پرواز همدان-کیش از 25 دی برقرار می‌شود


پرواز همدان-کیش از 25 دی برقرار می‌شود

همدان - ایرنا - مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: پرواز دوسویه همدان - کیش توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ ایر از 25 دی ماه جاری برقرار می‌شود.

سهراب کلوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرارداد پرواز همدان - کیش با پیگیری استاندار همدان با مشارکت بخش خصوصی و شرکت قشم‌ایر منعقد شده است و از چهارشنبه هفته آینده مسافران را در این مسیر جابه‌جا می‌کند.

وی اظهار داشت: بر اساس این قرارداد پروازهای همدان - کیش در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

کلوندی تاکید کرد: استمرار این پرواز مشارکت مردم را می‌طلبد چراکه در صورت خالی ماندن صندلی‌های هواپیما، شرکت چارتر کننده، متضرر و مجبور به لغو آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گنجایش هواپیمای این پرواز ۱۰۰ صندلی است، افزود: نرخ بلیت‌های این پرواز تعیین نشده است و تا چند روز آینده بلیت آن قیمت گذاری می‌شود.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه رونق گردشگری این استان در گرو افزایش پروازها و راه اندازی پروازهای داخلی و خارجی است، عنوان کرد: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می تواند استان را در رسیدن به توسعه اقتصادی و گردشگری یاری کند.

وی گفت: پروازهای این مسیر از کیش حرکت و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه همدان به زمین می‌نشیند و ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از همدان به سمت کیش پرواز می‌کند.

کلوندی با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل به سرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفته ای ۲ پرواز در روزهای جمعه و سه شنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می شود، افزود: همچنین توافقاتی برای راه اندازی پرواز ایران ایر همدان - تهران از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه ماهانه حدود ۲۵۰ پرواز تفریحی، آموزشی و امدادی در فرودگاه همدان انجام می شود، ابراز امیدواری کرد با وجود اینکه فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد این پروازها از فرودگاه همدان بیشتر شود.

فرودگاه بین المللی همدان در پنج کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

پرواز دوسویه همدان - مشهد روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای ام.دی که دارای ۱۶۰ نفر ظرفیت است، صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