تمام ماجرای برنج‌های مشکوک و توقیف انبارها


تمام ماجرای برنج‌های مشکوک و توقیف انبارها

مسئولان غذا و دارو می‌گویند نتیجه آزمایشات برنج‌های مشکوک که موجب توقیف انبارهای دپوی این محموله چند هزار تنی شده بود نشان می‌دهد که قابل استفاده برای مصارف انسانی است و تنها قسمتی از این برنج‌ها به دلیل حمل نامناسب دچار رطوبت و مشکل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ماجرای برنج‌های فاسدی که این روزها در استان کرمانشاه خبرساز شده است از جمع‌آوری 30 تن برنج در شهرستان سنقروکلیایی شروع شد و با توجه به اهمیت موضوع این نمونه‌های این برنج‌ها برای آزمایشات بیشتر به تهران فرستاده شد.

این برنج‌ها در حال حاضر هم در انبارهای غله و بازرگانی استان کرمانشاه موجود و در حال توزیع است؛ اما برنج‌های هندی GTC که اکنون در سطح بازار عرضه می‌شود مورد رضایت مردم نیست.

برای پیگیری این موضوع خبرنگار مرصاد به فروشگاه‌های سطح شهر که این نوع برنج را عرضه می‌کنند سری زد تا به صورت میدانی این موضوع را بررسی کند.

مشاهدات خبرنگار مرصاد حاکی از نارضایتی فروشندگان از عودت دادن این برنج‌ها در توسط مردم است؛ آنها می‌گویند برخی از خریداران از برنجی که در آذرماه توزیع شده با برند هندی GTC برمی‌گردانند و اعلام می‌کنند برنج‌ها فاسد بوده و شپشک زده است.

این موضوع در حالی است که مسئولان غله و بازرگانی استان این موضوع را رد می‌کنند و می‌گویند این برنج‌ها هیچ مشکلی ندارد.

اظهار بی‌اطلاعی معاون بازرسی سازمان صنعت!

بیگلری، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و در حد یک جمله گفت: بنده اطلاعی ندارم!

تمام ماجرای برنج‌های مشکوک و توقیف انبارها

معاون غذا و دارو: نتیجه آزمایشات نشان می‌دهد برنج‌ها مشکلی ندارند

دکتر قباد محمدی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد اظهار داشت: مقداری از این محموله چند هزار تنی به دلیل شرایط نگهداری نامناسبت دچار رطوبت شده بود.

وی در مورد دلیل این موضوع و اینکه آیا این موضوع در انبارهای غله و بازرگانی رخ داده یا خیر نیز گفت: احتمالا موقع حمل در کشتی این اتفاق افتاده است، اما آزمایشات لازم در خصوص فلزات سنگین و آفلاتوکسین انجام دادیم که در آزمایشات ما سالم بودند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: البته چون حجم برنج‌ها زیاد بود به آزمایشگاه تهران هم ارسال کردیم و آنها هم این برنج‌ها را آزمایش کردند و نتایج آنها هم با ما منطبق بود، بنابراین محموله مشکلی نداشت و اجازه توزیع و فروش دادیم.

محمدی ادامه داد: در حوزه غذا که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد تعارفی با هیچ ارگان و نهادی نداریم، همانگونه که سه سال پیش به چند هزار تن برنج اجازه فروش ندادیم و آنرا معدوم کردیم.

وی تصریح کرد: یک ماه پیش که این موضوع در سنقر گزارش شد ما انبار را توقیف و پلمب کردیم تا زمانی که از سلامت آن مطمئن شویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در نمونه‌برداری و آزمایشاتی که یک ماه پیش انجام شد مشخص شد که این محموله چندهزار تنی برنج برای مصرف انسانی قابل استفاده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!