400 وقف منفعتی در لرستان وجود دارد


400 وقف منفعتی در لرستان وجود دارد

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: 400 وقف منفعتی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده امروز در همایش «وقف احسان ماندگار و توسعه پایدار» که در پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این همایش از برنامه‌های فرهنگی اوقاف است که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی وقف همه ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید با وقف به‌عنوان یک سنت حسنه و چشمه همیشه جاری بیشتر و بهتر آشنا شوند، بیان کرد: در این همایش از دست‌اندرکاران، فعالان، خُدام موقوفات تجلیل می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان به وجود ۲۸۵۰ موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: از تعداد کل موقوفات لرستان ۲۲۰۰ موقوفه، مسجد بوده و تعدادی نیز حسینیه و مهدیه هستند.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه در مجموع ۴۰۰ وقف منفعتی در استان وجود دارد، ادامه داد: وقف‌های منفعتی بر اساس نیت واقف مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری صورت گرفته امسال باید ۵۰ وقف جدید در استان داشته باشیم که تاکنون ۵۸ مورد در سامانه وقف ثبت شده است، اضافه کرد: بیشتر از هدف‌گذاری صورت گرفته وقف جدید در استان ثبت شده است.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان بر لزوم تقویت فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: شاید کسی نتواند به تنهایی وقفی ایجاد کند اما اگر یک گروه، خانواده، اداره و طایفه مشارکت کنند می‌توانند موقوفه‌ای بر مبنای نیت خاص خود ایجاد کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق