طرح بررسی عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال کرمانشاه آغاز شد


طرح بررسی عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان‌ها در افراد میانسال از هفته دوم دی ماه در 14 شهرستان‌ استان آغاز شده و اکنون در حال اجرا است.

دکتر ابراهیم شکیبا روز پنجشنبه به ایرنا افزود: این طرح کشوری در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری های غیرواگیر در جمعیت میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) همزمان با پنج استان کشور در استان کرمانشاه نیز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح از طریق تکمیل پرسشنامه های نرم‌افزاری، از سوی کارشناسان سلامت آموزش دیده (مرد و زن) با مراجعه به درب منازل در خوشه های منتخب به تعداد ۹۶۰ نمونه انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بیماری‌های غیر واگیر، به عنوان تهدیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و مسوول بیش از ۵۳ درصد از بار بیماری‌ها در جهان محسوب می‌شوند و در ایران نیز بیش از ۷۶ درصد از بار بیماری ها به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد.

شکیبا با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر با تغییر در سبک زندگی افراد، قابل کاهش هستند. گفت: از آنجا که بروز بیماری های غیرواگیر در ارتباط با عوامل زمینه‌سازی مانند نداشتن تحرک بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و عدم رعایت ایمنی است، تغییر در سبک زندگی در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر و شناسایی افراد در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار و در کوتاه مدت قابل حصول و دستیابی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا