صندوق پژوهش و فناوری به کمک محققان در آذربایجان‌غربی می‌آید


صندوق پژوهش و فناوری به کمک محققان در آذربایجان‌غربی می‌آید

ارومیه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: صندوق پژوهش و فناوری به همت این پارک در استان راه‌اندازی می‌شود.

علی‌محمد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه‌اندازی این صندوق حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که سهم بخش خصوصی از این مبلغ ۵۱ درصد است.

وی افزود: مذاکره‌هایی در خصوص حل مسایل مالی و نقدینگی اولیه انجام شده که امیدواریم با نهایی شدن آنها، زمینه راه اندازی سریع این صندوق فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده زیست بوم فناوری در استان ما صندوق پژوهش و فناوری است، ادامه داد: زیرساخت‌های راه‌اندازی این صندوق در استان فراهم است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: صندوق پژوهش و فناوری می‌تواند بخشی از شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان را نجات دهد و از لحاظ ضمانت‌نامه و تسهیلات کمک حال آنان باشد.

نیکبخت اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری یکی از نمادهای بسیار مهم برای مسایل کسب و کارهای دانش‌بنیان و یک صندوق مالی استانی برای حمایت از کسب و کارهای استارت‌آپی و دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها علاقه‌مند به عضویت در این صندوق هستند، بیان کرد: در بخش خصوصی هم باید سرمایه‌گذارانی که دغدغه این استان را در بحث بیکاری، اقتصاد دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی دارند، ورود پیدا کنند.

خدمات اصلی این صندوق شامل صدور انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، پرداخت انواع تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی(قرض الحسنه، جعاله، لیزینگ، خرید دین )، ارزیابی و ارزش‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، مشارکت در طرح‌ها و استارتاپ‌ها (مشارکت مدنی و حقوقی)، کارگزاری دستگاه‌های اجرایی(مالی، ارزیابی و نظارت) می‌باشد.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است و به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !