بانک مرکزی: دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک رایگان خواهد بود


بانک مرکزی: دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک رایگان خواهد بود

بانک مرکزی اعلام کرد دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک برای تمامی بانک‌ها رایگان است و این پیامک‌ها برای مشتریان بانکی هزینه‌ای به همراه نخواهند داشت. اخیرا خبرهای متعددی در خصوص اینکه پیامک دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای مشترکان بانکی هزینه به همراه دارد، منتشر شد. آن هم در شرایطی که تمام... نوشته بانک مرکزی: دریافت رمز دوم یکبار مصرف از...

بانک مرکزی اعلام کرد دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک برای تمامی بانک‌ها رایگان است و این پیامک‌ها برای مشتریان بانکی هزینه‌ای به همراه نخواهند داشت.

اخیرا خبرهای متعددی در خصوص اینکه پیامک دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای مشترکان بانکی هزینه به همراه دارد، منتشر شد. آن هم در شرایطی که تمام بانک‌ها برای ارائه رمز دوم پویا به سامانه هریم بانک مرکزی متصل شده‌اند که یک سامانه رایگان است و مشتریان بانک‌ها قادر خواهند بود با زدن دکمه درخواست رمز دوم در صفحه‌های پرداخت اینترنتی، رمز دوم پویا را از طریق پیامک به شکل رایگان دریافت کنند.

هزینه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک

بانک مرکزی در این خصوص اعلام کرد دریافت رمز دوم یکبار مصرف به واسطه سامانه هدایت رمز یکبار مصرف (هریم) که تمام بانک‌های کشور به آن متصل هستند، کاملا رایگان است و برای مشتریان هزینه‌ای را به همراه نخواهد داشت. همچنین در برخی از بانک‌ها علاوه بر سامانه هریم، سامانه‌ای به نام رمزنگار پیامکی راه‌اندازی شده است که مشترکان می‌توانند با ارسال رقم آخر شماره کارت بانکی خود به یک سرشماره، رمز دوم یکبار مصرف را با اعتبار 120 ثانیه‌ای به واسطه پیامک دریافت کنند که این سامانه نیز برای مشترکان، رایگان در نظر گرفته شده است.

البته ارسال پیامک اولیه از سوی مشترکان بانکی، یعنی همان ارسال پیامک 4 رقم آخر شماره کارت به اندازه یک پیامک عادی هزینه به همراه خواهد داشت که این موضوع به اپراتورهای تلفن همراه مربوط می‌شود. با اجرای طرح رمز دوم پویا، دکمه هریم برای دریافت رمز دوم رایگان به صورت پیامک رایگان در صفحه پرداخت اضافه خواهد شد، به همین دلیل طرح ارسال 4 شماره آخر به سرشماره مربوطه مورد استقبال مشترکان بانکی قرار نخواهد گرفت.

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، سیستم رمز دوم پویا پیامکی با سامانه هریم با سمانه پیامکی متفاوت است و سامانه هریم به شکل واحد مستقل در شبکه بانکی راه‌اندازی شده است و همزمان با اجرای طرح رمز دوم پویا به کاربران ارائه خواهد شد. گفتی است هزینه پیامک در سامانه هریم بانک‌ها طبق بودجه ارتقای امنیت تامین می‌شود و به همین دلیل از مشترکان هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس