پیامک تا پایان دی 98 در نظر گرفت، اما اکنون گزینه فعال‌سازی رمز پویا از طریق پیامک در ATMها حذف شده است.

بانک مرکزی در راستای مقابله با کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت‌های اینترنتی به ویژه فیشینگ طرح استفاده اجباری از رمز دوم یکبار مصرف را در نظر گرفت و به تمامی بانک‌ها ابلاغ کرد می‌بایست شرایط ارائه این رمزها را برای مشترکان خود فراهم کنند. این طرح که ابتدا مقرر شده بود در خرداد 98 به اجرا برسد، به دلیل آماده نبودن زیرساخت بانک‌ها به ابتدای دی 98 موکول شد که در این مدت نیز بسیاری از بانک‌ها با ارائه روش‌هایی چون اپلیکیشن‌های رمزساز امکان دریافت رمز دوم پویا را فعال کردند. اما باز هم مشکلاتی در اجرای این طرح به وجود آمد و به همین دلیل قرار شد به صورت مرحله‌ای به اجرا برسد. همچنین به بانک‌ها مهلتی تا پایان دی 98 اختصاص پیدا کرد تا بتوانند ساختار ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک را به مشترکان ارائه دهند.

حذف گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که برخی از بانک‌های سراسر کشور بر روی دستگاه‌های خودپرداز در بخش گزینه تغییر رمز، گزینه‌ای که برای فعال‌سازی رمز دوم پویا از طریق پیامک وجود داشت را حذف کردند. با چنین اقدامی، در حقیقت مشتریان بانکی برای دریافت رمز پویای کارت بانکی خود فقط باید از گزینه‌های اپلیکیشن‌های بانکی استفاده کنند و روش دریافت از پیامک برای آنها قابل دسترس نیست. البته هنوز بانک مرکزی در خصوص این موضوع واکنشی نشان نداده است. از سویی با توجه به اینکه زمان کوتاهی به اجرای این طرح باقی مانده، ضروری است تا بانک مرکزی این موضوع را با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی