دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ساری و بهشهر


دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ساری و بهشهر

ساری - ایرنا - محیط زیست مازندران از دستگیری 10 شکارچی غیرمجاز در شهرستان‌های ساری و بهشهر خبر داد.

بنابر اعلام روز شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل در شهرهای ساری و بهشهر ۱۰ شکارچی غیرمجاز را به همراه ۱۰ قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

بنا بر این خبر ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری حین گشت زنی درحوزه استحفاظی خود یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری ، تعدادی فشنگ و لاشه ۲ قطعه پرنده دستگیر کردند.

محیط زیست مازندران همچنین اظهار داشت که در بهشهر نیز ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله حین گشت زنی در تالاب، سه تن از شکارچیان غیرمجاز را به همراه چند قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ دستگیر کردند.

همچنین در این عملیات تعداد ۲۶ باب کومه غیر مجاز شکارچیان در تالاب میانکاله توسط ماموران محیط زیست تخریب شد.

علاوه بر این ماموران محیط‌بانی آشوراده نیز حین گشت زنی محسوس و نامحسوس در تالاب میانکاله موفق شدند ۶ شکارچی غیرمجاز را حین شکار به همراه چندین قبضه سلاح شکاری به دام انداخته و دستگیر کنند.

محیط زیست مازندران اعلام کرد که شکارچیان غیر مجاز دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

حدود چهار روز پیش نیز هشت شکارچی غیر مجاز در تالاب‌های شهرستان بابل و بهشهر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

در مازندران براساس آمار غیر رسمی حدود ۲۰ هزار قبضه تفنگ شکاری دارای مجوز وجود دارد که پیش بینی می شود با احتساب تفنگ غیر مجاز این آمار به ۱۰۰ هزار قبضه برسد.

استان مازندران هر زمستان همراه با میزبانی از پرندگان زمستان گذر شاهد حضور پر رنگ شکارچیان در اقامتگاه مهمانان زمستانی خود است.

با وجود اینکه در استان مازندران و کشور بر اساس ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، شکار هر گونه پرنده مهاجر یا بومی و خرید و فروش زنده یا کشته آن ممنوع است، اما همچنان شاهد کشتار این پرندگان و همچنین فروش آزادانه آن در سطح استان هستیم.

البته بیشترین شکار پرندگان مهاجر و زمستان گذر مربوط به تورها و دامهای هوایی ، کرست و گذر است که در حاشیه تالابها و اببندان ها کار گذاشته می شود.

مازندران با داشتن تالاب های بین المللی میانکاله و چندین تالاب محلی چون سرخرود و لپو و ۸۰۰ آببندان همساله میزبان حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان و بهار گذر با جمعیت ۱.۵ میلیونی است که طبق آمار اعلامی از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور سالانه یک پنجم از این پرندگان به صورت غیر مجاز شکار می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج