جرم گیری سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده خانگی


همه ما در فضای آشپزخانه با این مشکل مواجه هستیم که سینک ظرفشویی بعد از مدتی کثیف می شود و رسوبات زیادی را به خود می گیرد برای پاک کردن و تمیز کردن سینک بهتر از موادی با خاصیت قلیایی و اسیدی استفاده کنید که رسوبات را از بین می برند. مواد قلیایی به شکل شیمیایی و طبیعی در مواد وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید به راحتی جرم گیری سینک...

همه ما در فضای آشپزخانه با این مشکل مواجه هستیم که سینک ظرفشویی بعد از مدتی کثیف می شود و رسوبات زیادی را به خود می گیرد برای پاک کردن و تمیز کردن سینک بهتر از موادی با خاصیت قلیایی و اسیدی استفاده کنید که رسوبات را از بین می برند. مواد قلیایی به شکل شیمیایی و طبیعی در مواد وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید به راحتی جرم گیری سینک ظرفشویی را انجام دهید بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد و شما می توانید با مطالعه این مطلب با شیوه های جدید و راحتی برای پاک کردن لکه های سینک آشنا شوید و از این شیوه های کاربردی در منزل خودتان استفاده کنید. برای انجام این کار می توان راهکارهای مختلفی را پیشنهاد داد برخی از مواد شوینده که در بازار موجود هستند به راحتی می توانند به پاک کردن این لکه ها کمک کنند اما برخی از افراد ترجیح می دهند از شیوه های طبیعی برای این کار استفاده کنند که ما در این مطلب به این دسته از شیوه های طبیعی و راحت نیز اشاره خواهیم کرد.

راه های خانگی جرم گیری سینک ظرفشویی:

اکثر افراد برای از بین بردن جرم های سینک از شوینده های شیمیایی استفاده می کنند اما استفاده از این شیوه مضرات زیادی ممکن است برای افراد داشته باشد به همین خاطر این روزها استفاده از شیوه های طبیعی بیشتر مورد توجه افراد است. از جمله مضرات شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی که برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده می شود می توان به تیره شدن سینک و از بین رفتن استحکام آن اشاره کرد از سوی دیگر استفاده از شوینده های شیمیایی افراد را بیشتر در معرض تنفگی نفس و مشکلات ریوی قرار خواهد داد. بنابراین توصیه می ود تا بیشتر به سراغ شیوه هایی بروید که طبیعی هستند و می توانید با کمترین مواد موجود در خانه این کار را انجام دهید به عنوان مثال شست و شو با نمک، جوش شیرین و لیمو ترش شیوه ای راحت تر است و مضرات کمتری نیز برای شما و اعضای خانه خواهد داشت.

جرم گیری سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده خانگی

جرم گیری با استفاده از مواد طبیعی لیمو ترش و جوش شیرین:

یکی از خواص جوش شیرین جرم گیری آن است این ماه برای جرم گیری دندان نیز کاربرد دارد که ما در این بخش از آن برای جرم گیری سینک استفاده خوایم کرد. یکی از شیوه های ساده و راحتی که می توانید برای جرم گیری سینک ظرفشویی از آن استفاده کنید ترکیب قلیلیی لیموترش و جوش شیرین است برای انجام این کار ابتدا باید سینک ظرفشویی خود را به خوبی بشویید بعد از فرایند شستشو باید سینک را با استفاده از یک پارچه خشک کنید در اینجا توصیه می شود تا برای تمیزتر ماندن سینک بعد از هر بار شستشو فرایند خشک کردن را انجام دهید تا کمتر سینک ظرفشویی لکه داشته باشد. در شست و شوی خود نیز بهتر است از آب داغ و یا جوش استفاده کنید که راحت تر لکه ها و چربی ها را از بین خواهد برد بعد از رعیات این نکات کلیدی باید ترکیبی از چند قاشق جوش شیرین و یک فنجان لیموترش را بر روی سینک ظرفشویی بمالید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه ها و جرم های باقی مانده بر روی سینک از بین بروند در صورتی که بر خلاف مواد شوینده آسیب کمتری نیز به سینک وارد خواهد کرد.

به خوبی سینک و شیرآلات را با این ماده ترکیبی آغشته کنید بعد از ۱۰ دقیقه با استفاده از یک مسواک تمام بخش های سینک را تمیز کنید قرار دادن این مایع بر روی سینک موجب می شود تا جرم ها کنده شوند سپس فرایند شست و شو را انجام دهید و و بعد از جرم گیری، سینک ظرفشویی را با یک پارچه به خوبی خشک کنید. یک توصیه مهم در این مورد این است که بعد از شیت و شو با جوش شیرین و لیموترش می توانید سینک را به کمی سرکه سفید آغشته کنید و مدت ۱۵ دقیق روی سینک بماند سرکه نیز به دلیل خاصیت اسیدی خود باقی مانده جرم ها و رسوبات را از بین می برد.

جرم گیری سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده خانگی

جرم گیری با استفاده از مواد شیمیایی:

شیوه دیگری که می توانید برای جرم گیری ظرفشویی از آن استفاده کنید شست و شو با مواد شیمیایی و شوینده است محلول های پاک کننده ای که در بازار موجود هستند حاوی آنزیم می باشند که در رفع لکه ها و جرم ها بسیار قوی عمل می کند. پودرهای ماشین لباسشویی حاوی آنزیم های قوی هستند که می توانید از آن برای پاک سازی سینک استفاده کنید صابون های مایع نیز استفاده بالایی دارند و برای تمیز کردن سینک گزینه مناسبی هستند.

جرم گیری با پولیش:

در شیوه ای دیگر برای از بین بردن جرم سینک ظرفشویی می توانید از پولیش برای از بین بردن لکه های سینک استفاده کنید پولیش ها خاصیت جلاسنجی دارند محلولهای جرم گیر سینک در بازارها موجود می باشند اما در هنگام خرید نیز شرکت ها همراه با سینک جلاسنج نیز ارائه می دهند. جلاسنج، اتوسل و مادرز از جمله جلاسنج هایی هستند که می توانید از آن ها برای رفع لکه ها و جرم های سینک استفاده کنید.

جرم گیری سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده خانگی

برای جرم گیری سینک ظرفشویی می توانید از شیوه های دیگری نیز استفاده کنید به عنوان مثال استفاده از نمک می تواند برای شست و شوی سینک مناسب باشد در کنار استفاده از این مواد پاک سازی کننده باید به برخی از نکات مراقبتی نیز توجه داشته باشید تا عمر سینک ظرفشویی طولانی تر شود. اما به خاطر داشته باشید که برخی ترکیبات برای استحکام سینک می تواند مضر باشد به عنوان مثال ترکیب کردن جوش شیرین و سرکه خاصیت قلیای آن را افزایش می دهد و ممکن است به مرور زمان سینک ظرفشویی به رنگ تیره تبدیل شود.

برای شست و شوی سینک های لعابی از لیمو ترش استفاده نکیند. بعد از ست و شوی سینک آن را با دستمال خشک کنید. شوینده های قوی را برای مدت طولانی روی سنک قرار ندهید.

جرم گیری سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده خانگی

به طور کلی اگر از سینک ظرفشویی خود به خوبی مراقبت کنید کمتر دچار لکه و جرم خواهد شد و نیازی به از بین بردن جرم های سینک ظرفشویی نخواهید داشت سعی کنید در شست و شوی سینک خود از آب داغ استفاده کنید زیرا لکه چربی ها را از بین می برد و مانع رسوب گیری آن می شود. اگر برای شست و شوی سینک خود قصد دارید از شیوه های شیمیایی استفاده کنید باید به سراغ مواد شوینده قوی نروید زیرا برخی از این مواد شوینده به مرور زمان موجب پوسیدگی سینک خواهند شد و رنگ آن را تیره تر می کند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا