پیام های تسلیت مراجع تقلید،علما و شخصیت های حوزوی به شهادت سردار سلیمانی


 پیام های تسلیت مراجع تقلید،علما و شخصیت های حوزوی به شهادت سردار سلیمانی

مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان عالی رتبه در جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را تسلیت گفتند. ]]>

پیام های تسلیت مراجع تقلید،علما و شخصیت های حوزوی به شهادت سردار سلیمانی
مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان عالی رتبه در جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را تسلیت گفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 پیام های تسلیت مراجع تقلید،علما و شخصیت های حوزوی به شهادت سردار سلیمانی
رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان عالی رتبه در جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای، شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را تسلیت گفتند.

پیام های تسلیت به شرح زیر است:

متن پیام آیت الله العظمی خامنه‌ای


بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود.با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -و نیز همه‌ی دشمنان- بدانند خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ جهان اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیّدعلی خامنه‌ای
13دی ماه 1398

متن پیام تسلیت آیت الله العظمی نوری همدانی:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند "شهادت هنر مردان خداست".

امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

حسین نوری همدانی


متن پیام تسلیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی


باسمه تعالی
با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام،مجاهد سرافراز،سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود،که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. طوبی لهم و حسن ماب 》

شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم .

نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .

۷ جمادی الاولی ۱۴۴۱
لطف الله صافی


متن پیام تسلیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:


بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد.

او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست.

اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

ناصر مکارم شیرازی


متن پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ

شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد.

این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیة الله الأعظم ( ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهدای صدر اسلام و همرزمان وی از خدای سبحان مسئلت کرده، انتقام الهی یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.



آیت الله العظمی سبحانی


آقای قاسم سلیمانی یک فداکار و مجاهد بسیار شجاعی بود که پیوسته در راه اعتلای اسلام و حفظ ایران از اشرار خدمات عظیمی داشت.

ایشان همیشه در صحنه بوده و در کارزارها فداکاری می کرد، حتی گاهی اوقات خود را در وسط میدان جنگ قرار می داد و خطر همیشه در کنار او بود اما چون فداکاری برایش هدف بزرگی بود به این مسائل اعتنا نمی کرد.

مسلما او آرزوی شهادت در دل داشت و خداوند متعال او را به آرزویش رساند و حتما او با شهدای احد و شهدای کربلا و کلیه شهدایی که در راه اسلام جان اسلام را از دست دادند محشور خواهد شد.

من از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی فوق العاده متأثر شدم و ان شاءالله خدا روح ایشان را را شاد کند و به بازماندگان صبر دهد.

او می دانست که شهادت در کنارش است و روزی کفنش را آورد من امضا کردم، هرچند به او گفتم که شما فوق این امضا هستید، اما کفن ایشان را امضا کردم، معلوم می شود او در راه رفتن بود و این مسأله را احساس کرده بود و خدا او را با شهدای کربلا محشور کند.


آیت الله العظمی شبیری زنجانی


بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ(سوره آل عمران،آیات ۱۶۹ و ۱۷۰)

جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت الله علیهم) بسیار اسفناک است.

نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مؤمنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.

امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.

هفتم جمادی الاول ۱۴۴۱
سید موسی شبیری زنجانی


آیت الله العظمی وحید خراسانی


حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با همسر شهید سپهبد سلیمانی شهادت وی را تسلیت گفتند.


آیت الله العظمی مظاهری


بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»

فاجعۀ بزرگ شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی رحمة‌الله‌علیه و شمار دیگری از مجاهدان راه حق و فضیلت، مایۀ تأسّف و تأثّر است.

نقش با اهمیّت و برجستۀ این سردار مجاهد در مبارزه با گروه‌های تکفیری خصوصاً داعش- که جهان اسلام را با مصائب و حوادث ناگواری روبرو ساخت- هرگز فراموش نخواهد شد. اینک این سردار مجاهد پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزۀ با مستکبران و طواغیت، به آرزوی دیرینۀ خود که شهادت در راه خداوند تعالی بود دست یافته است و خون پاک خود را برای رهایی مسلمانان نثار کرده است.«رحمة‌الله علیه رحمةً واسعة».

این حادثۀ تلخ را به ملت عظیم‌الشأن ایران و مقام معظم رهبری و خاندان گرامی این شهید سرافراز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال مسألت می‌کنم که دست ناپاک امریکا و تروریسم بین‌المللی را از شرارت علیه امّت اسلامی قطع فرماید و اسلام و مسلمین را از توطئه و مکر دشمنان بدخواه محافظت و صیانت فرماید.

و لا حول و لا قوّة الا بالله العلیِّ العظیم.
حسین‌المظاهری


آیت الله مصباح یزدی:


مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ی ما گرفته به پیشگاه مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می کنم.

البته همه‌ی ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ی امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.

بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.

خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.


حضرت آیت الله علوی گرگانی


بسمه تعالی
قال السجاد علیه السلام « القتل لنا عادة و کرامتنا الشهادة »

بار دیگر چنگال ددمنشانه دشمنان استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملتهای منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشورها زحمات فراوانی را کشید موجب تأثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان که با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را از بین برده و ضربه هولناکی به نقشه های دشمنان مستکبر و ایادی آنها وارد کنند، همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخر الامر به دست آنها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبد الله الحسین علیه السلام بودند نائل گردند. شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمیتوانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت.

اینجانب این ضایعه اسف بار را در درجه اول به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام، همچنین به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و مردم شریف ایران و آزادگان جهان و به بازماندگان و خانواده آن شهید والا مقام تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم خواستارم.

والسلام علیکم ورحمة الله و برکانه
۹۸.۱۰.۱۳

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه:


بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی ، مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم دامت برکاتهم، ملتهای شریف ایران و عراق و تمامی جهان اسلام و آزادگان جهان تسلیت عرض می نماییم.
خون این شهیدان والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق دارای سرنوشتی مشترک بوده و در این راه از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.
جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملتهای منطقه دریغ نمی‌کند.
شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.
حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.
حوزه های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز، بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد رزمندگان اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


بسم‌الله الرحمن الرحیم
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمهنم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا (سوره مبارکه الأحزاب آیه 23)

خبر شهادت مظلومانه ی سردار پرهیزگار و مجاهد خستگی ناپذیر سپهبد حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی و هم‌رزمان عزیزش موجب تألم و تأسف شد.

او سربازی فداکار برای پیش‌برد اسلام و یاری وفادار برای جبهه مظلومان و مستضعفان جهان بود که در سایه ی توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) جبهه ی مقاومت را در مبارزه ی با متجاوزان مستکبر راهبری می‌کرد.

سردار سرافزار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان سلحشور سپاه اسلام بود که سال‌ها با ایمانی صادق، شجاعتی وصف‌ناپذیر و روشن‌بینی فوق‌العاده در جبهه‌های دفاع مقدس سپس در جبهه ی مقاومت علیه متجاوزان مستکبر نقش‌آفرینی کرد و سرانجام خون پاک خود را در راه دفاع از اسلام نثار کرد و به دست پلیدترین و جنایت‌پیشه‌ترین جریان استکباری جهان به شهادت رسید. او با شهادت به سعادت ابدی رسید و به سوی همه ی شهیدان راه حق و سالار شهیدان(علیه السلام) شتافت.

سیره و مجاهدت‌های این شهید والامقام، الگویی شایسته برای همه ی رزمندگان جبهه مقاومت است. به‌یقین خون به‌ناحق ریخته‌اش چون سیلی خروشان بِنای ظلم و ستم جنایت‌پیشگان مستکبر را ویران خواهد کرد.

دولت جنایتکار آمریکا که دستش به خون این فرمانده ی عزیز جبهه ی اسلام و یاران گرامی‌اش آلوده شد، به حال خود رها نمی‌شود و پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرمانده ی رشید و بنده صالح خدا و شهید گران‌قدر ابومهدی المنهدس و هم‌رزمان شهید آنان را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت عزیز ایران و عراق و رزمندگان و یاران ایشان در تمام جبهه‌های مبارزه با ظلم، به‌ویژه حشدالشعبی و حزب‌الله لبنان و خانواده‌ی گرامی و فداکار این شهیدان و بازماندگان ارجمند ایشان تبریک و تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای دو ملت داغدار ایران و عراق و همة بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کند.

غفران و رحمت بیکران الهی بر روح پاک این شهید عزیز و جناب آقای ابومهدی المهندس و همراهان و هم‌رزمانشان و لعنت و نفرین خدا بر جانیان منفور و مستکبر.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


شورای عالی حوزه‌های علمیه


بسم رب الشهداء و الصدیقین
با نهایت تأسف و تأثر شهادت مظلومانه سردار مجاهد و بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پیوستن روح بلند و آسمانی این شهید عزیز را به خیل هم‌رزمان شهیدش تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

این فرمانده دلاور و مقتدر همچون خاری در چشمان استکبار بود و در تمام جبهه‌های مبارزه با استکبار و ستمگری لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌انداخت.

آمریکا و رئیس‌جمهور خبیث آن باید بدانند که خطای بزرگی را مرتکب شده و یقیناً انتقام سختی را باید انتظار بکشند که به فرموده ولی امر مسلمین جهان همه‌ی دل‌بستگان مقاومت خونخواه اویند و راه مقاومت باصلابت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

شورای عالی حوزه‌های علمیه شهادت حاج قاسم سلیمانی و سردار مجاهد ابو مهدی المهندس و هم‌رزمانشان را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و تمام مظلومان جهان و مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت تسلیت عرض نموده و برای ملت عزیز ایران و عراق و خانواده‌های این عزیزان صبر و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

سید هاشم حسینی بوشهری
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه


آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی از اساتید حوزه علمیه قم


بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا .

شهادت شایسته مردان خداست . مردانی که با ذات أقدس أحدیّت بر سر برپایی دین خدا و دفاع از ارزشهای الهی پیمان خون بسته اند .

امیر المؤمنین خود ؛ حمزه سید الشهداء و جعفر طیّار را از قبیل این مردان بر شمرده است . و بی شک سردار شهید قاسم سلیمانی این سردار فاتح اسلام؛ در زمره این رجال است .

بی تردید همانانیکه نیروهای سپاه پاسداران و حشد الشعبی و انصار الله و حزب الله را مصداق تروریست می دانند؛ و آنان را مورد تحریم ومبارزه مالی قرار داده اند ؛ همانان دست به ترور و قتل ناجوانمردانه این مردان الهی می زنند . ولی در سرزمین ایران و عراق مانند سردار سلیمانی و سردار ابو مهدی المهندس فراوان هستند . و پرچم مبارزه با طواغیت و مستکبران را همیشه دوران برافراشته تا آن را به دست منتقم اصلی مظلومان تاریخ امام الحجّة صاحب العصر والزمان تحویل می دهند .

اینجانب این مصیبت بزرگ را به امام عصر و مقام معظم رهبری و ملت قهرمان ایران و عراق و خانواده آن عزیزان تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات این شهیدان گرانقدر و نیز طول عمر و صحت و عزت روز افزون مقام معظم رهبری را از خداوند عزّ وجل خواستارم.

علی اکبر سیفی مازندرانی


پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه های علمیه خواهران


بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت سردار رشید اسلام سرباز مخلص ولایت بزرگ مرد عالم اسلام و مدافع حریم ولایت و اهل‌بیت (علیهم السلام) شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) علما و مراجع بزرگوار (دامت برکاتهم)، ملت غیور و شهید پرور ایران اسلام (ایدهم الله) و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می نمایم.

بدون تردید کسی که عمری را در کنار شهدا نفس بکشد و نفسش شهید پرور گردد، حق است که روزی آسمانی شود و آسمان و زمین شهادتش را تبریک و تسلیت بگویند.

آن شهید والا مقام که در روز جمعه مابین ولادت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها و شهادت بانوی بانوان عالمین حضرت صدیقه اطهر زهرای مرضیه سلام الله علیها به آرزوی دیرین خود رسید و به سید و سالار شهیدان پیوست با خون خود نهالی نو در یاری مظلومان عالم کاشت.

