رفاه و امنیت شغلی پرستاران تامین شود


رفاه و امنیت شغلی پرستاران تامین شود

حجت الاسلام روحانی شغل پرستاری را پرمشقت و سخت خواند و گفت: پرستاران نقش تاثیرگذاری در ارتقاء سلامت جامعه دارند و باید امنیت شغلی و رفاه آنان تامین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام «تقی روحانی» در مراسم تجلیل از نقش تاثیرگذار پرستاران در ارتقاء سلامت جامعه که در بیمارستان شهید انصاری رودسر برگزار شد روز پرستار در نظام جمهوری اسلامی را به معنی پاسداشت ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: پرستاری جایگاه والایی در جامعه دارد و نامگذاری ولادت با سعادت حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری است.

امام جمعه رودسر شغل پرستاری را پرمشقت و سخت خواند و افزود: هیچ چیز نمی‌تواند زحمات صادقانه پرستارانی که برای ارتقاء سلامت جامعه تلاش می‌کنند را جبران کند و این قشر زحمت‌کش در کنار پزشکان در بهبود سلامت بیماران تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های پرستاران تصریح کرد: باید رفاه پرستار تامین شود تا با خاطری آسوده برای بهبود سلامت بیمار خود تلاش کند و مسئولین با کم کردن مشکلات جامعه پرستاری این فضا را برای جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به تلاش و از خودگذشتگی‌های حضرت زینب(س) در پرستاری و دلداری بازماندگان واقعه کربلا اظهارکرد: اگر حلم بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب کبری(س) برای سیلی خوردگان کربلا به ویژه زنان و کودکان نبود با توجه به سختی‌هایشان هرگز به آرامش نمی‌رسیدند.

وی با تاکید بر لزوم الگوی‌پذیری پرستاران از صبوری و خودگذشگی حضرت زینب (س) در پرستاری از بیماران تصریح کرد: پرستاران با درس گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام زینب‌گونه در مراقبت از بیماران تلاش می‌کنند و ارزش‌های والای انسانی خود را به نمایش می‌گذارند.

پایان پیام/593

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403