تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره


تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

تفاهم نامه همکاری و تعامل میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی کشور به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
میگنا: تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشاسی و مشاوره کشور ظهر روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الکریم بهجت‌پور در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به روانشناسی و مشاوره در کشور عنوان کرد: رشته روانشناسی از رشته‌های مورد علاقه مردم است و ما هم نسبت به این رشته علاقه و البته نگرانی‌هایی داریم.

وی افزود: در روانشناسی باید به فرهنگی دینی و اسلامی، زیست‌بوم و مسائل مختلف دیگری توجه داشته باشیم و بدون تردید حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی همکاری در زمینه‌های علمی - نظری و اجتماعی را در چارچوب‌های استاندارد با سازمان نظام روانشانسی و مشاوره دارد.

وی با بیان اینکه مشاوره و روانشناسی در حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه بوده است ادامه داد: در حوزه‌های علمیه خواهران همواره به روانشناسی و مشاوره توجه می‌شود و تا کنون اقداماتی از جمله تاسیس مرکز مشاوره در استان هرمزگان انجام شده است.

مفسر برجسته قران کریم عنوان کرد: در زمینه مشاوره و روانشناسی باید توجه بسیار زیادی به فرهنگ دینی و اسلامی و رهنمود‌های قرآن کردیم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از علم روانشناسی و مشاوره برای حل مسائل و مشکلات مردم استفاده کنیم.
تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه مشاوره روانشناسی
همچنین در ابتدای این دیدار، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان سازمان فرابخشی با 30 هزار عضو رسمی مسئولیت صدور مجوز و پروانه صلاحیت حرفه‌ای، نظارت تخصصی و توانمندسازی حرفه‌ای روان‌شناسان و مشاوران و حمایت از حقوق مراجعان و روان‌شناسان و مشاوران را برعهده دارد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور با بیان این که در جامعه ما، نرخ آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی دارد، تصریح کرد: یکی از علل این افزایش، دخالت افراد غیر مرتبط در حوزه روان‌شناسی و مشاوره است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اخیراً با آن روبه رو می‌شویم کسانی هستند که با سوء استفاده از فضای مجازی خود را به عنوان مشاور معرفی می‌کنند و باعث می‌شوند مردم به آن‌ها مراجعه کنند.

حاتمی افزود: دخالت افراد غیر متخصص و مشاوره‌های نادرست آن‌ها موجب می‌شود سلامت جامعه و مراجعان با خطر مواجه شود بنابراین ما مصمم هستیم تا این گونه عوام فریبی‌ها را کنترل کنیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اهمیت تعامل با حوزه‌های علمیه در زمینه مشاوره گفت: هدف ما از تعامل با حوزه‌های علمیه نهادینه کردن مشاوره و روانشناسی در بستر فرهنگ دینی و اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشاوره خاطرنشان کرد: روانشناسی و مشاوره می‌تواند فرصت و یا تهدید باشد و ما در تلاش هستیم تا تهدید‌ها رو به فرصت تبدیل کنیم.

حاتمی با اشاره به تاثیرگذاری زنان در خانواده و جامعه گفت: بدون تردید زنان اثربخش‌تر از مردان هستند و امیدوارم که بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه روانشانسی و مشاره استفاده کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن