احداث مسکن دایمی زلزله زدگان آذربایجان شرقی در تیر ماه ٩٩ به پایان می رسد


احداث مسکن دایمی زلزله زدگان آذربایجان شرقی در تیر ماه ٩٩ به پایان می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: عملیات تعمیری واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده تا پایان بهمن ماه سال جاری تعیین تکلیف می‌شود و تا پایان تیر ماه سال آتی نیز عملیات احداث مسکن دائم زلزله زدگان به پایان می‌رسد.

جواد رحمتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت عملیات عمرانی در مناطق زلزله زده استان گفت: تا به امروز عملیات آواربرداری بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است و این روند ادامه داد.

وی از پایان فرآیند اسکان موقت مردم در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: عملیات ساخت و ساز برای احداث مسکن برای بیش از ۳۰۰۰ خانواری که منزل مسکونی آن‌ها تخریب شده بود نیز از هفته‌های گذشته آغاز و در این مرحله برای هر خانوار، 400 میلیون ریال وام احداث مسکن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: برای تسریع در اعطای تسهیلات به زلزله زدگان، نمایندگی بانک‌ها را در روستاها مستقر کرده‌ایم و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌ها اقدام شده است و مردم مناطق زلزله زده در ادامه با وثیقه زنجیره‌ای در حال دریافت تسهیلات هستند.

رحمتی در تبیین میزان بهره‌مندی مردم مناطق زلزله زده از تسهیلات بانکی گفت: در مجموع، هر خانواده ساکن در مناطق زلزله زده، 400 میلیون ریال تسهیلات احداث مسکن، 100 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، 50 میلیون ریال تسهیلات معیشتی با سود 4 درصد و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای ساخت اماکن دائمی دریافت می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل