امامزاده زیدبن‌علی (ع) بافت تاریخی، فرسوده و موقوفه است


امامزاده زیدبن‌علی (ع) بافت تاریخی، فرسوده و موقوفه است

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: امامزاده زیدبن‌علی(ع) سه ویژگی بافت تاریخی، فرسوده و هم موقوفه است که در هر زمینه به یک دستگاه جداگانه مرتبط است.

مسلم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری زیرنظر مسکن و شهرسازی با موضوع ساماندهی اطراف امامزاده زیدبن‌علی (ع)، بیان کرد: یکی‌از کارگروه‌های زیرنظر این ستاد کارگروه وقف بوده که مدیرکل اوقاف و امور لرستان دبیر آن است.

وی با اشاره به این‌که امامزاده زیدبن‌علی (ع) در مرکز محله‌ بزرگی به همین نام قرار دارد، ادامه داد: این امامزاده سه ویژگی دارد، هم بافت تاریخی است، هم بافت فرسوده و هم موقوفه است که در هر زمینه به یک دستگاه جداگانه مرتبط است.

رضایی تصریح کرد: سال ۷۸-۷۷ در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب شده که ۳۳ هزار و ۷۵۷ مترمربع اطراف حرم کاربری فرهنگی ـ مذهبی داشته باشد که طبق این مصوبه مغازه‌ها و محیط تجاری اطراف حرم باید کاملاً پاک‌سازی شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این‌که اطراف حرم امامزاده زیدبن‌علی (ع) قلب اقتصادی شهر است و نمی‌توان اطراف آن‌را کاملاً پاکسازی کرد، عنوان کرد: برای رفع این معضل به مسکن و شهرسازی نامه زده و پیشنهاد دادیم این مساحت به پنج هزار متر مربع کاهش یابد.

وی ادامه داد: مسکن و شهرسازی نیز استعلامات لازم را از میراث فرهنگی و شهرداری دریافت کرده و منتظر هستیم که این پیشنهاد در ستاد بازآفرینی شهری تصویب شود.

رضایی با اشاره به این‌که مرحله دوم این طرح جذب مشاور برای طرح جامع امامزاده زیدبن‌علی (ع) است، تصریح کرد: منتظر هستیم که کمیسیون ماده ۵ استان این مساحت ۵۰۰۰ متر مربعی را تصویب کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا