دوره آموزشی عکاسی حیات وحش در همدان برگزار شد


دوره آموزشی عکاسی حیات وحش در همدان برگزار شد

دوره آموزشی عکاسی حیات وحش با هدف افزایش آگاهی، دانش و مهارت مأموران اجرایی محیط زیست و محیط بانان استان همدان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی عکاسی حیات وحش در همدان، گفت: این دوره آموزشی با همکاری جهاددانشگاهی در مدت دو روز برگزار شد.

عباس ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: دوره آموزشی عکاسی حیات وحش با هدف افزایش آگاهی، دانش و مهارت‌های مأموران اجرایی محیط زیست، کارشناسان حوزه محیط زیست طبیعی، کارکنان و کارشناسان بخشهای مرتبط به مدت دو روز توسط اداره کل محیط زیست استان همدان و با همکاری جهاددانشگاهی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان با موضوعاتی از قبیل تفاو‌تهای عکاسی خزندگان و گونه‌های مهره‌دار بزرگ جثه، روشهای عمومی عکاسی از پرندگان، تفاوت‌های عکاسی از گونه‌های مهره‌دار و بی مهره، روشهای کلی برای یافتن گونه‌های حیات وحش برای عکاسی، اشتباهات رایج در فیلمبرداری از حیات وحش، دیافراگم و کاربردهای آن در عکاسی از حیات وحش، نحوه ماهرخ رفتن، روش صحیح دوربین کشی و مراحل کاری ثبت و انتشار تصویر، تأثیر سرعت شاتر در تصاویر و همچنین راهکارها برای عکاسی حیات وحش درشرایطی که نور کافی برای عکاسی ندارد را فراگرفتند.

ایزدی با اشاره به اینکه تدریس این دوره عکاسی از حیات وحش توسط یکی از عکاسان مجرب در حوزه عکاسی حیات وحش کشور صورت گرفت، افزود: در این دوره شرکت کنندگان به صورت تئوری و عملی موضوعات را فراگرفتند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان همدان یکی از اهداف برگزاری این دوره را تربیت تخصصی عکاسی حوزه حیات وحش از بین مأموران حوزه اجرایی محیط زیست و محیط بانان دانست و بیان کرد: در آینده دوره تکمیلی برای تعدادی از فراگیران این دوره به صورت تخصصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است