روز پرستار در آستارا گرامی داشته‌شد


روز پرستار در آستارا گرامی داشته‌شد

آستارا - ایرنا - روز پرستار در شهرستان مرزی بندر آستارا با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی و تجلیل از 15 پرستار نمونه گرامی داشته‌شد.

امام جمعه شهرستان آستارا شامگاه پنجشنبه در این آئین در سالن مجتمع فرهنگی ارشاد آستارا گفت: پرستاران به صورت شبانه روزی، در راستای مراقبت از بیماران تلاش می کنند و قدردانی از این قشر زحمتکش لازم است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: حضرت زینب (س) بهترین الگوی پرستاران است و این قشر به عنوان نزدیک ترین افراد به بیماران، با تمام حس و حال درونی آنها آشنا هستند و رفتار آنها تاثیر مثبتی بر روحیه بیماران دارد.

وی اظهار کرد: تعهد در کنار تخصص لازمه پیشرفت کاری پرستاران است و همت و تلاش مداوم آنان با نوبت های کاری متمادی، نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: صنعت پزشکی ما توسعه یافته و از هدف های مهم نظام جمهوری اسلامی ارتقای سطح سلامت جامعه است و در مجلس در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به این امر شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این آئین گفت: ارتقای سطح آموزشی، اصلاح ساعات کار و تعرفه گذاری خدمات حوزه پرستاری در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.

نظام عباسی افزود: ایجاد معاونت پرستاری در بدنه وزارت بهداشت نشانگر نگاه ویژه دولت به این بخش است و مراجعه روزافزون مردم به بخش بهداشتی و درمانی، بیانگر رضایت از طرح تحول نظام سلامت است.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری آستارا نیز بیان کرد: مشکلات سفید پوشان عرصه سلامت باید در کوتاه ترین زمان مرتفع شود و تعداد پرستار بیمارستان شهید بهشتی آستارا جوابگوی حجم کار شبانه روزی نیست.

عهدیه مهرآور ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، استقبال شهروندان آستارا از واحدهای درمانی دو برابر شده است و برای کیفیت خدمات، کمبود پرستار باید جبران شود.

وی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود: این قانون حدود ۱۰ سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما اجرا نشده است و امیدواریم با اجرای آن، انگیزه مضاعفی در پرستاران برای ارائه خدمات ایجاد شود.

اجرای موسیقی، نمایش کمدی، شعرخوانی و تجلیل از ۱۵ پرستار نمونه از بخش های مختلف این آئین بود و ۱۱ دی ماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار نام گذاری شده است.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...