دشمن بزدل و زبون با به شهادت رساندن این سردار بزرگ و محبوب قلوب مظلومین عالم و ملت بزرگ ایران و یار و همرزمش شهید گرانقدر ابو مهدی المهندس بار دیگر خباثت خود را نشان داد اما غافل از آنکه دوملت بزرگ ایران و عراق تحت لوای اهل بیت علیه السلام دارای سرنوشت مشترک بوده و در راه اعتلای کلمه الله و بقای اسلام ناب از نثار خون عزیزترین فرمانده هان خود دریغ نمی‌کند چرا که با ریخته شدن خون این عزیزان اسلام محکم تر و قویتر از همیشه خواهد شد .

حاج قاسم عزیز که به خوبی لقب سردار رشید اسلام و مالک اشتر ولایت را داشت سالیانی در جبهه های حق علیه باطل با همرزمان شهیدش همراه بود و در مبارزه با تروریسم از دو ملت بزرگ ایران و عراق دفاع نمود و آمریکای زبون را در منطقه و جهان به حقارت کشید و به آنچه آرزویش بود رسید و به لقاءالله پیوست.

دشمنان زبون به ویژه آمریکای جنایتکار بداند با رفتن سرداران رشید اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی هیچگاه راه سرخ شهادت و یاری مستضعفین عالم متوقف نخواهد شد .

حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان بر ادامه راه آنان تا غلبه حق بر باطل تاکید می‌کند و بر این باور است که ان شاءالله بزودی رزمندگان دلیر و غیور اسلام پاسخی سخت و دندان‌شکن به این جنایت خواهد داد.

عبدالکریم بهجت پور
مدیر حوزه های علمیه خواهران

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان


هو المنتقم
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر

با قلبی آکنده از اندوه، خبر شهادت سردار بزرگ اسلام سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، در سحرگاه جمعه در قرب مضجع منور امامین کاظمین صلوات الله علیهما و جمعی از همرزمانش را شنیدیم.

انسان عارفی که در همه صحنه های جهاد عاشقانه در مقام اخلاص و عمل برای دفاع از کیان اسلام و تشیع سر از پای نمی شناخت.

برای این فقیر که از ابتدای دفاع مقدس در جبهه های حق علیه کفر جهانی، بارها از نزدیک شاهد مجاهدتها و رشادتهای آن یار سفر کرده بودم، این مصیبت، اندوهی جانکاه و غمی جبران ناپذیر است.

سرلشگر حاج قاسم سلیمانی از مصادیق مردان آسمانی بود که این کره خاکی را برای خویشتن تبدیل به عالیترین مکان بندگی حضرت حق نموده بود.

او از جمله اشخاصی بود که دنیا را آنچنان دید که مولی الموحدین اسدالله الغالب روحی فداه آن را وصف میکند : " الدنیا مسجد احباء الله " دنیا برای عاشقان محبوب محل بندگی است.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب مدظله، ملت شهید پرور ایران، وتمامی مسلمانان آزادی خواه وخدا جوی جهان و خانواده آن شهید عزیز تسلیت عرض مینمایم.

از محضر مبارک حضرت دوست، برای همه ملت ایران وخاندان محترم و بازماندگان وهمرزمان آن شهید عالیمقام صبر و اجر مسئلت مینمایم.

طوبی له و حسن مأب
فقیر حسین انصاریان


پیام تسلیت جامعة المصطفی(ص)


من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر

شهادت مجاهد فداکار و سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزش به ویژه مهندس ابومهدی را به بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و به رهبر استوار انقلاب اسلامی و همه آزادیخواهان جهان تسلیت عرض می کنیم.

او به آرزوی دیرین خود رسید و پاداش چهل سال مجاهدت مخلصانه در راه خدا را به دست آورد.

حاج قاسم سلیمانی بی شک اسطوره ماندگار مقاومت و پایمردی در مسیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان جهان خواهد ماند، اما دستان جنایت پیشه ای که این حادثه را رقم زدند کیفر سختی را تحمل خواهند کرد.

جامعه المصطفی العالمیه


پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه


بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ

و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.( آیه 154 سوره بقره)

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار غیور اسلام، انقلاب و ایران اسلامی به آرزوی 40 ساله خود رسید و به یاران شهیدش پیوست.

در تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شاهد از جان گذشتگی این سردار سرافراز در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم و در عرصه بین‌الملل و در خط مقدم جبهه مقاومت و دفاع از کیان مسلمانان مظلوم جهان و منطقه نقشی ماندگار داشت و ان‌شا الله راه این سردار سرافراز تا نابودی کامل دشمنان اسلام ادامه مییابد.

شهادت کمترین پاداش سردار سلیمانی بود و در نهایت نیز به آرزوی خود رسید و به دست پلیدترین مردم زمان به شهادت رسید.

شهادت سردار سپهبد سلیمانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت سرافراز و شهیدپرور ایران اسلامی و همه آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گویم.
سید حسن ربانی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی


بسم‌ رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و تأثر عمیق شد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بارها جان خود را در معرض تهاجم دشمن قرار داد و در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه مجاهدت کرد.

او مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشت.

ضربه ای که آن شهید بزرگوار و همرزمانش به گروه ستمگر و روسیاه داعش زد تنها ضربه به این گروه تروریستی و پلید نبود بلکه ضربه‌ ای سخت‌ به سیاست خباثت‌آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولت های مستقل را به وسیله‌ رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود.

این نه اولین و نه آخرین باری است که دلی نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفاداری به آرمانهای بلند الهی، هدف تیر خشم و عناد و عصبیت از سوی زمره جنایتکار و فاسدی که ادامه‌ی حیات خود را در خدمتگزاری به دشمنان اسلام دانسته است، قرار می‌گیرد و دست خائنِ خودفروخته‌یی، نهال ثمر بخش انسان والایی را قطع می‌کند.

اگر چه شهادت این سردار بی قرار، به دست شقی ترین و نکبت بار ترین دشمنان جهان اسلام او را به آرزوی دیرینه اش رساند و خداوند متعال مزد تلاش هایش را با شهادت عطا فرمود و شهادت او فقدان و ثلمه بزرگی است ولی خون پاک او و هم رزمانش درخت مقاومت در منطقه را تنومندتر خواهد کرد و نیروی مقاومت محکمتر از قبل در میدان جهاد ایستاده و انتقام سختی از کفار و تروریستها خواهند گرفت.

اینجانب شهادت مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های جنگ با کفار و تروریست، فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس، به همراه یار دیرینه اش، ابومهدی المهندس و جمعی از هم رزمانشان بر اثر حمله تروریستی آمریکا را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، سپاه پاسداران، ملت شریف ایران و همه مجاهدان عالم تبریک و تسلیت عرض می نمایم.
احمد واعظی

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


شهادت سردار قاسم سلیمانی غم بزرگی بر دوش ملت مسلمان و رهبر معظم انقلاب ایجاد کرد و همه مردم را محزون نمود.

اما دشمنان بدانند، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی پر از سردار سلیمانی ها است و با تمام قدرت جای خود را در پای جای سردار سلیمانی خواهند گذاشت.

به لطف خدا با ایجاد شور جدید در پی این حادثه تروریستی و شهادت سردار اسلام در نیروهای مقاومت زمین از لوث وجود این اشرار و مزدوران و سربازان آمریکایی پاک خواهد شد.

قطعا خون این شهید و حضور چشم گیر مردم اسلامی و نیروهای مقاومت در صحنه موجب محو دولت، سربازان و مزدوران آمریکایی خواهد شد.

با شهادت سردار سیلمانی مقاومت از حرکت نخواهد ایستاد و دشمن منتظر حضور سلیمانی های بیشتری برای مقابله باشد.


استاد هادوی تهرانی


بسم ربّ الشهداء و الصدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(آل عمران،169)

شهادت سربازی شجاع، عارفی بی ادعا، سالکی بی تسبیح و رداء در سحرگاه جمعه ای در آستانه شهادت أمّ الأئمة النجباء (علیهم آلاف التحیة و الثناء) قلب هر انسان آشنا با خدا را به درد آورد.

سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی به آرزوی دیرین خود رسید و به بارگاه سید الشهداء (علیه آلاف التحیة و الثناء) باریافت و در کنار برادران شهیدش برخوردار از رزق الهی گردید و امت اسلام را داغدار شهادتش کرد.

داغی که حرارت آن ریشه های ترور دولتی توسط استکبار جهانی را خواهد سوزاند و مرهی بر آلام مستضعفان جهان خواهد بود.

بی شک، رزمندگان دلیر مقاومت با صبری قهرمانانه در زیر پرچم ولایت پاسخی درخور به این ترور کور خواهند داد.

اینجانب با قلبی اندوهناک و چشمی اشکبار این مصیبت بزرگ را به حضور آن امام منتظر که صد قافله دل همره اوست (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام عظمای ولایت (دام ظله العالی) و علماء و مراجع ایران و عراق (دامت برکاتهم) و رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه سپاه سرفراز قدس و الحشد الشعبی و به تمام خداجویان و حق طلبان و به خانواده های سرداران بزرگ اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و تمام همراهان و یاران شهید آن دو اسوه ی جهاد و شهادت، تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای آنان طلب صبر جمیل و اجر جزیل می نمایم.

و برای آن یاران سفر کرده همراهی با نبی اعظم صلی الله علیه و اله و خاندان پاک آن بزرگوار علیهم السلام در تمام مراحل سیر از عالم ناسوت به لاهوت را خواستارم و رجاء واثق دارم که آن عزیزان که رفتند و دل ما را شکستند، شفیع روزگار سخت برایمان باشند.
والسلام علیهم یوم ولدوا و یوم استشهدوا
مهدی هادوی تهرانی


مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم


باسمه جمیل الثناء
سردارِ پیروزی‌های گذشته و آینده!

آسمان شکافته شد و سرداری از سرداران آزادی‌خواه را طلب کرد. امروز کسی به لقاءالله پیوست که الگوی مبارزان زاهد و سرمشق مجاهدان راه دین، آزادی، ملت‌ها و اعجوبه جنگ‌های منظم و نامنظم بود. نیروهای تروریست آمریکا در عراق با حمله به کاروان رزمندگان اسلام در نزدیک بغداد، #حاج_قاسم_سلیمانی و ابومهدی المهندس و جمعی دیگر از بسیجیان عراق را به شهادت رساندند.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت به منتقم خون شهدا،صاحب زمان(عج) و ولی امر مسلمین و خانواده محترم داغدیدگان، نکات ذیل را تقدیم می‌نماید:

۱. سردار سلیمانی از ابتدای مبارزه با استکبار و منافقین آرزوی شهادت داشت. مالک اشتری از سپاه علی علیه السلام، مجاهدی که همه عمر شریفش را در آروزی شهادت گذراند و شهیدی زنده بود. بارها دعای شهادت را از بزرگان طلب می‌کرد و الحمدالله به آرزوی دیرینش رسید. چنان که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیستم اسفند ۱۳۹۷ درباره ایشان فرمودند:

«ان شاالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضل کند و زندگی ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد»؛

۲. شهادت این سردار، افسانه‌ای که موجبات رهایی ملت‌های مختلف، از ادیان و نژادهای گوناگون را فراهم آورده بود، ممکن است به طور موقت باعث خوشحالی شیطان بزرگ و شیطان پرستان شود ولی بنا بر وعده الهی که حق تعالی فرمود: «فَیَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ ؛ وَاللَّهُ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ» (مائده/۹۵) در آینده خون پاک سلیمانی عزیز و همرزمانش پایه‌های جبهه مقاومت و آزادی خواهان را آبیاری خواهد کرد. ساخت تابوت برای سریازان و فرماندهان آمریکایی و سپس رفتن از منطقه، کوچکترین عزایشان خواهد بود؛

۳. ترامپ ملعون خواست با انتقام از این سردار رشید، خود را محبوب ابلیس صفتان و گروه‌های تکفیری و داعش قرار دهد، غافل از این که ترور، ارزش نظامی نداشته و نشان داده است که جرات مقابله مستقیم با پیروان حیدرکرار را نداشته‌اند؛ بنابراین خود را منفور ملت‌ها و آمریکا را به قعر انحطاط نزدیک کرده است. اتفاقات روزها و ماه‌های آینده، گویای این سخن خواهد بود؛

۴. ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی برای آبیاری نهضت عاشورا، سربازان و سرداران بسیاری در عرصه‌های سیاسی، نظامی و علمی تقدیم کرده است که شهادت سردار سلیمانی در جوار سیدالشهداء علیه السلام از برترین‌های آن به شمار می‌آید، در دامن این ملت الهی، فدائیان زیادی، تحت تعلیم قرآن کریم قرار گرفته و زیر پرچم مکتب اهل بیت علیهم السلام با راهبری ولی فقیه تربیت شده‌اند.

از امروز دیگر شب آرامی را به صبح نخواهند رساند. جوانان و پیران با تجربه ایران اسلامی با رهبری‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی خود را برای خیز بزرگ اقتصادی، نظامی و سیاسی در جهان آماده می‌کنند؛

۵. جبهه مقاومت سختی‌های زیادی را تا به اینجا متحمل شده است و اکنون با تمسک به خون پاک شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خود را آماده جهش منطقه‌ای خواهد نمود؛ چنان که ملت ایران در گام نخست انقلاب اسلامی، ایران را از یوغ استکبار و استکبار باوران آزاد کرد، در این نخستین سال از گام دوم انقلاب اسلامی باید جهان اسلام را از لوث شرارت مستکبران رهایی داد.

جبهه مقاومت تنها باید قدس را هدف قرار دهد، چون از امروز آمریکا در منطقه مرده است؛ لذا شعار همه مجاهدان این است: «قدس ما داریم می آییم»؛

۶. آزادی خواهان جهان می‌دانند، کسانی امروز این مجاهد نستوه و سرداران جبهه مقاومت را به شهادت رساندند که دیروز، جان آزادی‌خواهان بزرگی را در آمریکا، آفریقا و آسیا گرفته‌اند. از این پس جا دارد همه ظلم ستیزان و مبارزانِ راه آزادی در هم‌یاری با جبهه مقاومت اسلامی، خود را برای انتقام سخت از مسببان این جنایت آماده نمایند تا افول قدرت پوشالی آمریکا را همه مظلومان به نظاره بنشینند.

دیوصفتان آمریکا و پیروان حلقه به گوششان باید بدانند که از امروز خطوط قرمز جهان جابه جا خواهد شد و تحولات جهان، فراتر از معادلات سیاسی و انتخاباتی آنان خواهد بود. آزادی خواهان امروز فقط یک شعار مشترک دارند: «نبرد تا پیروزی بر آمریکای جنایتکار».

در پایان ضمن تبریک به روح بلند حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای ۱۳ دی ۱۳۹۸ و تسلیت به جبهه مقاومت و خانواده بزرگ ایران و عراق، از همه ملت‌های آزادی خواه جهان اسلام می‌خواهیم که افزون بر حفظ یکپارچگی و وحدت خود، گوش به فرمان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی باشیم.

امید که این فصل جدید مبارزه با استکبار، به قیام حضرت صاحب الزمان(عج) متصل و این شهادت‌ها مقدمه ظهور منجی عالم بشریت شود.
بسیج اساتید و نخبگان حوزه


آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران آقای حاج قاسم سلیمانی رحمة الله علیه و همراهان غیور و مجاهدش اگرچه حادثه ای بس ناگوار است و قلوب همه آزاد مردان و مجاهدان را جریحه دار نمود اما در واقع برگ زرینی در تاریخ جهاد و شهادت در اسلام است. آمریکای جنایتکار و ترامپ خبیث با این ترور ناشیانه طبل زوال استکبار و آغاز رشد جهاد و فداکاری را در همه عالم به صدا درآوردند. این شهید بزرگوار الگویی بس راسخ و موثر برای جوانهای منطقه و همه دلدادگان به راه مقاومت است. این حادثه بزرگ را محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری معظم انقلاب و همه ملت عظیم الشان ایران و مجاهدان در راه خدا و مجموعه معظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جان برکفان سپاه قدس و خانواده های عزیز این شهیدان تبریک و تسلیت عرض می نمایم. امید آنکه با این شهادت انگیزه دفاع از اسلام و مقابله با کفر جهانی خصوصا آمریکا در همه ملت ها افزون گردد و هرچه زودتر شاهد اضمحلال استکبار خصوصا اسرائیل غاصب باشیم . ان شاء الله

آیت الله محسن اراکی عضو خبرگان رهبری


بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سرانجام سردار بزرگ اسلام و فرمانده قهرمان نبرد علیه استکبار برادر عزیز و پر افتخارمان آقای حاج قاسم سلیمانی به جمع فائزان و یاران شهیدش پیوست.

برادر عزیز و رزمنده ی سالهای جهاد و مقاومت ابو مهدی مهندس و یارانشان نیز به افتخار شهادت نائل شدند. بدون شک خون این شهدای بزرگ بزودی به بار خواهد نشست و به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت خواهد انجامید.

اینجانب این ضایعه ی بزرگ را به مقام معظم رهبری و به ملت ایران و عراق و همه رزمندگان خیمه ی مقاومت و تمام ملت‌های تحت ستم منطقه تسلیت میگویم و برای بازماندگان این عزیزان از خدای متعال اجر جزیل و صبر جمیل مسالت دارم.

بیانیه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه


بسم رب الشهداء و الصدیقین
"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا"؛ (احزاب / ۲۳)

از میان مؤمنان مردانی هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را عمل کردند (و به شهادت رسیدند) و بعضی دیگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقیده و پیمان خود را) تغییر ندادند.

سردار حاج قاسم سلیمانی مردی با صلابت، با ایمان ، شجاع، صبور و یار و یاور ولی زمان خود بود که با شهادت، توانست آخرین برگ زرین زندگی سعادتمند خود را بنویسید.

در این مقطع حساس توجه به چند مطلب ضروری است:

۱. عروج سردار حماسه‌ها مانند شهادت شهید بهشتی در اوایل انقلاب اسلامی ایران به بی‌آبرویی کفر و نفاق منجر خواهد شد؛

۲. شهادت حاج قاسم سلیمانی تردید را از جان و دل صدها میلیون انسان حقیقت‌جو خواهد زدود و ریشه‌های مقاومت را مستحکم و به اقصی نقاط جهان گسترش خواهد داد؛

۳. ایمان و صداقت و وفاداری سردار سلیمانی برای بشریت درسی فراموش ناشدنی خواهد داشت و درس‌آموزی از این ایمان و صداقت و وفاداری بزرگ‌ترین خطر برای جبهه استکبار و منافقان و کفار به خواهد بود؛

۴. محور مقاومت، مردان زیادی همانند حاج قاسم سلیمانی پرورش داده که با ترور فیزیکی آنان، تولدی دوباره می‌یابند و مانند حقیقتی ناب، عقل و جان انسان‌های آزاده و پاک نهاد را مرید و شیفته خود می‌کنند؛

۵. امپراتوری جهل و فساد و فحشاء و تزویر به سرکرد گی آمریکای جنایتکار با رواج کفر و بی‌دینی و انحراف، اگرچه سعی دارد ملتها را تخدیر و استثمار نماید، اما به برکت جهاد و حرکت مخلصانه شهدای مقاومت به ویژه سردارخستگی ناپذیر مقاومت #حاج_قاسم_سلیمانی صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را انتخاب کرده و به به‌زودی اخگرهای آتشین جبهه مقاومت، بر دامان ناپاک امپراتوری تباهی و تکبر، آتشی خانمان برانداز خواهد انداخت؛

۵. اهل ایمان در این حوادث مانند کوه استوار و تزلزل ناپذیرند؛ چرا که ارادت آنها به اسطوره مقاومت از نوع ارادت‌های متداول زمینی و مادی نیست؛ آنها برای خدا به سردار سلیمانی عشق می‌ورزیدند و اکنون نیز به تکلیف الهی خود نسبت به راه و مرام سردار پر افتخار مقاومت طبق رهنمودهای امام خامنه‌ای عزیز عمل خواهند کرد. کوردلان نمی‌دانند اگر چه شخص سردار سلیمانی را حذف کردند، اما با همین کار شخصیت و مرام او را ترویج نمودند؛

۶. آمریکای جنایت‌کار بداند به زودی هسته‌های حزب الله در سراسر جهان و منطقه انتقام سختی از این جنایت اسفناک خواهند گرفت؛

۷. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ضمن تبریک و تسلیت‌ شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از تمامی روحانیون و مبلّغان دینی می‌خواهد در مساجد و مدارس، ضمن برگزاری مراسم یاد بود این شهید عزیز، روحیه عزت، ایثار و شهادت را در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم زنده نگهدارند.

السلام علیکم یا انصار ابی عبدالله

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیهمنبع: خبرگزاری حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج