27 هزار متر مربع اراضی زیست محیطی به عرصه بختگان بازگشت


27 هزار متر مربع اراضی زیست محیطی به عرصه بختگان بازگشت

شیراز - ایرنا- تالاب بختگان در منتهی‌الیه شرق استان فارس از جمله مناطقی است که مورد طمع زمین خواران و متجاوزان به انفال و اراضی قرار دارد ، با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان 27 هزار متر مربع از عرصه‌های طبیعی این تالاب از دست متصرفان خارج شد و به محدوده تالاب بازگشت.

علی اکبر صفایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان روز شنبه اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی به میزان ۲۷ هزار متر مربع در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان انجام شده است .

صفایی افزود: خلع‌ ید و رفع تصرف این اراضی ملی در اجرای حکم قضایی و بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون مجازات اسلامی توسط ماموران این اداره و با همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

بر اساس قانون یاد شده هرگاه اجرای هریک از طرح‌های عمرانی ویا بهره برداری ازآنها به تشخیص این سازمان با قانون و مقررات مربوط به حفاظت محیط زیست مغایرت داشته باشد، سازمان ، موارد را به وزارتخانه یا موسسه مربوط اعلام خواهد نمود تا با همکاری سازمان های ذیربط به منظور رفع مشکل در طرح مزبور تجدید نظر بعمل آید.

همچنین این قانون تصریح کرده : حفاظت وبهبود وبهسازی محیط زیست وپیشگیری وممانعت ازهرنوع آلودگی و هراقدام تخریبی که موجب برهم خوردن تعادل وتناسب محیط زیست می شود، همچنین کلیه امور مربوط به جانوران وحشی وآبزیان آب های داخلی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!