شغال مجروح پس از مداوا به دامن طبیعت همدان بازگشت


شغال مجروح پس از مداوا به دامن طبیعت همدان بازگشت

همدان- ایرنا- رییس اداره محیط زیست شهرستان همدان گفت: یک قلاده شغال مجروح پس از مداوا و بهبود وضعیت جسمی در زیستگاه خود در این شهرستان رها شد.

پیمان زرین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چندی پیش یکی از دوستداران محیط زیست با دیدن یک قلاده شغال مجروح در حاشیه جاده "دره مرادبیک" آن را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته توسط دامپزشک، این شغال از ناحیه کتف و مچ دست و پا دچار جراحت شده بود که بعد از جراحی و بخیه و گذشت ۱۰ روز این جانور بهبودی خود را کسب کرد و به زیستگاه اصلی خود بازگردانده شد.

زرین با قدردانی از تعامل همیاران و مردم طبیعت دوست شهرستان همدان، از آنان خواست در صورت مشاهده هر نوع حیوان وحشی که دچار آسیب دیدگی شده بی درنگ موضوع را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه احتمال می رود این شغال به علت برخورد خودرو آسیب دیده باشد، گفت: با همکاری اداره راهداری در مناطقی که تردد وحوش زیاد است تابلوی عبور حیوانات وحشی نصب شده است با این وجود از رانندگان درخواست می شود هنگام تردد در این مسیرها به ویژه شب هنگام توجه بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا