برگزاری جشنواره گل نرگس فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های خوزستان است


به گزارش ایرنا حبیب الله آصفی عصر پنجشنبه در آیین آغاز...


به گزارش ایرنا حبیب الله آصفی عصر پنجشنبه در آیین آغاز هشتمین جشنواره گل نرگس در شهرستان بهبهان اظهار داشت: خوزستان رنگین کمانی از اقوام است که این شاخصه، این استان را از سایر استان ها متفاوت کرده است.

وی افزود: آثار تمدنی که در سال ۶۰ به نام گنجینه ارجان در کنار سد شهدا کشف شد، تاریخچه حکومتی این منطقه را به بیش از سه هزار و ۶۰۰ سال تثبیت کرد .

معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: در حوزه حکومت کیدین هُتران ، برخی از مورخان و بزرگان حوزه میراث معتقدند که برای اولین بار یک اسطوره در حال تبدیل شدن به واقعیت است و عده ای نیز معتقدند که او همان کی خسرو کیانی است که صاحب فر ایزدی بوده و انسانی عارف مسلک که داستان آن را فردوسی به زیبایی تمام در شاهنامه آورده است.

وی بیان کرد: بهبهان شهرستانی متنوع با سابقه تاریخی بالا بوده که اکنون اقوام مختلف کشور به پاسداشت گل نرگس در این شهرستان حضور یافته اند.

آصفی بیان کرد : گل نرگس در استان های خوزستان، ایلام، کردستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد مجموعه به عمل میآید.

وی افزود: در حال حاضر در این شهرستان گل نرگس شهلا یا ساده بیشتر از سایر گل های این‌مجموعه کشت می شود و گل نرگس گنبک یا ۶۰ پر، کُلاله های زرد، گل نرگس پنجه گربه ای و مسکین یا مسکینک که از همه معطرتر و خوش فرم تر است از آن جا که ظرفیت بازاری ندارند کمتر در بین گل ها دیده می شود.

معاون امنیتی استاندار خوزستان‌گفت: همچنین خرمای بهبهان نیز در بین تمام خرماهای ایران منحصر به فرد است و دلیل اصلی آن رنگ و طعم خاص آن است.

وی تصریح کرد: تعدادی از اساتید دانشگاه شهید چمران مطالعاتی را در این منطقه انجام دادند و به نتیجه رسیدند که مادر تمامی گل های نرگس مسکین است که باید قدر آن را بدانیم و نرگس کاران آن را از مزرعه های خود دور نکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد