دارو؛ خط مقدم جبهه‌ مقابله با تحریم‌ها/ سومین یادواره شهدای دارویی برگزار می‌شود


دارو؛ خط مقدم جبهه‌ مقابله با تحریم‌ها/ سومین یادواره شهدای دارویی برگزار می‌شود

گروه سلامت ــ رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای دارویی کشور، صنعت داروسازی کشور را خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها دانست.

دارو؛ خط مقدم جبهه‌ مقابله با تحریم‌ها/ سومین یادواره شهدای دارویی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، امروز، 14 دی ‌ماه، در نشست خبری سومین یادواره شهدای دارویی کشور، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه، در دوران دفاع مقدس شرایط سختی برای صنعت دارویی کشور به وجود آمده بود، گفت: علی‌رغم کمبودها در سال‌های اول جنگ توانستیم فشارها را از بین برده و در همان سال‌ها طرح ژنریک را راه‌اندازی کرده و بسیاری از مشکلات رفع شد.

وی افزود: صنعت دارویی جهش بسیار زیادی کرد و تعداد متعددی دانشکده‌های داروسازی تأسیس شد؛ اگر امروز ادعا می‌کنیم که ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید‌ می‌شود، از مجاهدت افرادی بود که در آن زمان فعالیت کردند‌.

شانه‌ساز بیان کرد: امروز با وجود تحریم‌ها، دارو در خط مقدم کشور است، با وجود سبوعیت دشمن، نتوانسته فشاری بر کشور در حوزه دارو وارد کند، اما از سازمان‌های بین‌المللی انتظار داریم در مورد این جنایت آمریکا سکوت نکنند‌.

وی با اشاره به حملات شیمیایی دشمن بعثی به رزمندگان و شهروندان غیر نظامی در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: علی‌رغم ناشناس بودن مواد شیمیایی، در گام اول و ظرف مدت کوتاهی مواد را شناسایی و داروهای آنتی دوت برای مقابله با این مواد را تولید کردند.

وی به برگزاری سومین یادواره شهدای دارویی کشور اشاره و اعلام کرد: این یادواره قرار است ۳۰ دی‌ماه، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود.

در ادامه سردار نصرالله فتحیان، رئیس بهداری رزمی نیز با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و یاران همراهش، گفت: نزدیک به ۳۸ سال با سردار سلیمانی مأنوس بودم، ایشان فقط یک فرمانده بزرگ یا دیپلمات کارکشته مجرب یا سیاستمدار بزرگ نبود، بلکه یک انسان جامع بزرگ بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس یک فرمانده با تدبیر بود و همیشه برای سرکشی به مجروحان در اورژانس خط حاضر می‌شد.

فتحیان بیان کرد: در دوران بعد از جنگ تحمیلی، امنیت را برای خطه شرق به ارمغان آورد. ایشان بهترین امنیت را خدمت به مردم می‌دانست و بسیاری از بیمارستان‌های صحرایی از یادگار‌های سردار است.

رئیس بهداری رزمی یادآور شد: شهید سلیمانی در دوران حیات پربار خود، چنان کادرسازی کردند که از خون پرثمرشان هزاران قاسم سلیمانی متولد می‌شوند.

وی با تقدیر از صنعت دارویی کشور بیان کرد: حدود ۳۰ نفر شهید داروساز داریم که هفت نفر از آنها متخصص داروسازی، ۱۹ نفر آنها دانشجوی داروسازی و چهار نفر دیگر نیز داروساز بوده‌اند و برخی از آنها در رده فرماندهی در خط مقدم به شهادت رسیدند.

این خبر تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا