دستگیری 24 شکارچی غیرمجاز در گلستان


دستگیری 24 شکارچی غیرمجاز در گلستان

گرگان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان از دستگیری 24 شکارچی غیرمجاز هفته اول آغاز فصل شکار در زیستگاه‌های این استان خبر داد و گفت: متخلفان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

مهدی رضایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط بانان و تیم های گشت محیط زیست گلستان در روزهای پنجشنبه و جمعه (روز مجاز شکار پرنده های آبزی) در پایش از مناطق موفق به کشف ۲۱ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۳ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز شدند.

وی افزود: از شکارچیان غیرمجاز ۲۵۰ قطعه تیر فشنگ، ۸۰ قطعه انواع مرغابی و چنگر و همچنین لاشه یک قطعه قو کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: شکار گونه های غیرمجاز، شکار در مناطق غیرمجاز، شکار در ساعات ممنوعه و روش های غیرمجاز و شکار با سلاح دیگران از جمله جرایم متخلفان دستگیر شده است.

رضایی گفت: با وجود امکان دریافت پروانه شکار از محیط زیست، برخی شکارچیان بدون پروانه به شکار مشغول هستند که در صورت دستگیری علاوه بر معرفی به دادگاه از دریافت پروانه شکار در سالهای بعد نیز محروم خواهند شد.
تالاب های آلاگل، آجی گل، آلماگل، گمیشان، صوفی‌کم و مناطق جهان‌نمای کردکوی و پارک ملی گلستان با حدود ۱۲۵ محیط بان محافظت میشود.

پیش تر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از آغاز فصل شکار پرندگان آبزی برای دارندگان پروانه عادی شکار در این استان خبر داده بود.

به گفته محمد رضا کنعانی دارندگان پروانه شکار می توانند در مناطق محدود و در روزهای پنجشنبه و جمعه برخی گونه های مشخص شده را شکار کنند.

فصل شکار پرندگان آبزی در گلستان از امروز ۱۲ دی ماه آغاز شده تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان