امام جمعه تبریز: علاقه‌مندی به شهید سردار سلیمانی جهانی است


امام جمعه تبریز: علاقه‌مندی به شهید سردار سلیمانی جهانی است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: علاقه‌مندی به شهید سردار قاسم سلیمانی جهانی بوده و سوگواری مردم کشورهای خارجی نشانگر اثرگذاری خدمات این شهید والامقام است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اعضای ستاد بزرگداشت هفته پرستار با وی، افزود: شهادت سردار رشید اسلام، تمام مسلمانان جهان را داغدار کرد، به طوری که در کشورهایی مثل هند، پاکستان، سوریه و لبنان نیز مردم به سوگواری پرداختند که اثرگذاری خدمات ارزشمند این مرد الهی را نشان می دهد.

وی یادآوری کرد: شهادت سردار سلیمانی در ایام ولادت حضرت زینب (س) و در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)، نشانگر مقبولیت رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار پرافتخار اسلام است.

حجت الاسلام آل هاشم با گرامیداشت هفته پرستار و روز ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س)، حسین(ع) دوم در لباس زن و پرستار واقعی کربلا بود و بدون حضور ایشان، ماندگاری و جاودانگی حادثه کربلا و عاشورای حسینی امکان نداشت.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که پرستاری به طور قطع از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلامی جایگاه والایی دارد، ادامه داد: حرفه پرستاری، شغلی از نوع فضائل و مستحبات اختیاری بوده و افراد با ذوق و علاقه و به صورت اختیاری این شغل را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) در زمان صدر اسلام همواره مردم را به پرستاری از بیماران تشویق می‌کردند، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) نیز همراه با ۱۴ تن از زنان دیگر، در زمان جنگ و پس از آن، از زخمی‌ها پرستاری می‌کردند؛ این بانوی بزرگ اسلام، وظیفه پرستاری از پیامبر (ص) و امیر المومنین (ع) را برعهده داشت و حتی پس از جنگ، خون شمشیر اسدالله را پاک می‌کرد و بر سر خونین پدر گرامی‌اش دستمال می‌بست.

وی با تاکید بر اینکه نام پرستار در ذهن عوام، باعث ایجاد آرامش است. گفت: برخورد محبت آمیز پرستاران با بیماران، پاداش بالایی خواهد داشت حتی اگر مریض اطلاع نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: پرستار و پزشک مکمل یکدیگر هستند و باید تجلیل از پرستاران را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و همواره قدردان پرستاران باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا