نخستین تمرین تاکتیکی یگان‌هان متحرک هجومی، قدرت نزاجا را به نمایش گذاشت


 نخستین تمرین تاکتیکی یگان‌هان متحرک هجومی، قدرت نزاجا را به نمایش گذاشت

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تحرک و قدرت تهاجم ویژگی مهم نخستین تمرین تاکتیکی یگان هان متحرک هجومی، واکنش سریع و هوابرد نزاجا بود، گفت: هماهنگی بین یگان‌های حاضر در این تمرین، قدرت و هجوم خرد کننده نیروی زمینی ارتش را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه اجرای تمرین تاکتیکی، مهارت آموزی و ارتقای آمادگی جسمانی تیپ های ۵۵ هوابرد، ۳۷ زرهی و مرکز آموزش علوم و فنون در منطقه دارنگون شیراز گفت: تغییرات اساسی در هویت و ماهیت یگان های رزمی نیروی زمینی ارتش به‌وجود آمده و به یگان های متحرک هجومی، واکنش سریع و نیروی مخصوص تبدیل شده‌اند.

وی افزود: سبکی از تمرینات که متناسب و پاسخگوی نیازهای عملیاتی آینده باشد را در مراکز آموزشی و فرهنگی ترسیم کرده‌ایم که اقتباس شده از مسابقات بین المللی کشورهای جهان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بومی شدن و نهادینه شدن آموزش های رزمی برابر با شرایط جغرافیایی کشور ادامه داد: امروز سبک جدیدی از تمرینات عملیاتی و رزمی را در این منطقه تمرین کردیم که در نوع خود منحصر به فرد بود.

وی تاکید کرد: در این تمرینات نوعی هماهنگی عملیاتی بین یگان های حاضر صورت گرفت و برای اولین بار افراد با مهارت‌های مختلف توانستند در رزم زمینی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده ماموریت خود را با موفقیت انجام دادند.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ویژگی مهم این تمرین تاکتیکی، تحرک، قدرت تهاجم بود خاطرنشان کرد: هماهنگی بین یگان‌های حاضر، قدرت و هجوم خرد کننده نیروی زمینی ارتش را به رخ دشمنان کشید.

وی در ادامه به مراحل تمرین، مهارت آموزی و ارتقای آمادگی جسمانی کارکنان شرکت کننده در این تمرین اشاره کرد و تصریح کرد: تمرین تاکتیکی در چهار مرحله انجام شد، ابتدا تیپ ۵۵ هوابرد با اجرای پرش سقوط آزاد توسط چتربازها تمرین خود را شروع کردند و به محض فرود با طی مسیر ۱۰ کیلومتری، دوی سرعت را انجام دادند تا به نفر برهای پی ام پی۲ رسیدند، سپس سوار شده و به سمت هدف حرکت کردند و پس از آن تیم زرهی با سرعت و قدرت خرد کننده آتش اجرای عملیات کرد.

وی ادامه داد: دو تیم سقوط آزاد بعنوان تامین کننده یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع وارد عمل شده و از یگان های عمل کننده پشتیبانی کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در این تمرین تاکتیکی، تمامی تجهیزات که در چرخه دفاعی مورد استفاده قرار گرفت، از تولیدات داخلی و فناوری های بومی بود.

وی گفت: امروز این نوید را به مردم عزیزمان می دهیم که افتخار داریم در حوزه پرش سقوط آزاد از چتر ساخت داخلی بهرمند شده ایم و در این تمرین تاکتیکی از " چتر بهمن " که به نام یکی از امیران تیپ ۵۵ هوابرد است رونمایی و تست و ارزیابی میدانی شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود :تمامی تانک هایی که از تیپ ۳۷ زرهی در این تمرین حاضر بودند توسط کارخانجات نیروی زمینی ارتش با هماهنگی وزارت دفاع بومی و نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز چترهایی که توسط جتربازان تیپ هوابرد استفاده شد چترهای تولید داخلی است و ساخت پروژه ققنوس بوده که مورد بهره برداری قرار گرفته است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید